15 Augustus
POV Caroline"En mam? Zit er al iets in de brievenbus van het College?" Vraag ik hoopvol.
Heel de zomer hebben we niets meer gehoord, dit betekent vast niets goeds anders had ik al lang een brief gekregen.
"Nee lieverd, maar dat maakt niet uit, de brieven worden nog verstuurd tot 16 augustus, wie weet is er morgen wel één!" Houdt mijn moeder vol.
"Schrijf me maar gewoon in aan die stomme middelbare school hier in Daneford" ,zeg ik chagrijnig.
"Caro, je krijgt ook een brief als je er niet doorbent, dus een van de dagen zit er waarschijnlijk iets in de bus", zegt ze rustig terwijl ze een slok van haar ijskoffie neemt.
"Ja, zal wel, ik ga met Amanda een ijsje eten in het dorp, dus ik ben waarschijnlijk rond 16:00 uur thuis", zeg ik vlug. Ik grijp mijn tas en loop zo de deur uit. Ik pak mijn fiets en fiets rustig naar het ijssalon met muziek in mijn oren. Amanda zit op het bankje buiten, van het ijssalon :"hoi Caro! Hoe was het in Kroatië? En hoe is je auditie geweest? We moeten echt dringen bijpraten!" Lacht ze.
Na een uur bijgepraat te hebben, voel ik mijn gsm in mijn zak trillen. Ik kijk op mijn scherm en zie '13 gemiste oproepen van mam' . Snel neem ik op.
:"Caro kom nu meteen naar huis!!" Klinkt een geroep aan de andere kant van de lijn.
Ik begrijp hier helemaal niets van.
"Wat? Mam, blijf kalm, wat is er? Is er iets gebeurd?" Vraag ik bang.
"Kom gewoon zo snel mogelijk naar huis!" Zegt ze.
Ik leg op, wat is dit nu weer. Amanda had het gesprek mee gevolgd.
Ze vond het oké als ik al wegging.
Ik spring op mijn fiets en trap zo snel mogelijk als ik kan naar huis. In zo'n 3 minuten ben ik thuis, (recordje)
Ik zet mijn fiets in de garage en loop langs de achterdeur naar binnen. "Maaaaaaam!" Roep ik door heel het huis.
Ik loop verder naar de woonkamer en zie dan mijn moeder en vader op de bank zitten. "Wat is er nu?" vraag ik geïrriteerd. Pap begint te praten :"ik ging daarnet even naar het postkantoor want ik kreeg een telefoon dat er een pakketje voor jou geleverd is."
Mijn ogen worden groot :"waar is het?!"
Mijn moeder glimlacht ze wijst met haar hoofd naar de tafel terwijl ze mijn vaders hand vasthoudt.
Ik pak het op en lees : afzender 'Sports & Arts College CA', ontvanger : Rivers Caroline.
Zo snel mogelijk maak ik het open, ik trek en scheur aan het pakketje.
Vanboven verschijnt er al direct een brief, ik begin hardop te lezen :"beste Caroline Rivers, met deze brief willen wij u van harte mededelen dat u bent toe gelaten op het Sports & Arts College in Los Angeles voor de balletopleiding, wij verwachten u bij deze op 1 september op onze school. Als je van gedachten bent veranderd, kan je dit aanbod natuurlijk afwijzen. Maar dit is wel een uiterst unieke kans, je bent geselecteerd uit 1238 kandidaten met nog 74 anderen. Al de informatie die je nodig hebt wordt in bijlage naar jou doorgestuurd via email en zit ook in dit pakket.
Hoogachtend Directie SACLA."
JE LEEST
Shut up and dance
RomanceCaroline gaat eindelijk naar het derde middelbaar. Het jaar waar al haar dromen kunnen uitkomen! Vanaf het derde jaar is het mogelijk om een balletopleiding aan Het Sports & Arts College in Los Angeles te volgen. Carolien droomt al vanaf haar 5de ...