BMT 49

9.8K 488 20
                                    

    Sementara menunggu isterinya selesai solat, Darren menidurkan anak-anaknya terlebih dahulu. Edrea dibaringkan di atas dadanya manakala Eshan di atas lengannya. Dua-dua hampir terlena. Darren bersandar separuh di katil sambil menonton bola di dalam bilik itu.

Elvina muncul dengan bertelekung. Matanya melirik ke arah tiga beranak yang sedang bersantai di atas katil. Bukan main seronok si kembar dapat berkepit dengan daddynya.

"Eee mana aci! El nak peluk abang jugak." Telekung di kepalanya ditanggal. Darren menepuk-nepuk tilam. Memanggilku untuk duduk di sebelahnya.

"Sini sayang. Ada satu lagi lengan untuk sayang." Aku memeluk Darren sambil tangan naik membelai rambut perang Edrea. Manja betul anak daranya yang seorang ini. Suka betul tidur atas dada suaminya.

Edrea memusingkan kepalanya menghadap Elvina. Matanya terkebil-kebil memandangku.

"Tak tidur lagi rupanya anak dara mama ni!" Elvina mencabut puting dari mulut Edrea. Sengaja ingin menyakat anaknya itu. Tetapi lain pula yang jadi. Edrea tidak menangis sebaliknya dia menyembamkan mukanya pada dada Darren.

"Eee..tak malunya curi suami kita! Daddy mama punya la!" Aku meletakkan tanganku di atas dada Darren. Laju tangan kecil itu menolak tanganku. Aku menangkap tangan kecil itu lalu dikemam. Geramnya! Edrea mula merengek.

"Okay..okay mama tak kacau dah. Sini Eshan abang, mama nak dating dengan Eshan lah, amik la dada masham awak tu," Pecah tawa Darren. Makin seronok la Edrea dapat full attention dari daddynya.

"Takpe sayang. Lepas depa dah tidur, abang sayang punya sepenuhnya." Darren senyum nakal. Mula dah miang dia. Tak padan anak dua.

Darren menurunkan kepala Elvina dari lengannya dengan penuh berhati-hati. Risau isterinya terjaga. Belum sempat dia mengangkat kaki untuk turun dari katil lengannya ditarik balik oleh Elvina.

   "Awalnya abang bangun? Sekarang dah pukul berapa?" Tanya Elvina dalam keadaan mamai.

  "Dah pukul enam dah sayang, abang kena pergi kerja awal hari ni, abang mandi dulu okay?"

"Abang.." Panggil Elvina dengan nada manja. Darren kembali menoleh . Elvina mendekatkan jaraknya dengan Darren. Dia berdiri separuh di atas katil supaya targetnya berada sama tinggi di depannya. Dahi Darren dikucup lama. Selalu Darren yang akan berbuat begitu terhadapnya setiap pagi. Darren angkat muka memandangku sambil tersenyum.

  "Sayang mimpi apa ni? Sweet semacam je dengan abang?" Tangannya naik mengusap lembut dada Darren. Sengaja dia mengenakan Darren. Makin terkedu Darren melihat tingkah lakunya menggodanya.

  "Asyik abang je yang sweet-sweet, El pun nak jugak..," jawabku tenang. Tanganku dibiarkan tergantung pada leher Darren. Aku pandang Darren tak berkelip. Handsomenya lahai suami aku pagi ni!

   "Sayang taknak bagi abang pergi kerja ke macam mana? Kalau macam ni abang tak payah pergi kerja la." Tangan Darren naik memeluk pinggangku.

  "Jangan mengada lah abang. Dah..dah..pergi mandi sana! Shuh! Shuh!" Darren mengeluh hampa.

   "Sayang yang mula goda abang dulu, pastu halau abang pulak."

  "El saja je nak uji abang, lemah jugak abang rupanya." Darren memandang tajam ke arahku seperti harimau yang sedang menunggu mangsanya untuk diterkam.

  "Siapa je yang kuat kalau kena goda dengan isteri?"

   "Dah dah abang..El kiss dahi je pun, takkan tu pun nak tergoda, abang tu kiss hari-hari, ingat El tak tergoda ke?"

  "Oooo sayang tergoda? Kenapa tak cakap?" Wajahnya didekatkan.

"Abang lain, sayang lain." Sambungnya sebelum menghadiahkan morning kiss kepadaku. Elvina menolak tubuh sasa suaminya hingga ke pintu bilik air. Bahaya kalau terus dilayan.

𝘽𝙚 𝙈𝙮 𝙏𝙚𝙨𝙤𝙧𝙤  Where stories live. Discover now