Mahkeme...

40 18 17
                                    

    Mahkeme olunan divanda özel sebeplerden dolayı sadece kadı Bayram efendi , Yeniçeri ağası Ramazan , sultan Fatih, katipler ve Akıncı beyi Yuşa vardı.

Ramazan hararetle olayları anlatırken , Yuşa son derece sakindi.

- Kadı hazretleri. Bu adam , cenk meydanında , aman dileyip teslim olmuş 15 esirin 8'ini ve Edirne dolaylarında ise kalanlarını infaz etmiştir. Sultanın buyruğu ile birlikte çıktığımız bu vazifede ise emrimdeki bir çerinin elini kırmış ve 2 çerimi ise bir daha savaşamayacak hale getirmiştir.

Ramazan öfke ile Yuşa'ya bakıp önüne döndü.

- En vahimi ise Çerilerimin 15'inin şehadetinde kısmende olsa payı vardır. Emrindeki akıncıları çerilerim çarpışırken destek için göndermemiştir. Kendi intikam arzusu ile Vlad'ı öldürmüş sonrasında ise bizi suçlayıp sultandan gelecek olan mükafatdaki kendi payını arttırma derdindedir.

Kadı , Ramazan'ı dinledikten sonra , elindeki evraklara bakıp Yuşa'ya söz hakkı verdi.

- Kadı hazretleri ben son iki yıldır Vlad hakkında bilgiler toplayıp , istihbarat edinmek için köy köy, kasaba kasaba , şehir şehir dolaştım durdum. Nereye gider , kimle görüşür , neler yapar , cenkte iken nereye kaçar , nasıl kaçar , neleri feda eder ve neler onun için önemlidir diye.

Yuşa sol omzunu esnetip derin bir nefes aldı. Alışık değildi yaptığı şeylerin hesabını vermeye.

- Vlad'ı bir köyde yanında adamları ile sıkıştırdık ve köyü ablukaya alırsak tebaa zarar görecek diye kaçış güzargahı olarak belirlediğimiz noktaya 15 çeri ve 15 akıncı yerleştirdik. İkinci noktadan Vlad'ın kaçışı sağlayıp zaten yorgun olan birliğini tamamen tüketecektik. Çeriler bulundukları yeri , sırf ölen askerleri yağma etmek için, terk edip Vlad'ı köyde sıkıştırmak istemişler. Adamlarımdan biri durumu bildirip yardım için ne yapacağımızı sordu. Eğer Vlad bataklığa süremeyipde izini kaybedebileceğimiz ormana kaçırsaydık , Eflak yakınlarında kendine sağdık 1500 kişilik bir birlik ile devlete isyan devam edecek ve daha fazla can zaiyatı verip süreç uzayacağı için adamlarıma yerlerinde beklemelerini emrettim. Vlad köyden çıkıp bataklık bölgesine giderken çerilerden 3'ü 'Neden arkadaşlarımıza yardım etmedin!' Diye bana saldırıp başı bozukluk ettiler.

Yuşa , Ramazan'a doğru dönüp doğrular karşısında nasıl bir tepki vereceğini göz ucu ile izlerken devam etti.

- Biri kılıcını çekerken kolunu tutup sakin olmasını söyleyecektim ama fazla sıkı kavramışım. Çerinin kolu kırıldı. Diğer iki çeride kılıç çekince gereği ne ise onu yaptım. Esirlerin öldürülmesi meselesine gelirsek. Cenk meydanında ölen 8 kişi daha önce bize teslim olup mahkemelerinin görülmesi için yakın bir kalenin birliklerine teslim edilmişti. O birliğin tamamını vahşice katlederek kaçmışlardı. Onları askerlere bırakamazdım. Bu adamları diğerlerine ibret olması için orada katlettim. Diğer 7 kişi ise Edirne dolaylarında kaçmak için girişimde bulundular ve akıncılarımdan birisini neredeyse öldüreceklerdi , bu duruma çerilerin içindeki Musa ve de Murad şahittir...

Yuşa bu kez Sultan Mehmed'e dönüp devam etti.

- Kadı hazretleri , Sultan Mehmet han şahittir ki , ben payıma düşecek mükâfatın , görev öncesinde zaten yetimlere dağıltılmasını talep ettim. Bu vazifede ne benim ne de yanımdaki akıncıların kesesine tek akçe zaten girmeyecekti. Yeni çeri ağası Ramazan , emrindeki çerilere söz geçiremeyen basiretsiz biridir. Ve dâhi ölen ve yaralanan çerilerin hepsinde , kendi otoritesinin eksikliğinin sayeleri gözle görülebilir etkisi vardır.

Kadı , Sultan Mehmet'e baktığında Yuşa'nın onaylandığını görünce Ramazan Sultan Mehmet'e yönelip itiraz eder gibi yaklaşırken bileğine sakladığı bir çiviyi çıkarıp Sultan Mehmet'e savuracağı sırada Yuşa arkasından koluna uzanıp tuttu ve çiviyi Ramazan'ın göğsüne sapladı. Ramazan acı ile yere devrilirken yerde kıvranmaya başladı ve kısa süre sonra da hareketsiz kaldı.

YUŞAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin