Panggilan didail semula.
"What are you talking about? Siapa yang tamak?" Dari dalam office hingga dalam telefon ada saja mahu buat dia marah.
"You. Are. Mine."
Panggilan dimatikan sekali lagi. Ya Allah geramnya.
"Dah la, Nisa. Abaikan dia. Now jom kita pergi ambik motor." Nadya mula mengambil posisi tenang. Dia duduk dengan harapan Izz yang dia jumpa sebentar tadi bukanlah Izz yang ada di sekolah.
Kedai Motor Ah Kiet*
"Ha, Tengku. Datang pun you. Ini motor you sudah siap. Full black matte, side mirror sudah tukar kasi cun punya untuk you."
"Wah! Cantiknya daddy. Serius ke untuk Nisa ni? Tak bohong? Nisa tak mimpi kan?" Excited menyelubungi dirinya. Sungguh dia lupa akan segala masalah yang ada ketika melihat motor barunya.
"Yela. Satu-satunya untuk anak daddy." Dipeluk anaknya erat. Dahi dicium tanda syukur.
"Nanti bawak elok-elok aa, Nurin. Apa-apa kalau rosak you bawak jumpa uncle saja."
"Boek uncle."
Motor R15 miliknya ditekan butang power. Keluar bunyi ekzos yang berjenama SC Project menggegarkan satu bangunan itu. Dengan hati-hati dia menaiki motor itu diiringi ayat basmalah.
"Kamu balik dulu la. Daddy ada benda nak kena settle ni." Ucap Tengku Iskandar seraya memasuki kenderaannya.
"Orait daddy!"
RINGG
"Apa lagi hang nak?" Nah kau terkeluar loghat aslinya.
"Kau kat mana? Aku nak pergi ambik kita jumpa." Kenapa tiba-tiba mahu berjumpa ni? Ada apa pulak?
"Bagi loc ja. Aku pi sana sendiri." Dengan nada meluat Nadya meng end kan call tersebut.
📍Tengku's Cafe
Enjin motor dimatikan. Nadya mencabut helmet yang sukar ditarik keluar. Dia masuk ke dalam Cafe tersebut dan nampak Izz yang melambai kearahnya.
"Sit down." Dingin.
"Kau nak cakap apa? Aku busy."
"Esok kau pergi sekolah dengan aku. Lusa tulat sampai kita habis sekolah. Aku tak nak kau jumpa lelaki lain."
"Sebab? Yang muhasabah dan aku tak nak benda tu berkait dengan kontrak antara kau dengan daddy aku. 12 reasons."
"Wow. Asal tak banyak lagi je?" Izz menongkat dagu di meja dan melihat tepat ke mata Nadya.
"Thats all that you want to say?" Nurin sudah berdiri tapi apabila dia berpaling..
Pakk
"Auch!!" Izz dengan cemas bangun dan membantu Nurin yang terjatuh akibat bertembung dengan pekerja lelaki Cafe itu.
"Kau ni tak reti tengok jalan ke?? Jalan elok-elok sikit lah! " Marah Izz.
"Ish. It's okay lah. Eh you? The guy from the other day right? Remember me?" Nadya menegur. Izz yang berasa di hadapannya juga di buat endah tak endah.
"Ya, ingat. Boleh exchange number? Senang sikit nak communicate nanti." Nombor telefon bertukaran. Izz yang makin muak melihat drama ini memanggil Nadya untuk kembali duduk.
"Sit down, Nadya Annisa." Suaranya kembali dingin. Lelaki yang berlanggar dengannya tadi juga sudah ke belakang.
"Apa lagi, Izz Adry?" Nadya kembali melabuhkan punggungnya.
YOU ARE READING
DIA, NADYA ANNISA [OG]
Fiksi Umum[SLOW UPDATE] "What are you talking about, Izz Adry! They're my parents. Jangan mengarut lah!" ~ Tengku Nadya Annisa "I do this because of love, dear. I've loved you since we were kids. They all are bad to you. Please comeback." ~ Tengku Izz Adry "...