"A házasság, kötelesség és nem szerelem, de én mindkettőt megszerzem!"
Daeron szemszög
Aemond amint alkalma volt magával ragadta Aemma-t. Noha mindig ezt csinálta, még is izgalom uralkodott el rajtam. Aemma figyelméért mindig is megkellet küzdenem, hogy engem válasszon Aemond helyett. Ez az eljegyzés semmit sem jelent, nem veszett el a remény. Láttam gyönyörű mélybarna tekintetében az irántam táplált gyengéd szeretetét. Oly sokszor átengedtem Őt neked kedves bátyám, de nem engedem meg neked hogy végleg magadénak tud. A büszkeségem nem engedi, hogy teljesen uralmad alá hajtsd az erős szívét. Oly vicces helyzet, hisz fivérei iránt táplált megvetésed végtelen óceánjába, ugyanakkora, mint érte érte torony magasan lángoló tüzed. Ez a legnagyobb gyengeséged Aemond, de nekem egy hatalmas előny. Mi a legvégéig segít elérni a célom. Targaryen feleség lesz, a Valyr vér tiszta, erősebb lesz mint valaha. Valóban új korszak köszönt a sárkányok házára, de nem általad testvér. Ezt megígérhetem neked, Aemma nem a te királynőd lesz.
Mesélő szemszög
- Igazán meglepsz bácsikám, nem emlékszem, hogy valaha is beszéltünk volna mióta megszülettem.
Daemon Targaryen, a "szélhámos" herceg öblösen nevetett a gyakorló pálya közepén. Lecsatolta oldaláról Sötét nővért majd egy gyakorló kardot dobott unokaöcsének és maga is felvett egyet.
- Én már rég nem gyakorló kardokkal vívok.
Fakadt ki sértetten a félszemű herceg. Daemon megingatta a fejét és már támadt is. Öt lépés és Aemond már le is volt fegyverezve.
- Érted már unokaöcs? Ezért kell a gyakorló kard.
Intett Aemond-nak, hogy álljon fel és újrakezdik.
- Azt hittem beszélni hívtál bácsi.
- A vívás és a kard olykor őszintébben cseng mint a szavak.
Felelte míg az ifjú mérgelődve nyugtázta, hogy atyja és nagybátya még is csak egy véren osztoznak. Aemond szívebén felhalmozódott düh fékezhetetlen lángolt, de még ennek ereje sem ért fel nagybátya erejéhez. Újra és újra a földön volt. Daemon lerakta a gyakorló kardot és leült egy hordóra.
- Ma, holnap férj leszel taoba (fiú). Talán a következő tavasszal már apa leszel. Nem hagyhatod, hogy a gyermeki haragod megmérgezze a leendő jövőtöket. Aemma szíve sosem szűnt meg irántad dobogni. Becsüld meg őt hercegem.
Aemond felállt a földről és visszatette a kardot a helyére.
- Mond bácsi, mi Targaryen-nek valóban közelebb állunk az istenekhez?
VOCÊ ESTÁ LENDO
Te leszel a halálom (Targaryen & Velaryon)
Fanfic"Amikor egy Targaryen megszületik, az istenek mindig feldobnak egy érmét, hogy őrült lesz-e vagy sem." "Azon a napon mikor Aemond Targaryen és Aemma Velaryon megszületett különös ötletük támadt." "Nem dobtak érmét, inkább fogadást kötöttek."