Bab 11

99 8 6
                                    

Jam menunjukkan pukul 11:00 malam . Apabila selesai sahaja movie Turning Red tu reen pun bangun dari duduknya kerana mahu masuk kebiliknya .Tetapi ditahan qal .

'' Eh sabar duduk dulu teman aku pulak tengok cerita ni .'' ujar qal sambil memegang pergelangan tangan reen .

'' Alah tapi saya nak tido ngantuk lah .'' balas reen pula .

'' AH takde -takde cepatlah duduk sini .'' ujar qal sambil menarik tangan reen sehingga membuatkan reen terjatuh ke atas badan qal . 

BUK 

'' Ish awak ni tengok kan saya dah jatuh , dahlah atas badan awak pulak tu . '' ujar reen sambil menumbuk dada qal . Tapi apakan daya qal langsung tak rasa apa -apa pun . Qal hanya membiarkan reen menumbuk dadanya itu .

'' Eleh kau sebenarnya suka kan jatuh macam ni  .'' ujar qal 

''Mana ada !'' balas reen dengan wajah yang merah padam macam pakai blush 10 layer .

'' Eleh mana ada -mana ada tu kenapa muka kau merah macam pakai blush 10 layer tu , haha  masih mahu menafikannya lagi .'' 

'' Ish tepilah saya nak bangun .'' Reen cuba untuk bangun tetapi pinggangnya ditahan oleh lengan kekar qal . Jadi dia langsung tak boleh gerak kemana -mana .

'' Alah kau ni duduk je lah cam ni  ,takpe kalau kau takut kau peluk jelah aku .'' 

'' Tapi saya ngantuk lah awak .'' ujar reen .Tapi waktu ni memang dia ngantuk .

'' Takpe kau tido je lah sini nanti kalau cerita ni habis aku kejut kau jangan risau aku tak akan tinggal kau ,don't worry sweet .'' ujar qal 

'' Ish yelah -yelah .'' Tanpa basa -basi reen pun hanya turutkan sajalah permintaan qal tu .

Sudah 2jam berlalu  movie yang qal tonton pun sudah habis tanpa dia sedar reen pun sudah tertido nyenyak  diatas badannya .Selepas dia tutup tv dia terus angkat  tubuh kecil reen kebiliknya . 

****** 

'' Hmm kenapa berat pulak pinggang aku ni , takkan setan  yang tindih pinggang aku ni .'' kata reen dalam hati . 

Apabila reen memusingkan badannya ke kanan baru dia sedar yang daripada malam tadi sampai pagi ni dia tido dipeluk oleh suaminya sendiri . Tak cukup dengan peluk qal siap hadiahkan morning kiss tu .

#JANGANJEALOUSHAHA 

'' Morning awak .'' ujar reen sambil memandang wajah mamai lelaki yang bergelar suami kepadanya . 

'' Ning .'' balas qal dengan suara serak basah .

'' Ning je ,awak ni suka bagi ayat shortform tau .'' 

'' HAHA!'' gelak qal sambil menunjukkan lesung pipitnya itu .

'' PEH gelak tak ikhlas bhai. HAHAHA! '' Ujar reen 

'' Eh mana ada ikhlas lah ni .'' balas qal 

''HAHAHAHA dah lah jom bangun nanti nak pergi kenduri lagi kang lambat tak pasal -pasal kena bebel ngan hana tu .'' kata reen lagi 

'' Okaylah jom haha .'' Maka satu rumah tu hanya mendengar suara mereka sahaja . 

******* 

'' Weh hana sorry lambat tho jalan jem hehe.'' kata reen 

'' Yolah tu weh aku dah tahu dah alasan kau tu sebab tu jelah alasan kau selamani kan .'' balas hana 

'' Ouh mana awin bukan dia mua kau ke ?mana dia weh .'' tanya reen 

'' Aku kat sinilah hehe.'' jawab awin

'' Weh lama tak tengok kau tho !'' 

'' Cayalah bestie kita sorang ni dah jadi bini orang lah .'' kata reen dengan awin serentak 

Jodoh Dari Kecik  (og)Where stories live. Discover now