" Ish yelah-yelah!"
" Dah kau gi lah masuk bilik kau ."
" Hah bilik saya!" soal reen pelik. Bukan mereka tidur sebilik ke ?
" Yalah , kenapa kau pandang aku macam tu ?"
" Taklah saya cuma pelik kenapa bilik saya pulak bukan kita tidur sekali ke ? Setahu saya bilik dalam rumah ni satu je ."
" Waklu bilik dalam rumah ni satu je! rumah besar tapi bilik satu je baik tak payah buat rumah besar-besar ." balas qal yang sedang berdiri dihadapan isterinya. Ada ke rumah besar-besar tapi bilik satu je.
" Yang tu bilik kau ." ujar qal sambil memapah reen ke arah biliknya
" Eh bukan suami isteri kena tidur sekali ke?"
" Memanglah kena tidur sekali tapi aku tak nak lah, aku sebilik ngan kau ." balas qal selamba
" Eleh tak nak - tak nak tapi waktu malam tidur atas saya jugak ." ujar reen sambil memegang dagu suaminya seakan - akan mahu menggoda qal .
" Eh bila masa tak ingin aku tidur peluk kau atau baring atas kau lambat lagi ."
" Eh yeke ni !!" Gurau reen yang meletakkan tangannya ke tengkuk qal
" Ish yelah-yelah tapi malam ni je eh aku tidur ngan kau . " Kata qal sambil menelan air liur kesat
" Tapi hari lain aku tak nak tidur ngan kau , aku nak tidur sendiri lebih bagus !"
" Okay deal!" Balas reen sambil melepaskan tangannya di tengkuk qal
" Dahlah aku nak mandi dulu ." kata qal yang menuju ke bilik mandi tiba tiba dia teringat sesuatu terus dia menghentikan langkahnya .
" Hah kau dah sign belum kontrak tu ?"
" Hmm dah ,nah !" reen membagi surat kepada qal dengan riak sedih . Ya dia tak mahu berkahwin atas kertas . Ini bukan perkahwinan yang dia mahukan !
" Okay! dah aku nak mandi dulu."
Skip.
Qal yang baru sahaja selesai mandi terus keluar dari bilik mandi . Terus qal mencapai iPhone 14 nya . Dia melihat isterinya yang sedang nyenyak tidur .
" Lah dah tidur ke?" kata qal perlahan. Dia mengambil kunci kereta Ferrarinya dan keluar dari bilik .
" Aik mana suami aku ni ." soal reen yang pelik tengok suaminya tiada di bilik tu
" Ah lantaklah janji aku boleh tidur ngan aman ."
Skip.
Ding dong !!
Reen terjaga dari lenanya terus pergi ke ruang tamu apabila terdengar bunyi lonceng ditekan .
" Sapa pulak ni !" kata reen sambil jalan kearah pintu masuk
" Ni suami kau mabuk ." kata aryan sambil memapah qal yang saat itu sedang mabuk.
" Hah ! " melopong mulut reen apabila melihat keadaan suaminya itu
" Sejak bila dia minum!" soal reen
" Err yang tu kau tanya laki kau sendiri ." balas kael .
" Okaylah kitaorang nak balik dah ni kau pandai - pandailah uruskan suami kau tu "
" Okay , thanks tau sebab tolong bawa dia balik ."
Kael dengan iyan hanya mengganguk
" Ish sejak bila awak minum ni ?"
" Dahlah berat !" ujar reen sambil memapah qal kearah katil .
" Ish awak ni dah lah berat !" ujar reen sambil mengambil nafas .
" dah lah tengah malam pulak tu ....... Whoo !!!" jerit reen yang terjatuh di atas badan suaminya
" Stay!" kata sambil memeluk reen dengan kuat .
"Awak." panggil reen lembut
"Non lasciarmi ( jangan tinggalkan aku)
Reen pula hanya diam di dalam pelukkan suaminya. Selesa . Qal mengeratkan lagi pelukkan mereka tak cukup dengan peluk qal mengucup ubun- ubun kepala reen . Wangi . Lama - kelamaan reen terbuai dalam mimpi di atas badan suaminya.
Skip.
Qal membuka kelopak matanya apabila terasa pening kepala. Mungkin kerana mabuk pada malam tadi . Qal melihat isterinya yang sedang nyenyak di atas dadanya itu tersenyum . Comel . Apabila isterinya terjaga dia segera menutup kelopak matanya. Pura - pura tidur .
" Hmm " rengek reen yang baru sahaja terjaga dari lenanya.Dia melihat suaminya yang sedang tidur dan menyentuh hidung mancung suaminya. Hensem
" Aku punya badan lebih bagus dari bantal ke macam mana? "
" Bukan main sedap lagi kau tidur atas badan aku ." ujar qal dengan suara serak basah .
" Err , sa saya nak bangun ." kata reen yang seakan mahu melepaskan pelukkan suaminya. Tetapi !!
To be continued.
YOU ARE READING
Jodoh Dari Kecik (og)
RandomAireen Jaznieza , seorang gadis yang berumur 23 tahun. Sikap nya yang ceria, periang, manja dengan keluarga dan kawannya tetapi tidak kepada orang lain. Tengku Izra Eqal ialah seorang jejaka berumur 25 tahun yang berdarah Malay+ Italy. Dia seorang...