# البارت الرابع #
رواية * الصقر و البريئة *
_______________________________________ليليان رفعت نظرها و فتحت عيونها على اخرها و ابتلعت ريقها بتوتر و قالت : أنت
أيهم بسخرية : اه انا ... ثم نهض من مقعده و تقدم منها .... فظلت ترجع إلي الخلف حتى لمس ظهرها الحائط ......
فقترب منها و حصرها بيديه فكانت حبيسه بين ذراعيه...... ثم اقترب من أذنها و تابع بفحيح الأفاعي
... بصي بقى يا شاطرة أنتِ..... كل حاجة هقولهالك هتعمليها تمام .....
ليليان بتوتر : حح حاضر ...... بس ممكن تبعد شوية ...
أيهم بابتسامة مخيفة : أيوة كده شطورة ........بصي بقى انت دلوقتي والدك و والدتك هيجو تقولي لهم انك موافقة على جوازنا فاهمة .
ليليان : بعصبية : لا طبعا انا مش موافقة و لا بابا و ماما هوافقوا .
أيهم بسخرية و همس لها : عارفة بقى بابا و ماما الانتِ فرحانة بيهم دول لو أنتِ موافقتيش على الأنا قولنا مش هيبقوا موجودين ....... هيموتوا ..... و هيموتوا قدام عينيكي .
ليليان بصدمة و تهز رأسها يميناً و يساراً بعنف : لللل لا لا مستحيل...... ااااا انا موافقة .
ايهم بابتسامة مخيفة : أيوة كده شطورة يا ليلو ..... يلا بقى امسحي دموعك دي و ادخلي نادي بابا و ماما .
مسحت ليليان دموعها لكي لا يظهر أثرها و ذهب تُنادي والديها .
والد ليليان بابتسامة : ها يا ولاد اتكلمتم .
أيهم بهدوء : أيوة يا عمي و طبعا انا مش هغصب على ليليان اي حاجة .
والد ليليان بحنو : هاا يا لي لي اي رأيك يا حببتي .
ليليان و بحلقها غصة بكاء : الحضرتك تشوفة يا بابا .
والدها بابتسامة عريضة : على بركة لله يا ولاد .
أيهم بجدية : تمام يا عمي انا أن شاء الله على اخر الاسبوع هكون عند حضرتك انا و اهلي و نطلب ايد ليليان رسمي .
والدها : تمام يبني و انا مستنيك .
ايهم و ينهض من مقعده : يلا سلام عليكم .
والدها محمد : و عليكم السلام .
ليليان اول ما الباب اتقفل طلعت تجري على أوضتها .
محمد باستغراب : الله امال فين ليليان طلعت تجري كده لية .
سعاد بسعادة من أجل ابنتها : تلقيها مكسوفة و لا حاجة .
محمد بإرتياح : الحمد لله ..... يلا بقى ننام لحسن انا انهاردة مش قادر بجد تعبت اوي .
سعاد بتأكيد : أيوة فعلا يلا بقى .
أنت تقرأ
الصقر و البريئة
Romanceظلت ترجع للخلف و هو يقترب منها حتى شعرت بشئ خلفها و كانت الشجرة خلفها مباشره...... ابعد كده انت بتقرب ليه ........نظر لها بمكر ......ثم قال ببرائه مزيفة ....... انا بقرب يا ليلو ده انا حتى لسة معملتش حاجة ........ ...