Kap 9

396 17 1
                                    

[Fannys perspektiv]
"Olly kommer att komma tillbaka och hämta mig och då hamnar ni i fängelset!" Skriker jag åt Simon.
"Skulle inte tro det. För innan han är här så är vi borta." säger Simon och skrattar hånfullt. Han går ut ur rummet och låser dörren. Jag kryper ner i sängen och somnar.
(Nästa dag)
När jag vaknar så ligger jag inte i sägen som jag somnade i igår. Jag sitter hopkedjad med något mitt i skogen och när jag kollar närmre så sitter jag ihop med... Simon! "Vart är jag!" Skriker jag och drar i kedjan. "Sluta nu prinsessan och låt mig sova." säger Simon och tar tag i mig och trycker mig så nära honom han kan men släpper genast taget om mig när vi hör fotsteg komma hitåt. Simon håller för min mun och drar med mig in bakom en buske. "sluta sprattla annars skjuter jag skallen av dig!" Säger han och tar fram en pistol ur fickan och riktar den mot mig. Jag slutar genast och sitter tyst bredvid honom och hoppas att min räddning kommer. Det kommer fram två poliser med en polishund mellan träden. Simon drar mig i håret och jag är tvungen att ställa mig upp. "Ni tar inte ett steg till annars så skjuter jag henne." säger Simon och riktar pistolen mot mitt huvud. Poliserna stannar och tar upp sina pistoler och riktar dom mot mig och Simon. "Hjälp! snälla hjälp mig!" Säger jag och försöker komma loss. "Stå stil eller så skjuter jag dig endå." säger Simon som hela tiden kollar på polisen. "Släpp henne eller så skickar vi hunden på dig." säger den ena polisen. "gör det men det straffar oss båda." säger Simon skrattandes och visar upp att vi är hopkedjade. "Lås upp kedjan och släpp henne!" Säger polisen. "Tror ni att jag är så dum att jag sparar nyckeln." Säger Simon och ler. "Ja vi tror att du är dum efter som att du KIDNAPPADE MIG!" Skriker jag och drar och sliter för att komma loss från kjedjan. Jag sparkar honom mellan benen så att han faller ihop och tappar pistolen som jag genast plockar upp och riktar mot honom. "Fanny lägg ner pistolen och ta det lugnt." säger polisen som kommer gåendes mot mig. "Är Olly okej, hur mår han,vart är han?" Säger jag och försöker en en gång att komma loss. Jag känner ett hugg i benet och jag faller ihop på marken bredvid Simon. Han tar tag i mig och drar mig närmre honom. "Jag släpper dig aldrig fri." hör jag Simon säga innan det blir svart och jag svimmar.
----------------------------------------------
Ledsen att jag inte har skrivit på ett tag men jag har haft mycket att göra❤️

KidnappadWhere stories live. Discover now