02

69 6 7
                                    

Senyuman Raewon semakin melebar tatkala kakinya menjejak masuk ke dalam kawasan rumah keluarga Cho. “Hi mama, hi papa! Hi Yoongi!” Raewon terus naik tangga.

Tidak lama kemudian kakinya berhenti. “Yoongi?” Raewon menjeling memandang Yoongi yang selamba duduk bersama dengan Puan Cho dan encik Cho.

“Kenapa panggil Yoongi? Tak panggil Oppa? Dia tua setahun tau.” Yoongi yang duduk di sebelah Puan Cho menganggukkan kepalanya setuju dengan Puan Cho.

“Mama, dia tak da rumah ke? Setiap hari tengok muka dia kat sini.” Raewon terus laju berlari masuk ke dalam biliknya. Namun malang tidak berbau, kakinya tersandung tangga.

Kepalanya terhantuk kuat sehingga menyebabkan penglihatan Raewon semakin kabur.

“CHO RAEWON!” perkara terakhir yang dia lihat ialah wajah Min Yoongi yang sedang menangis. “M-muka kau h-hodoh.” Raewon terus tidak menyedarkan diri.

**
Raewon membuka matanya secara mengejut dan terus berlari ke dalam tandas. Setelah puas muntah kosong Raewon terus menyandar ditepi pintu tandas. “Apalah nasib, semalam jatuh tangga.” Raewon menghela nafas.

Kepala yang pening cuba diurut perlahan. Mungkin efek jatuh semalam.

“Sayang! Awak ok ke?” dengan cepat Raewon membuka semula matanya. “MIN YOONGI?! KAU BUAT APA DALAM BILIK AKU?!” Yoongi yang hanya memakai seluar kecil itu dipandang hairan.

“Sayang? Kenapa ni?” Yoongi memegang kedua belah bahu Raewon. “Sayang kau panggil aku? Mama! Kenapa biar Min Yoongi masuk bilik saya?!” Raewon terus bangun dan berlari keluar.

Setelah keluar dari bilik tidur, Raewon berhenti berlari. “Aku kat mana ni?” Raewon memerhati kawasan sekeliling. Bukan rumah keluarga Cho.

“Sayang, masuk bilik! Nanti Yoonwon tengok awak!” tangan Raewon terus ditarik masuk ke dalam. “Yang kau dari tadi panggil aku sayang dah kenapa? Buang tebiat? Ni aku Cho Raewon! Aku rasa kita dalam mimpi!”

“Dalam mimpi apanya? Awak tu Min Raewon! Kita dah kawin dekat 6 tahun dah!” Yoongi memegang erat bahu Raewon. “Merepek apa kau?! Semalam aku jatuh tangga. Takkan aku nak kawin dengan kau? Gila ke!”

Raewon terus berlari ke meja hias. Membulat matanya tatkala melihat dirinya yang hanya memakai baju kemeja Yoongi tanpa apa-apa pakaian dalam dengan kancing baju terbuka menampakkan seluruh badannya.

Dengan cepat Raewon menutup kancing bajunya. “Bagitahu aku. Ini semua mimpi. Tampar muka aku Yoongi!” ini semua gila. Mati hidup balik pun dia takkan kawin dengan Yoongi.

Air mata Yoongi mengalir melihat keadaan isterinya yang seperti orang gila. “Yoongi, kenapa kau menangis?” tiba-tiba dadanya sesak melihat Yoongi menangis. “Maafkan saya sayang, kalau bukan salah saya malam tu, awak takkan macam ni.” Semakin binggung Raewon jadi nya.

“Jap. Cuba kau jelaskan apa yang kau cakap. Hari ni berapa hari bulan?” Ya dia jatuh tangga 15 oktober 2012. Jangan kata dia time travel.

“15 oktober 2022.” Raewon terduduk di tepi katil. “Aku jatuh tahun 2012.” Yoongi terus memeluknya. Memori isterinya masih lekat di tahun 2012.

“Mommy, Won lapar.” Seorang budak kecil masuk ke dalam bilik tidur mereka. “Ni sapa Yoongi?” Raewon menunjuk ke arah kanak-kanak lelaki yang sangat mirip dengan Yoongi.

“Anak kita sayang. Come baby.” Kanak-kanak itu terus berlari ke arah Yoongi dan memeluk ayahnya. “Anak?” tiba-tiba kepalanya pening.

“Baby daddy ok ke kat dalam tu?”

Raewon memegang kepalanya tatkala satu bayangan Yoongi sedang mencium perutnya terlintas dalam fikirannya. “Sayang?” semakin lama pandangan Raewon semakin kabur.

“Min Yoongi! Kawinlah dengan saya!”

Satu lagi bayangan dirinya dan Yoongi terlintas dalam fikirannya sebelum Raewon tidak menyedarkan diri sepenuhnya.



***

(✔) Future | •MYG•Where stories live. Discover now