HINGAR- bingar suasana di dalam kelas 5 Alpha. Penuh dengan cerita tentang movie Zombie Apocalypse. Mana taknya diorang tak riuh. Si Danish tu lepas tengok movie Zombie terus demam panas. Seram sangat ke? Huh.
Menunggu kehadiran Cikgu Azimah untuk memulakan pengajaran di dalam kelas itu.
Tiba-tiba ada kelibat seorang wanita melangkah masuk ke dalam kelas 5 Alpha. Sah itu adalah Cikgu Azimah.
"Sorry class. Tadi ada budak tingkatan 3 tiba-tiba jadi histeria. So, memandangkan cikgu adalah guru yang bertugas, itu yang kena settlekan tu", kata Cikgu Azimah seraya melabuhkan punggungnya di atas kerusi. Hembusan nafas dilepaskan.
"Ouh..yang hidung dia berdarah tu eh?", Teka Najwa.
"Yes! Exactly Najwa! Cikgu pun tak tahu kenapa tiba-tiba hidung dia berdarah", balas Cikgu Azimah.
"Entah-entah, ada orang tumbuk dia", celah Taufiq.
"Kau lah tu", kata Faris.
"Eh apa pulak. Aku baik okay", balas Taufiq.
"Ceh. Baik lah sangat", perli Faris.
"Lu mau gaduh ka? Hah?", Kata Taufiq.
"Malas aku nak layan otak cetek kau tu", balas Faris sambil menggulingkan matanya ke atas.
Buk!
Semua murid yang ada di dalam kelas 5 Alpha itu tergamam seketika apabila menerima kehadiran seorang murid perempuan yang terlanggar pintu.
"Aleya?? Apa dah jadi ni??! Kenapa hidung kamu berdarah?!!", Tanya Cikgu Azimah sambil berlari mendapatkan anak muridnya.
Wajahnya pucat lesi, hidungnya berdarah, matanya bertukar merah.
"Kena santau kot", celah Taufiq yang masih duduk di kerusinya. Dengan selamba badaknya, kepala Faris diketuknya.
"Kau pahal bodoh! Tetiba ketuk kepala orang! Nak mati ka?!!", Marah Faris sambil menggosok kepalanya yang terasa sakit nak mati.
"Chill lah. Kata anak jantan. Takkanlah ketuk kepala sikit nak nangis. Pondan", balas Taufiq.
"Hey, apa gaduh-gaduh ni. Nak aku ketuk kepala korang dua?", Celah Adina yang dari tadi asyik melihat kelakuan dua beruk yang asyik bergaduh.
"Entahnya dia ni. Tak rilek", balas Taufiq.
"Eh, kau yang tak rilek, kata aku", kata Faris membalas. Memang tak nak kalah. Masing-masing nak menang.
"DIAM!", jerit Fatihah selaku ketua kelas 5 Alpha.
Tengok, kan dah kena marah dengan akak Teah. Harap ja senior, tapi perangai mengalahkan junior.
"Class, cuba bawa bertenang sikit. Fatihah, tolong cikgu pimpin Aleya ke bilik rawatan sementara tunggu ambulans sampai", arah cikgu Azimah yang sedang memeluk tubuh Aleya yang semakin lemah.
"Baik cikgu", balas Fatihah sambil menuju ke arah Cikgu Azimah dan Aleya.
Tiba-tiba, Aleya bertindak menggigit lengan Cikgu Azimah tanpa memberi salam terlebih dahulu.
YOU ARE READING
School Disaster | Zombie
ActionDunia dikejutkan dengan satu wabak penyakit zombi yang semakin lama semakin mengganas menyerang setiap negeri. Sehinggalah tiba di sebuah sekolah menengah yang pada awalnya dikatakan penyakit histeria dimana penyakit tersebut tidak dapat dirawat dal...