9 • Puan Lee Tiada

27 6 5
                                    

Hari demi hari berlalu , Seonghwa masih tetap sama . Sikap posesifnya itu malah meluap-luap apabila melihat keakraban Sunjae dengan Hongjoong .

" Papa ! Sunjae dah balik !

Jom kita makan petang dekat laman belakang rumah . "

" Papa Joong , Sunjae sayang papa ! "

" Papa , cantik tak pakaian Sunjae hari ni ? "

" Papa , Sunjae laparlah .

Nak makan masakan papa lah ! " ;

Itu antara jeritan girang anaknya yang berbekas di telinga Seonghwa .

Hari ini , Seonghwa mencuba nasibnya untuk meluangkan masa bersama Sunjae dengan pulang awal dari tempat kerja .

Namun siapa sangka Hongjoong yang kini bekerja sementara di bawah kuasa Keluarga Seonghwa sudah pulang ke rumah terlebih dahulu .

Ya , Seonghwa itu nama saja kerja pejabat namun dialah yang paling sibuk dengan kerja di dalam rumah itu .

Dapat dia lihat Sunjae yang kini sedang tersenyum riang bersebelahan Hongjoong yang sedang duduk di atas kabinet dapur .

" Papa , buatlah lagi .

Buat lagi ! " , katanya teruja .

Hongjoong kemudian turun dari kabinet itu kemudiannya kembali berjalan ala-ala model di laluan dapur itu .

" Ni namanya catwalk , rawr ! "

" Apa pula rawr , meow lah ! Hihihi . " , tawa Sunjae meletus lagi .

Seonghwa yang menyaksikan Hongjoong ber'catwalk' terus terdiam tanpa kata . Kedua-dua belah telinganya sudah memerah dan wajahnya turut membahang .

" Eh , ayah ! Tak sedar pula ayah dah balik .

Ayah ! " , jerit gadis kecil itu sambil berlari masuk ke dalam dakapan Seonghwa .

Hongjoong pula terus kembali ke kuali masakannya dan berpura-pura sibuk .

Malu yang teramat dia rasakan .

.

.

.

" Sunjae sayang , Puan Lee tak ada tau sepanjang dua minggu ni .

Ayah akan upah tukang masak sementara . "

" Ayah , Sunjae dapat nombor satu peperiksaan kali ni ! " , potong anaknya .

" Oh , ya ?

Hebatnya anak ayah ! " , balas Seonghwa lalu membawa Sunjae masuk ke dalam pelukannya.

" Kamu nak apa-apa tak sayang , ayah belikan ? Atau ada apa-apa kamu nak ayah buat untuk kamu ? "

" Ada ! Sunjae nak papa masak sepanjang dua minggu ni !

Tak payahlah cari tukang masak sementara ayah , Papa Joong kan ada .

Lagipun , Papa Joong tak kerja dah sebab kontrak dengan syarikat datuk dah habis ! "

Siapalah Seonghwa untuk menafikan permintaan anaknya itu .

" Boleh , tapi ada satu syarat .

Seminggu ni Sunjae tidur bilik ayah . " , katanya .

Cemburu . Sudah lama Sunjae tidak tidur sendiri . Jika tidak dia ke bilik Hongjoong , Hongjoong pula yang tidur sekali di biliknya .

Pada hakikatnya , most of the time Hongjoonglah yang dipelawa ke bilik Sunjae kerana bilik anak gadis itu lebih luas dan selesa berbanding bilik stor kecil yang Hongjoong duduki .

Perbezaan Kasta • Seongjoong [✅]Where stories live. Discover now