Nie wiem czemu, ale mam do tego królestwa szczególną słabość 😂Z kanonu wiemy, że jest to królestwo o dość górzystym uformowaniu i chłodnym klimacie — zimy są ty dość srogie, zwłaszcza na północy. Od strony Kalormenu mamy do czynienia z dość płynnym przejściem z lasów sosnowych w liściaste, które od pustyni odcina szerokie i długie pasmo gór i skalnych przełęczy, poprzecinanych drobnymi stepowymi połaciami, ciągnącymi się aż po pustynię.
Z powodu ukształtowania królestwa uznałam, iż dobrym źródłem centralnego dorobku Archenlandii mogłoby być górnictwo. Tak więc góry są tu naszprycowane kosztownymi kamieniami, kruszcami i kopalniami, z których się je wydobywa. Najliczniejsze są tu złoża szafirów, kwarcu, ale także kobaltu i srebra. W górach na granicy z Kalormenem znajdują się kopalnie z bogatą rudą złota, co często sprowadza na żyjących i pracujących w tamtych regionach Archenlandczyków tabuny Kalormeńskich watażków i rabusiów, pragnących wzbogacić się na nielegalnym względem traktatów pokojowych wydobyciu.
W przypadku rolnictwa hodują głównie rośliny zdolne przetrwać gwałtowne zmiany pogody i częste przymrozki. Stawiają na rośliny korzenne i jarzyny oraz pszenicę i jęczmień. Inne produkty rolne, głównie owoce, ściągają z Galmy, z którą utrzymują współpracę handlową, mimo iż przewóz towarów z-wyspy do królestwa jest bardzo niebezpieczny — należy bowiem przekroczyć Zmarzlinę, czyli wielki obszar morski w większości skuty lodem, który zdołał przedostać się poza wybrzeże Narnijskie, gdy Czarownica rzuciła klątwę.(to już całkowicie moje dodatki, więc nie bierzcie tego za legitne info!)
W Archenlandii, tak jak i w Narnii, mamy monarchię, choć w przeciwieństwie do sąsiedniej krainy mają także klasy społeczne (lordów, mieszczan, hrabiów itp). Anward, czyli pałac górujący nad Anwardem (Stolicą. Nazywają się tak samo) — choć zbudowany z ciepłego, czerwonego kamienia, w środku jest utrzymany w bardzo surowym i chłodnym stylu. Pełno tu srebra i biało-szarego marmuru. Mimo surowej architektury pełno tu niebieskich i kobaltowo-srebrnych draperii, które nadają wnętrzu bardzo unikalny styl, odzwierciedlający surowy charakter państwa. Obie korony wykonane są ze stopu stali i srebra, ozdobiona niewieloma szafirami, co ma symbolizować unię przywilejów szlachty i ciężkiej pracy mieszczaństwa. Każdy król, po czterech latach panowania, otrzymywał nową koronę, której design i udekorowanie miało nawiązywać do jego dokonań oraz tego, jakim człowiekiem jest — przykładowo, korona króla Cola (pierwszego władcy Archenlandii), przechowywana w Galerii Królów, posiada bardzo "architektoniczny" design. Jej czuby wzorowane były na wieżach wciąż nie ukończonego Anwardu, za którego budowę odpowiadał, który zaprojektował i pomagał budować. Z kolei korona króla Cora nie posiadała żadnych czubów. Przypominała bardziej dwustronną tiarę, której boki miały naśladować pustynne diuny, z przodu wyrzeźbiono sylwetkę końskiego łba, w którego oczodoły osadzono szafiry (co nawiązywało do jego przeszłości jako Szasty).Archenlandia ma dość napięte stosunki z Samotnymi Wyspami, głównie poprzez częste napady tamtejszych łowców niewolników na Archenlandzkie wybrzeża, gdy król Olvin zniósł traktat, wedle którego handlarze mogli przewozić niewolników przez południowe cieśniny do Kalormenu. Król Luna, za czasów swej wczesnej młodości, aktywnie przeciwdziałał handlarzom, którzy w ramach "zemsty" zaczęli porywać mieszkańców żyjących w nadmorskich wioskach. Jego kampania straciła na sile, gdy w trakcie jednego z ataków został poważnie raniony w nogę, przez co kulał do końca życia.
Tak jak i w Kalormenie, w Archenlandii nie ma magicznych stworzeń i gadających zwierząt (a przynajmniej na czas Białej Czarownicy).
••istotne postacie••
Bastien
Roslyn Galdos
Tristan
CZYTASZ
forests of narnia | meet my oc's & lore - fantasy ed
FanfictionA więc kompendium zawierające informacje dotyczące: • uzupełnień dziur w narnijskim lore • kanonu opek z ASoIaF'u oraz oc z: • ASoIaF • LoTR | Hobbit • Narnii • Avatar: The Last Airbender | Legend of Korra