[ Ogges perspektiv]
Killarna hade låst in mig i ett litet vitt rum med ett stort fönster och taket som säkert var fyra meter högt. Plötsligt hörde jag ett skrik som lät som Fanny. Jag sprang fram till dörren och ryckte i handtaget men det var låst. Jag gled ner och lutade mig mot dörren. Jag var nära på att börja gråta när jag kom på att jag är kille jag är Ogge ovh jag ger inte upp så lätt. Jag gick fram till fönstret och ryckte och slet i säkert 20 minuter. Jag hörde steg som närmade sig dörren. Då fick jag nya krafter och öppnade fönstret och gick ut på taket. Jag letade upp Fannys rum och fönstret var öppet, jag hoppade in till Fanny som låg i sängen. Hon hade kurat ihop sig till en boll och satt och grät. Jag hoppade upp i sängen och kammade om henne. "Det är okej nu jag är här och kommer inte lämna dig igen" sa jag med lugn rösta även att jag var rädd. "Ogge är det verkligen du" sa hon och snyftade till. "ja, det är verkligen jag." sa jag och log mot henne och hon tog upp huvudet och kramade om mig nu också. Hon hade smink över hela ansiktet och det bevisade att dom hade gjort värre saker till henne än till mig. "Vad har dom gjort?" Frågade jag och avbröt kramen. "Jo dom har slått mig och Simon hotar mig att dom kommer döda dig om jag inte gör som dom säger." säger hon och lutar sitt huvud mot min axel. "Vem är Simon?" Frågar jag och hon pekar mot dörren och trycker sig närmre mig. Och i dörröppningen så ser jag en ganska lång kille men blont hår och blåa kalla ögon. "Men, men har vi inte det lilla kärleksparet här." säger han och hånler. "Simon gå här ifrån! Du har fått din skans!" Skriker hon åt Simon. "Vadå fått din skans?" Undrar jag förrvirrat. "Jag och Simon var ihop på min gamla skola och då såg jag honom stå och hångla med en annan tjej så jag gjorde slut." säger hon och kollar surt på Simon. "Du förstår inte hur en tjej känner när dom ser sånt här! Man blir ledsen, men du har inga känslor för sån! Du blir ihop med en tjej och när du tröttnar så byter du!" Skriker hon med tårar i ögonen. Simons ögon blir svarta och han närmar sig Fanny.
YOU ARE READING
Kidnappad
Teen FictionFanny är 17 år och har precis flyttat hit. Innan skolan så träffar hon en kille som heter Oscar och dom blir snabbt vänner, men redan efter 1 månad i skolan så händer något på vägen hem med Oscar... Dom blir kidnappade!