Sunetul colindelor de la boxele, se aud foarte bine, pentru urechile mele. Nu prea am mai fost la Mall de foarte mult timp. După ce am stat într-o relație nu am mai fost aici. Alma nici nu prea avea timp. Iar Ben niciodată nu m-a invitat, preferând să mergem prin același locuri. Și îmi dau seama de ce, din cauza aspectului meu fizic. I-am propus să mergem la film și să petrecem la Mall, dar a zis să-mi comand online, îmbrăcăminte și să ne uităm acasă la el sau la mine la film și să preparăm tot ce am nevoie, motivul este foarte scump. Asta sigur a fost un pretext că îi era rușine cu mine, dacă mă vedea un cunoscut de-al lui. Asta este ce deduc eu acuma.
Mănânc liniștitită, în timp ce prietena mea face la fel, dar stă și pe telefon și zâmbind. Mai mult ca sigur vorbește cu iubitul ei. Eu aproape am terminat în timp ce ea are pe jumătate farfuria goală. Privesc în jurul meu dacă mai este cineva cunoscut. La vechiul loc de muncă auzeam pe foștii colegi, că petreceau prin Mall, fie în weekend, fie în cursul săptămânii, când apare un nou film în ava-premieră, care le-a stârnit curiozitățile, când apare trailer video pe YouTube. Privirea mea rămâne blocată pe bărbatul ce mi-a adus suferință. Ben este cu femeia, care era în restaurant acum o lună. Aproape este de masa noastră, dar se opresc la un momendat.
- Mergem la mașină, că nu mă mai pot abține, auzind vocea lui.
- Mai sunt două ore până începe filmul, așa că petrecem în mașină momentul nostru și avem și mai multă intimitate, femeia vorbind suav.
Se sărută și apoi pleacă încât se fac nevăzuți. Mica discuție mi-a făcut greață. Nu este decent să vorbești despre asta în public. Am văzut persoane ce se uitau la ei. Le-a atras privirea celor din jur. S-au gândit despre ce este vorba și aud mici discuții pe baza asta, de ce vorbesc despre așa ceva, mai ales că sunt copii, care pot întreba ce înseamnă. Și eu sunt de aceași părere și eu nu aș fi acceptat așa ceva.
- Fostul tău trebuia să aducă în discuție, asta? Alma este deranjată de cele auzite.
- Niciodată nu a vorbit cu mine despre asta și nici nu acceptam.
- Dacă nu o să se trezească că o să apară la televizor. El este cunoscut ca un erou, că a salvat pe cineva, acum ceva timp. Sunt persoane care le place să filmeze orice lucru. Să vezi că imaginea lui îi va fi afectată. Să vadă familia, cunoscuții și mai ales că îi va afecta cariera la locul de muncă.
- Pentru că cei doi au vorbit în public, nu se gândesc că poate să aibă cosecințe. Oricum, vrei porția mea, că nu mai pot să mănânc, după discuția lor. Numai să-i aud mi sa făcut greață.
- Nu mai mănânc că sunt deja sătulă. Haide să mergem să facem cumpărături.
***
- Haide să așezăm pe masă gustările, Alma se agită din ce în ce mai mult.
- Tu pune paharele și sticlele de suc, îi spun în timp ce car castroanele cu tot felul de prostii, care nu sunt sănătoase.
Mai sunt zece minute până ajung musafirii prietenei mele. Timpul trece cât timp am aranjat și totul a ieșit perfect. Soneria sună și Alma deschide și îi văd pe toți că sunt. Probabil au vorbit să se întâlnească într-un loc comun, ca să vină împreună. Îi salut pe toți și zâmbesc. Alma îmi face cunoștință cu iubitul ei. Niciodată nu l-am văzut. Ne așezăm toți, dar David vine lângă mine și îmi șoptește, că vrea să vorbească cu mine ceva. Eu dau din cap și le zic celorlalți că revin. Mergem în bucătărie și ne așezăm jos.
- Vreau să vorbesc puțin cu tine, vorbește destul de calm.
- Sigur!
- Alma mi-a povestit puțin că ai avut o relație și că ai suferit. Mi-a povestit c-am ce fel de persoană este. Mi-a povestit situația ta actuală și vreau să fi angajată la firma mea. Firma se mărește și am nevoie de mai multe persoane. Nu contează că persoana este din altă țară, cum sunt chinezii și africanii. Eu am avut colegi în școală, cu care am comunicat. Părinții m-au învățat, să accept orice persoană, care sunt din altă țară, religia lor, aspectul lor, orientarea lor și multe altele. Am avut o persoană mulatră, la firmă, a făcut cancer și nu a mai putut lucra. Eu am decis să ajut cu ce are nevoie. Din ianuarie se va întoarce, că a învins boala ce-i putea fi fatală.
- Din cauza că sunt mulatră, am fost batjocura unui bărbat, care a stat doar cu mine, că nu avea cu cine sta. Am fost dată afară de la locul de muncă și din garsionera în care am stat cu chirie și mi-a zis din cauza aspectului meu. Am căutat loc de muncă, după ce mi-am mai revenit, dar am fost refuzată pentru interviuri, Mi-a spus că nu acceptă persoane ca mine.
- Nu ești singura în situația asta, sunt mii de persoane care sunt ca tine. Tu nu trebuie să pui la suflet răutățile celor din jur și să nu faci lucruri care să-ți dăuneze sănătății tale.
- De când l-am văzut la restaurant pe fostul cu femeia aceea, am început să beau, să fumez și să mă droghez. Eu am suferit foarte mult și am apelat la asta ca să scap de durerea din sufletul meu.
- Mulțumesc că mi-ai zis și că ai avut încredere în mine să-mi povestești. Vreau să renunți la aceste lucruri, asta dacă îți dorești și tu. De la alcool ajungi în comă, de la țigări ajungi la cancer și de la droguri ajungi să fi cu persoane ce practică ilegalități, ce te pot aduce după gratii și te pui pe tine în pericol. Tu ei decizia, pentru că nu te pot obliga să faci ceea din ce ți-am zis. Eu ți-am zis spre binele tău. Eu te plac și dacă vrei să facem schimb de numere de telefon?
Am fost mișcată de cuvintele spuse. Nu mă așteptam să-mi vorbească frumos și calm. Și nu a plecat după ce i-am zis cu drogurile. Recunosc că și eu îl plac.
CITEȘTI
Sentimente de Crăciun
Short StoryVolumul I Kate Davis are o viață liniștită alături de iubitul ei. Dar visul îi este spulberat, când îl surprinde în restaurant cu alt cineva. Cu inima sfâșiată, ajunge în patima alcoolului și a tutunului. Într-o seară prietena ei cea mai bună o ia...