Bab 12

102 5 9
                                    

'' Memanglah sebab masatu kamu baru umur 9 tahun reen pula baru umur 7 tahun waktu tu mana nak ingat semuatu.''

'' Ooo.'' qal mengangguk tanda faham

'' Amboi rancak berborak .'' tegur datin jessie sambil membawa dulang yang berisi air teh tarik panas manakala reen pula membawa kek marble yang dibuat oleh datin jessie .

'' Biasalah kami ni dah lama tak jumpa last jumpa masa diaorang kahwin ni .'' balas dato arshad

******

'' Kalau kau ngantuk kau tidur lah dulu nanti kalau dah sampai aku kejut .'' tegur qal apabila nampak reen yang dari tadi gosok mata hanya sebab nak temankan qal .

'' Jangan gosok mata tu reen oi sayang !!'' ujar qal dengan nada yang sedikit tinggi ,setelah berapa saat reen terlelap .

Sampai sahaja diperkarangan rumah qal mengangkat tubuh kecil reen masukm kebilik mereka bilik reen ? entah bila nak digunakan macam takde funtion je qal sediakan bilik tu waktu malam qal angkat letak kat biliknya jugak .

'' Sayang bangun solat jom.'' kejut qal lembut

'' Hmm .''

'' Bangun sayang .''

'' Okay .'' Jawab reen sepatah

Selesai sahaja menunaikan solat isyak reen terus menuju ke katil  dan terlelap .qal pula selepas habis solat isyak dia terus menuju ke bilik kerjanya .
Sudah dua jam berlalu qal masuk tidur dan rebahkan badannya disebelah reen . Reen yang tadinya baringnya membelakangkan qal kini dia ditarik masuk kedalam pelukkan qal .

" kenapa aku tak ingat  yang budak kecik dulu tu kau eh ?" tanya qal dengan nada perlahan sambil tangannya yang kekar melingkari pinggang reen yang membuatkan reen tidak boleh bergerak kemana - mana pun .

Apabila reen sedar dari tidurnya dia sudah tahu dia  akan berada didalam pelukkan suaminya dan tangan kekar suaminya sememangnya akan melingkari pinggang kecilnya .

'' Morning abang .'' Ucap reen kepada suaminya 

'' Ning .'' balas qal sepatah 

'' Jap apa kau panggil tadi cer ulang balik .Ab abang? '' ujar qal dengan riak terkejut.

'' Abang .Kenapa? '' balas reen 

'' Kenapa panggil aku ni abang aku bukan abang .'' gurau qal tapi sebenarnya suka .

'' Saja sebab macam tak sweet je panggil awak saya .''

'' Jadi mulai harini abang kena bahasakan diri abang sebagai abang dan saya pulak ikut abanglah nak panggil apa pun .'' terang reen kepada qal 

''  How about kitten ?'' 

'' Up to you abang .'' 

'' Dah jom bangun solat subuh abang jadi imam tau .'' 

***** 

'' Baby !!'' jerit aryan memanggil isterinya .

'' Hah ye kenapa ? '' Balas hana 

Sudah seminggu  mereka berdua menjadi pasangan suami isteri .

'' Bosanlah jom ajak qal dengan kael gi karaoke nak .'' kata aryan yang duduk dihadapan tv sambil tengok drama china .

'' Okay jom tapi boleh tak suruh qal tu bawak reen sekali nanti saya call awin .''

'' Okay boleh dah baby pergilah siap .''

'' Baik .'' 

'' Weh qal jumpa kat tempat karaoke biasa tau hana suruh kau bawak reen sekali .'' 

Belum sempat qal cakap apa -apa aryan dah matikan dulu panggilan mereka berdua .

Jodoh Dari Kecik  (og)Where stories live. Discover now