Sudah dua bulan Mizi duduk sepi sendiri, abang Lan (sekarang sudah jadi Ex Mizi) berjanji akan melawat dan meliwat dia setiap minggu hanyalah janji tinggal janji. Abang Lan betul-betul dah berubah, Mizi semakin sunyi, gersang. Malam minggu tinggal dia bersendirian di rumahnya, abang Lan keluar merayap entah ke mana dengan India sebelah rumah mereka, tusukan batang uncle Vijay dalam jubo abang Lan membuatkan dia melupakan Mizi, bosan dan sepi, tak sangka lelaki yang selalu menjubo Mizi kini suka dijubo orang lain, mungkin abang Lan telah mula sukakan batang seperti Mizi.
Mizi terlalu bosan malam ni, dia melangkah keluar rumah, angin begitu kuat menghembus pipinya, dia mendongak ke langit, hitam pekat, tiada sebutir bintang pun kelihatan, malam ni nak hujan agaknya, Mizi teruskan langkah, berjalan tanpa hala tuju, sedang leka Mizi berjalan sambil berkhayal, sebuah kereta berhenti menghampirinya, tingkap diturunkan.
Hati Mizi berdebar-debar pertama kali dia melihat wajah lelaki yang berada di dalam kereta, apabila melihat mukanya yang sedikit garang, Mizi memang sukakan lelaki yang berwajah bengis tapi kacak, misai dan janggutnya yang tebal membuatkan Mizi sangat ghairah melihatnya.
"Nak ke mana mlm2 ni?" lelaki dalam kereta menyapa..
"Saja jln2 bang..." Mizi membalas pertanyaannya.
"Masuk lah dlm kete... abg pun tak ada teman nak jln2 mlm ni.." Mizi masih bercegat di tepi cermin kereta, dia masih membuat pertimbangan, fikirannya sedikit takut untuk mengikut orang yang tak dikenali. Lelaki dalam kereta seperti faham apa yang Mizi fikirkan, lantas membuka pintu keretanya.
"Cepat lah masuk, abg ni mcm org jahat ke?" abang tu mengukir senyuman, hati Mizi cair melihat senyumannya yang begitu menggoda.
Mizi masuk ke dalam perut kereta, dia meneliti tubuh lelaki itu, memang taste dia, abg tu memakai pagoda, berkain pelikat, badan berisi, Mizi merenung ke celah kangkangnya, ternampak bonjolan melintang, pasti dia tak memakai seluar dalam.
"Siapa nama awk dik?" abang tu memulakan perbualan.
"Mizi..."
"Badjuri, panggil abg baad je..".
"Abg dari mana tadi?" Mizi pula menambah rencah bicara.
"Dari rumah, boring la mlm minggu terperap sorg2.." jawab abang baad selamba.
"Mana bini abang?" Mizi semakin ingin mengenalinya.
"Dia dah tak ada.." abg baad merenung dengan pandangan yang sedih.
"Sorry, sy tak berniat buat abg sedih.." balas Mizi sambil tangannya menyentuh paha abg baad, abg baad membalas dengan senyuman sambil menggenggam tangan Mizi erat, mereka berdua mula bersembang, rupa-rupanya abang Baad pesara polis, dia bersara awal pada umur 55 tahun selepas isteri dia meninggal, sekarang umur dia dah 58 tahun.
'Patutlah badan abg baad tegap, rupanya dulu kerja polis sebelum pencen..' bisik dalam hati Mizi.
Mizi merenung wajah abg baad sambil menjeling senjata abang baad yang terbungkus di sebalik kain pelikatnya, abg baad bercerita sambil memandu, tapi mata Mizi hanya tertumpu ke bonjolan batang abang baad yang tebal, tanpa Mizi sedari, rupanya abang baad perasan perbuatan Mizi.
"Asyik tgk btg abg je dari tadi? nak ke?" dengan selamba abang baad menegur, Mizi terkejut dan malu dengan teguran abang baad, abang baad lantas menarik tangan Mizi lalu diletakkan di atas bonjolan kainnya yang tegang menjunjung kain pelikatnya, Mizi terus mengelus-elus batang yang masih berbungkus kain pelikat sambil mengurut-urut dengan perlahan-lahan, dengan spontan Mizi terus meramas-ramas batang abang baad tanpa segan silu. Abang baad tersenyum, Mizi semakin berani menyelakkan kain pelikat abang baad, tangan dia menguli buah pelir abang baad, abang baad mengeluh kecil, batangnya begitu gemuk, penuh dalam genggaman Mizi, pasti puas kalau dapat ni, fikir Mizi.
YOU ARE READING
GAY FIKSYEN 18SX
General Fiction*Permintaan dari followers - Cerita-cerita dalam seksyen CERPEN ni pendek dan ditamatkan hanya dalam satu part saja. Some of the short stories here were heavily inspired by the author -ami, I'm his big fans!