4.Bölüm "Anneler Günü"

160 22 15
                                    

Bekleyenler için özür dilerim, gecikti. İnşAllah beğenirsiniz.

Bu önceki bölümün devamı değildir anneler günü temalıdır, sonraki bölüm diğer bölümün devamı olacaktır.

Oy ve yorumlarını bekliyorum, iyi okumalar.


✰★✰★



Heyecanlıydım. İçim kıpır kıpırdı sanki. Belki yarından sonra bir şeyler değişecekti, belki değişmeyecekti emin değildim. Umut ediyordum.

Umut ediyordum ki, mutlu olalım.

Umut ediyordum ki, artık iyi anlaşalım.

Umut ediyordum ki, artık sevgisini hissedebileyim.


Başka çarem yoktu ki. Umut ve dua etmek yapabileceğim en iyi şeylerdi.


Üç adet kırmızı, üç adet açık pembe, üç adet koyu pembe, üç adet sarı, üç adet beyaz  ve üç adet mercan rengi gül bulabilmiştim. Gönül isterdi ki mor, lavanta rengi, turuncu, mavi ve kırmızı-sarı alacalı gül de denk geleydim ama denk gelmemiştim. Böyle diyince gerçekten fazlaca olduklarını fark etmiştim. Güller dışında bir demet en güzellerini özenle seçtiğim papatya ve bir adet özensizce topladığım papatyalar vardı. Birde isimlerini bilmediğim yoldan geçerken kokusu yada görüşünü beğendiklerimi özenle aldım. Papatyalar dışında her çiçekten en az 2 adet vardı.


Gülleri anlamlarına bakmıştım hepsinden bir anlamı seçerek verecektim lakin söylemeyecektim. Bir küçük kağıda yazıp iple kenardan sıkı olmayacak şekilde yaprağına veya gövdesine takacaktım.


Vereceğim güllerden her birine anlam yüklemem daha çok hoşuna gider diye düşünmüştüm.


Kırmızı gül için; Saygıyı, utangaçlığı, çekingenliği ve yürekliliği seçmiştim. Yüreklilik tam olarak benimseyip anlayamasam da içimden bir şey onu seçmemi istemişti. Utangaçlık ve çekingenliği seçmiştim çünkü çoğu zaman –nerede ise her zaman- çekiniyor ve utanıyordum. Saygım her insana olduğu gibi ona da vardı ki, daha fazlaydı.


Beyaz gül için; Masumiyetliği, temizliliği, gizliliği ve saygıyı seçtim. Masumiyetliliği ve temizliği seçtim çünkü Allah'a olan sevgisi gerçekten masumca bir sevgi, temiz bir sevgi. İbadetleri onu temiz kılabiliyordu. Gizliliği seçtim çünkü ne kadar doğduğum günden beri yanım da olsa da kapalı kutu gibiydi hiçbir zaman kapaklarını tam açamıyordum. Her sözcüğünün ne ifade ettiğini çıkaramıyordum, her soruma cevap alamıyordum bu yüzden gizliliği seçmiştim.


Sarı gül için; Sıcak sevgiyi seçmiştim sadece. Okuduğum, izlediğim her şeyde bir annenin sevgisinin narin ve sıcacık olduğunu anlatmışlardı bana. Belki göstermezlerse de hep öyleymiş yan, öyle diyorlardı.


Mercan gül için; Özlem ve güzelliği seçtim. Her gün görsem de özlüyordum. O sevgisini hissetmeyeli uzun zaman olmuştu yada uzun süreli hissedemediğimden geçiyordu hemen, siliniyordu hafızamdan bilemiyordum. Güzelliği seçmiştim. Her anne güzeldir. Her kadın güzeldir. Allah'ın yarattığı her varlık güzeldir lakin bunlar içinde insanlar kendilerince çirkin diyerek göreceli kavramla sınıflandırmaya başlamışlardı. Güzellik için adeta yarışıyorlardı, bazılarının ise umurunda değildi.

GRİMSİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin