1. Bölüm

1.1K 26 1
                                    

Aemond & Alerhya

DALGALAR ALAND'I EZİYOR. Ayak seslerim kilometrelerce kumu takip etti, yavaşça berrak mavi suya doğru ilerledi. Kenarda duruyorum. Saçlarım arkamda dalgalanıyor, gelgit rüzgarında uçuşuyor. Birkaç dakikalık huzurum, bana mermi atan kardeşim Lucerys tarafından mahvoldu. Ondan zar zor kaçmayı başarıyorum. Nesne başımın yanından uçarak kulağımda çınlıyor.

Jacaerys, Kışyarı'nda şövalyeliğe başlamak için ayrıldığından beri, Lucerys beni annesiz bir tay gibi rahatsız ediyor. Dragonstone'da taciz edebileceği daha pek çok kişi var ama beni çocukça faaliyetler için bir hedef olarak seçmiş olması beni hiç memnun etmemişti.

O bir sopaya uzanırken, "Lucerys," diye tısladım. Aksiyonun yarısında durur, odunu almak için uzattığı eliyle donar. Yavaşça yüzünü bana çeviriyor. Yüzümdeki ifadeyi görür görmez elini indirdi.

"Sadece sıkıldım." Bana yaklaşırken ayaklarını kumda sürükleyerek içini çekti. Annemiz Aegon'la iş görüşmeleri yaparken kaleyi terk etmemizi istedi.

"Lucerys, karın ona bir şeyler fırlatmana aldırmaz, ben de sana aynısını söyleyeceğim." Ona keskin bir sesle açıkladım. Bana kısa bir bakış atıyor. Şimdi on üç yaşında, yani yakında ona benim kadar tahammül etmeyecek bir karısı olacak.

Neyse ki, benimkine karşı çıkacak bir argümanı yok. Kaleye dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Merdiven uzun ve dar, bütün bir vadiyi kapsıyor. Lucerys ağır ayaklarla arkadan geliyor. Yorgun olduğu için değil, sıkıldığı için. Antrenmanı için kilometrelerce koşmak zorunda kaldı ve yine de benimle yürümek zorunda kaldığında, koşarken oynayacak bir kılıcı olmadığı için bu onu mutsuz ediyor.

Köprü kısmından geçerken kanat sesleri vadide yankılanmaya başlıyor. Biri siyah ve mavi, diğeri ateşli sarı olmak üzere iki çift kanat. Lucerys heyecanla ellerini taş tırabzana bastırdı. Gösterişli sarı güzel ejderhası Arrax'ı işaret ediyor. Gözlerim yanındaki ejderhayı takip etti - buz mavisi kanat kemikleri ve boynuzları olan simsiyah pullu canavar. Bu benim ejderham Ghaelar, bu vadideki en büyük ikinci ejderha.

İkisi yan yana, binicisiz uçarlar. Dragonstone'da ejderhalar özgürce dolaşıyor. Onları bir çukurda kilitli veya zincirli tutmuyoruz, kanatlarını açıyoruz ve uçuyorlar. Dragonstone'da gerçekten sevdiğim şey bu - özgürlük.

Ejderhalar bulutların arasında kaybolduktan sonra yolculuğumuzun geri kalanına başlıyoruz. Lucerys sürekli geride kalıyor ama ben yavaşlamıyorum.

Sonunda artık evim dediğim duvarlara dönüyoruz. Neredeyse dört yıldır burada yaşıyoruz. Laena'nın ölümünden sonra, Daemon ve annem burada, Ejderha Kayası'na sığındılar. Geçen yıl da burada evlendiler.

Baela ve Rhaena bahçenin hemen içinde, ölmekte olan otların arasında yatıyorlar. Baela, küçük kız kardeşine okuyormuş gibi göründüğü bir kitabı tutuyor. El salladım, ikisi de yukarı bakma zahmetine girmese de. Nedenini anlamama rağmen pek iyi anlaşamıyoruz. Annem ve babaları, Laena'nın ölümünden sadece haftalar sonra birbirlerinde teselli buldular. Beni neden başka birini sevecekleri gibi sevmediklerini anlıyorum.

Biz kale kapılarından girerken Lucerys koşarak Sör Harwin'i selamlıyor. Gri taş duvarların arkasında kaybolduktan çok sonra bile ayak sesleri koridorda yankılandı. Yavaşça annemle Aegon'un konuştuğu doğu odasına doğru yürüyorum. Yürürken aklım başımdan gidiyor. İkisinin ne hakkında konuşacağını hayal bile edemiyorum. Aegon artık neredeyse yirmi yaşında, bu onun konumunu sorgulamaya başlaması için mantıklı olurdu. Spastik annesi Alicent'in kontrolü altında, tahtı annem Rhaenyra'dan almak isteyecektir.

Elimi kapalı kapıya, sonra kulağımı taşa dayadım. Kapı kalın taş ve demirden yapılmış, inç derinliğinde, bu yüzden tek kelime duymadığımda beni şaşırtmıyor. Annem akıllı bir kadın ama korkarım Aegon bir şeyler denemiş olabilir. Tabii ki sırtına bir hedef tahtası çizerdi, ama annesinin yaptığı gibi aynı hırs onun içinde de varsa, o taç için her şeyi yapmaya istekli olmalı.

Aemond Targaryen & Alerhya TargaryenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin