Hoofdstuk 5

29 0 0
                                    

Pov Sophia

Hoewel ik erg blij ben met het resultaat van mijn onderhandelingen van net, ben ik toch een beetje zenuwachtig voor de tutorsessie van zometeen. Ik weet namelijk dat mijn onverwachte zelfverzekerdheid van net, van korte duur was en dat het niet altijd zo zal zijn. Daarnaast ben ik bang dat zonder een docent erbij, Draco zich toch iets anders zal gedragen. Kortom ik ben zenuwachtig voor wat er gaat komen zo.

Ik heb Charlotte al bijgepraat en ze probeert nu mijn zelfverzekerdheid te herwinnen.

"Kom op, je zei het zelf, het is een sukkeltje. Jij bent de tutor. Hij heeft jou nodig en absoluut niet andersom oké?" Ik knik even en begin haar te geloven. Ze heeft immers wel gelijk. Ik ben de tutor. Ik heb de overhand hier. Hij mag dan wel ouder zijn en een machtigere familie hebben, maar in dat klaslokaal ben ik de baas.

"Vind je hem knap?" Vraagt Charlotte uit het niets.

"Wat? Nee." Zeg ik snel.

"Nee even eerlijk zijn. Hij heeft wel iets vind je niet?"

"Ik heb niet echt op die manier naar hem gekeken denk ik, maar hoezo?"

"Nou om twee redenen. Eén je mag je echt niet laten afleiden door een eventuele aantrekkingskracht. Twee, doe je dat toch, heb dan stiekem seks in het klaslokaal."

"Wat?" Roep ik zachtjes uit, terwijl ik moet lachen.

"Oh kom op, dat is toch hot." We schieten bijna tegelijk in de slappe lach.

"Oké dat was natuurlijk een grap, maar goed je bent nu wel in een lichtere mood." Zegt ze glimlachend.

"Je hebt gelijk." Zeg ik. Daarna pak ik mijn zelfverzekerdheid weer op en loop ik richting de kelder.

Draco staat al voor het klaslokaal op me te wachten.

"Sneep heeft de deur open gelaten voor ons." Zegt hij.

"Fijn." Zeg ik terug. We gaan het lokaal in en gaan tegenover elkaar zitten aan een tafel.

"Oke ik voel dat er toch nog een soort vijandigheid is tussen ons. We zitten waarschijnlijk nog een heel jaar met elkaar opgescheept dus ik stel voor dat we opnieuw beginnen." Zeg ik zo zelfverzekerd mogelijk.

"Goed dan." Zegt hij, toch iets enthousiaster dan ik had verwacht. Ik steek mijn hand naar hem uit en als hij die aanpakt zeg ik opgewekt. "Hoi, ik ben Sophia Potter en ik zal je de komemde periode gaan tutoren." Hij laat een klein lachje uit en zegt dan iets minder opgewekt .

"Hoi, ik ben Draco Malfoy en jij ben mijn tutor de komende tijd."

"Heel goed" zeg ik.

"Nou goed, voordat we specifiek op de stof en op jou ingaan, had ik eerst een voorstel voor de tutormomenten." Hij kijkt aandachtig dus ik besluit door te gaan.

"Ik stel voor om elke maandag rond deze tijd af te spreken, om de theorie te bespreken en ervoor te zorgen dat je dat onder de knie hebt. En dan op donderdag middag om alvast te oefenen met het maken van de potion, zodat je vrijdag goed voorbereid in de les zit. Hoe klinkt dat?"

"Ik heb alleen op maandag quidditch training, dus dat is niet handig, want dan moet het of erg laat, of dan hebben we niet genoeg tijd, is dinsdag middag ook goed?"

"Helemaal prima." Zeg ik met een glimlach.

"Heb je vandaag dan geen quidditch training?" Vraag ik.

"Nee, het is pas de eerste week en we hebben zaterdag nog geen wedstrijd, dus we beginnen volgende week."

"Oke dan. Nou goed, terug naar potions. Wat vind je er lastig aan, waar kom je in de knel?"

"Nou ik ben er echt niet zo slecht in hoor. Het enige probleem is dat ik niet zo nauwkeurig ben en bij potions is dat wel nodig. Die formules vind ik veel te ingewikkeld en ik kan gewoon echt niet dingen wegen."

"Oke, ik denk dat ik het snap, dan gaan we daaraan werken. En Sneep zei dat je potions wel echt nodig hebt, toch?"

"Ja."

"Waarvoor precies?"

"Dat gaat je helemaal niks aan." Valt hij ineens uit. Ik probeer niet geschrokken te lijken en op dezelfde kalme toom zeg ik:

"Nou het kan handig zijn om je doel te weten, dan kan ik je zo motiveren. Maar goed je hoeft het niet per sé te zeggen natuurlijk." Zeg ik kalm. Hij laat even een zucht en een beetje ongemakkelijk zeg ik: "Nou goed, laten we snel beginnen."

We bespreken de stof van vandaag na en kijken waar hij tegenaan loopt. Om hem te testen stel ik hem een paar oefen vragen die hij vrijwel perfect beantwoord.

"Zie je? Zo slecht ben je er echt niet in."

"Dat zei ik je toch, ik ben er echt niet zo slecht in, gewoon niet goed genoeg." Ik kijk hem verward aan, maar het lijkt er niet op dat hij het verder wil uitleggen, dus ik laat het maar.

"Nou oké, goed gewerkt vandaag." Ik zie dat hij een klein glimlachje moet onderdrukken en dan lopen we samen het lokaal uit, maar daarna apart naar onze eigen common rooms.

837 woorden

Please, let me go | draco malfoy || dutch Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu