Part 3 : sibling?

552 13 2
                                    

pahal?






































































"kau buat apa lama sangat tadi?" tanya Laila pada Lia yang kembali duduk di meja study.

"aku-" Lia

"dia nak ajak aku balik" potong Azira

"ha?" Laila mengerut kan keningnya. Yela kau bayangkan baru je datang nak balik.

"sebab mak dia call dia suruh balik sekarang ada urgent" ucap Azira dan Lia hanya menunduk ke bawah.

"ohhh la yekee hm takpela centu baru ingat nak study sesama" Laila

"dahla aku balik dulu tau" ucap Azira mengemas barangnya di ikuti Lia.

"haa okay okayy baik baik Lia hantar Azira" Lia hanya meangguk dan beredar meninggalkan Laila dan Azira.

"dia marah?" bisik Azira dalam hati

.
.
.

"dahla aku pergi dulu tau byee" ucap Azira setelah menaiki motor kepada Laila

Lia terus melaju membawa Azira balik ke rumahnya. Sesampai sahaja Azira sampai ke rumah Azira baru sahaja ingin masuk kerumah tiba tiba Lia menarik lembut tangan Azira.

"tunggu kejap nanti aku datang balik" ucap Lia dan Azira hanya mengangguk.

Setelah 10 hingga 15 minit Lia datang balik membawa gadis yang rehat bersamanya tadi dan itu membuatkan Azira terbeliak matanya melihat Lia membawa gadis tersebut.

"aa Azira..sebenarnya aku lupa nak bagitahu kau yang aku kena jaga kau 3 minggu ni mama kau suruh" ucap Lia

"ha?? mama tak cakap pun tipu lah" ucap Azira menatap Lia tidak suka

"tak percaya? call la sendiri" ucap Lia memberikan telefonnya pada Azira dan Azira hanya terdiam.

"woi Lia tolong la aku angkat baju ni" ucap gadis itu pada Lia dan Lia hanya memutar matanya melihat karenah gadis itu.

"haishhh yela yelah dasar adik tak guna" ucap Lia kepada adiknya dan itu membuatkan Azira terkejut pada masa yang sama bahagia entah mengapa perasaan nya menjadi bahagia seketika.

"kau pergi la salam akak Azira tu masuk rumah orang tak beradab pula kau ni" ucap Lia membawa baju baju adiknya dan dirinya.

Adiknya pun menyapa Azira "hai akak Azira saya Akila panggil Kila je adik Lia" ucap Kila tersenyum pada Azira dan Azira membalas senyuman Kila.

"ooo ni la akak Azira yang Lia selalu cerita tu patutla lawa betul akak Azira ni" ucap Kila dan itu membuat Lia menepuk kepala Kila kerana memberitahu Azira perkara tersebut.

"hahaha d-dia memang ceni suka merapu...dah pergi sana bawa barang kau sendiri" ucap Lia ketawa gugup dan Azira hanya menyilangkan tangannya di depan dadanya pada Lia dan tertawa melihat 2 beradik ini.

"alaaa Lia ni ish" Kila pun mengambil barangnya meninggalkan Lia dan Azira.

Baru sahaja Azira ingin menunjuk bilik Kila tiba tiba sahaja Lia menarik tangan Azira dan itu menghentikan langkah Azira.

unbelievable loveWhere stories live. Discover now