5. Bölüm

251 15 0
                                    




Alicent'in isteği üzerine, DAHA GÜZEL BİR ŞEYE DEĞİŞTİRİLDİM. Beyazların arasında gri bir kaz gibi görünmemeyi tercih ederim, bu yüzden kraliyet yemeğine katılan birine yakışan daha resmi bir elbise giydim. Birinden örgülerime yardım etmesini istemiştim ve yardım aldım. Hiçbiri tek kelime etmeyen üç kadın, her biri saçımdan bir tutam alıp bir şekilde bu zarif saç stiline ördüler. Birbirleriyle tek kelime konuşmadan bunu nasıl başardılar bilmiyorum.

İçlerinden biri dudaklarımı dolgunlaştırmama ve pembe tonu yanaklarıma yapıştırmama yardım etti. Hatta benim için elbisemin bağcıklarını bağlamasına bile yardım etti ki bu gerçekten büyük bir yardım olmuştu. Evde, annem bir şeye ihtiyacım olduğunda yardım etmek için her zaman oradadır. Burada kimsem yok. Hizmetçilerin arkadaşlığına güvenmek zorundayım, başka kimseye değil.

Belki bir tane.

Akşam yemeğinin verileceği avluya gitmek için koridorlarda ilerliyorum. Akşam yemeğinin neden avluda servis edildiğinden pek emin değilim, çünkü topraklarda kış var ve bu nedenle soğuk olacak. Rüzgarlar estiğinde ve hava daha da soğuduğunda kullanmak için bir kürk şal getirmeyi unutmadım. Elbisemin uçuk mavisiyle mükemmel bir tezat oluşturan kalın beyaz bir malzeme olan kurt kürkünden yapılmıştı.

Masa dün gece olduğu gibi herkesle dolu. Alicent, Viserys, Aegon ve Aemond. Hem Aegon'un hem de Aemond'un yanında bir koltuk var. Salonun gölgelerinden çıkıp Aemond'un karşısındaki Aegon'un yanına oturdum. Alicent delici bir bakışla beni izliyor, bunu kanımda hissedebiliyorum. Viserys beni sıcak ama yaşlı bir gülümsemeyle karşılıyor. Onu her gördüğümde hatırlattığım gibi, yıllar ona karşı nazik davranmadı.

Vücut diline bakılırsa Aegon, yanına oturmayı seçmeme şaşırmış görünüyor. Yine de, bunu sadece Aemond'a kızgın görünmeden bakabilmek için yaptım, yani yanına otursaydım olacağı da buydu. Masanın karşısından gözleri kısılıp bana bakıyor. Zeki biri, eminim taktiklerimin farkındadır.

"Sonunda bize katılman büyük incelik." Alicent keskin bir gülümsemeyle diyor. Tenim onun tonuyla sürünüyor. Kulağa sürekli bu kadar pasif gelmesiyle ilgili bir şey midemi bulandırıyor. Ona döndüm ve daha çok oksijen mücadelesine benzeyen en samimi gülümsememi sundum.

"Görüyorsun ya, Yüksek Valyrian'ımı çalışmakla oldukça meşguldüm." Ejderhalara yönelik birkaç komut dışında dil hakkında çok az şey bildiğini veya hiçbir şey bilmediğini bildiğim için karşılık verdim. Bakışları benden uzaklaşıyor. Ben o savaşı kazandım.

"Skokhydo syrī dore a ydragho?" Aemond'un sesi masanın karşısından geliyor. Yüksek Valyrian dilini ne kadar iyi konuştuğumu soruyor.

"Dombo par a." Senden daha iyi, diye cevap verdim kaşımı kaldırarak. Her dilde ondan daha fazla eğitim aldığımı temin ederim. Annem ve babam, çoğunlukla kadın olduğum için, aklımı güçlü tutmamı sağladılar. Bu bıçağın daha güçlü bir zihne sahip olması bazı durumlarda bana fayda sağlayabilir. Bir erkeğin akıllı bir kadından daha çok korktuğu hiçbir şey yoktur.

Aemond kıkırdayarak başını sallar ve içkisinden bir yudum alır. Alicent hala bakışlarımı bir daha bulmadı. O zaman iki tane kaldı. Bu gece iş başındayım. Aegon yanımda kıpırdandı. Gerginliği hissetmeli. Sıradaki konuşmacının Viserys olması beni şaşırttı. Genellikle yapmaz, çünkü sözleri genellikle aşağı doğru keskin öksürüklere dönüşür.

"Burada rahat ediyor musun?" Huysuzca soruyor. Rahat derken, şirketi kastettiğinin farkındayım. Başımı sallayıp çatalımdan bir parça et ısırdım ve cevap vermeden önce çiğnedim.

"Gerçekten," diyorum tabağımda soslar bulmak için ararken. "Çevreyi tam olarak anlamak için burada birkaç güne daha ihtiyacım olabilir." Cevap veriyorum. Masanın diğer tarafından bir takırtı yankılanıyor. Alicent çatalını tabağına düşürerek herkesin kulaklarını çınlattı. Bana baktığında gözleri kocaman.

Aemond Targaryen & Alerhya TargaryenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin