Terasa ada jari yang mengusap pipinya. Perlahan-lahan Iseul membuka mata, tersedar daripada lena. Wajah lelaki yang ditunggunya, menjadi perkara pertama yang dilihat.
Iseul seakan tidak percaya. Benarkah Hyunjin sudah kembali?
"Jinnie? Betul ke ni Jinnie?" soal Iseul. Dia bangkit, pipi Hyunjin dipegangnya.
Hyunjin tidak membalas, dia hanya tersenyum. Iseul pun turut tersenyum.
"Jinnie, saya gembira sangat bila awak dah balik!" kata Iseul girang. Hyunjin tergelak kecil dengan telatah Iseul.
Tiba-tiba, ada satu gerangan datang mendekati mereka. Perempuan. Perempuan itu menghampiri Hyunjin lalu memegang tangan lelaki itu. Hyunjin bangun dan berlalu pergi dari situ bersama perempuan tersebut.
Iseul memanggil-manggil nama Hyunjin tapi tiada sahutan. Hyunjin pun tidak menoleh.
"Hwang Hyunjin!" jerit Iseul lalu tersedar dari mimpinya. Nafas Iseul tidak teratur, dia mengah.
"Fuh! Mimpi rupanya." Iseul berasa lega. Tapi, kenapa dia mimpi macam itu? Adakah mimpi tersebut membawa makna atau sekadar permainan tidur?
Iseul cuba untuk tidak memikirkan hal itu. Tiba-tiba, dia terasa ada deruan nafas menyinggah ke lehernya. Ada tangan melingkar di pinggangnya dan memeluk tubuh kecil Iseul dengan erat.
Iseul mula panik. Tangannya meraba memetik butang pada lampu tidur di sebelahnya. Apabila cahaya menerangi kawasannya, Iseul ternampak ada seorang lelaki sedang nyenyak tidur di sebelah.
Tangan Iseul pantas menyelak rambut lelaki itu. Alangkah terkejutnya dia. Lelaki itu Hwang Hyunjin!
Hyunjin memang secara realitinya sudah pulang! Atau Iseul mimpi lagi?
Iseul mengejut lelaki itu. "Jinnie?"
Hyunjin seketika kemudian terjaga. Matanya dikecilkan akibat silau dengan cahaya lampu. "Seul?"
Iseul memegang bahu Hyunjin. "Hwang Hyunjin? Ni awak ke?!" Iseul mula teruja.
Hyunjin tersenyum lalu membangkitkan dirinya. Kepala Iseul ditarik dalam pelukannya. Rambut perempuan itu diusap perlahan.
"Ya. Hwang Hyunjin awak dah balik." kata Hyunjin dalam keadaan berbisik. Iseul mendongakkan kepalanya. Dia tersenyum menampakkan gigi.
Air mata Iseul bertakung. Setelah sekian lama dia menunggu kepulangan Hyunjin, akhirnya Tuhan makbulkan doanya selama ini. Harinya sudah tiba!
"Saya rindukan awak, Jinnie!" kata Iseul sambil mengalirkan air mata.
Hyunjin mencium ubun kepala Iseul. "Saya kan dah janji yang saya akan balik." katanya.
Iseul mengangguk laju. Akhirnya, rindunya pada Hyunjin terubat.
🚃
YOU ARE READING
✅ End Of Our Story • HHJ
Fanfiction💔 SAD ENDING! 💔 Ha Iseul berasa sangat bahagia setelah teman lelakinya, Hwang Hyunjin pulang ke negeri asal. Setelah beberapa bulan lamanya Hyunjin bekerja di Malaysia, akhirnya rindu Iseul pada teman lelakinya terubat. Bermacam janji ditabur ole...