66 BG — rok psa
Nastaje technologiczny renesans.
Potwierdzona zostaje tożsamość nowego Avatara: jest nim Roko. Następuje to w dniu szesnastych urodzin jego i Sozina. Dzień później opuszcza on Naród Ognia by rozpocząć naukę innych żywiołów.
62 BG — rok tygrysa
Noc Uciszonych Mędrców.
Królowa Guo Xun z Omashu w odpowiedzi na czystkę staje się jeszcze bardziej negatywnie nastawiona względem Króla Ziemi. Ba Sing Se i Omashu zaczynają spierać się o władzę bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej, choć królowa robi wszystko, aby wojny uniknąć. Władcy wysyłają szpiegów na swe dwory.
Ludowy bohater zwany Langzi zaczyna demaskować skorumpowanych ludzi w Królestwie Ziemi i stawia ich przed sprawiedliwością w czasie panowania Króla Ziemi Jialuna.
Dziwna duchowa aktywność zaczyna być zauważana na biegunach, co jest uważane za rezultat rozprzestrzeniania się wpływów nacji poza ich terytoria oraz eksploatacji naturalnych zasobów ziemi w erze industrializmu. Grupy mrocznych duchów sieją postrach w dzikich ostępach Północnego i Południowego Plemienia.
58 BG — rok konia
Książę Sozin zostaje nowym Władcą Ognia.
Królewski rząd napotyka problemy pomiędzy koroną a szlacheckimi klanami. Generał Oraso Eiko jednoczy koronę i ludność. Sozin podwyższa standard życia najbiedniejszych obywateli.
Mnich Gyatso otrzymuje swoje tatuaże i zostaje mistrzem.
Konflikt o Północną Cieśninę pomiędzy Północnym Plemieniem Wody i stanem Chenbao w Królestwie Ziemi eskaluje i zmienia się w pełną wojnę po uderzeniu wielkiego tsunami w stan, za które nacje obwiniają się wzajemnie.
Gubernator Chenbao ustanawia podatek na przeprawę Północną Cieśniną.
Naród Ognia zaczyna opracowywać nowe projekty okrętów wojennych opartych na węglu. To daje miejsce pracy tysiącom biednych.
Rusza budowa Centrum Nauki Ognia i Powietrza, fundowana przez te wysoko urodzone rodziny z Narodu Ognia, które przyjęły doktryny Nomadów Powietrza. Wkrótce ten ruch zdobywa poparcie wszystkich świątyń i zakonnica Anada rozpoczyna tworzenie planów. Konstrukcję sabotuje Wiatr Przewodni, renegaci spośród Nomadów, którzy wierzą, że relacja Nomadów i szlachty z innych krajów zaburza duchową równowagę całego świata. W odpowiedzi Władca Ognia Sozin wysyła wojsko by broniło ludności żyjącej przy inwestycji.
Księżniczka Zeisan z Narodu Ognia proponuje polityczne małżeństwo z Khandro, liderem Wiatru Przewodniego. Ogłasza, że gotowa jest zrezygnować ze swojego tytułu i majątku i żyć wedle zasad Nomadów. W Narodzie Ognia rozprzestrzenia się plotka, wedle której Wiatr Przewodni jest odpowiedzialny za brutalne ataki w kraju, co jest przeciwieństwem pokojowej doktryny.
Sozin organizuje pierwsze Smocze Łowy, aby odzyskać wsparcie szlachty. To prowadzi do etycznych dyskusji wśród duchwych przywódców. Dziwne duchowe zjawiska pojawiają się wraz ze śmierciami smoków.
Południe Królestwa Ziemi mierzy się z wieloma powodziami. W zamian za pomoc Król Jialun oferuje ludziom potrzebującym pracę przy budowie Zewnętrznego Muru Ba Sing Se. Południowa Świątynia Powietrza i Południowe Plemię Wody oferują pomoc.
Naród Ognia ogłasza, że wyspa Natsuo należy do nich. Król Ziemi Jialun chce zagarnąć wyspę i wysyła wojsko na treningi w okolicy wyspy, mając nadzieję, że to odstraszy Władcę Ognia.
Naród Ognia przyznaje świętą wyspę Plemion Wody (należącą technicznie rzecz biorąc do niego) Południu, co skutkuje przychylnością ich wodza Sozinowi.
CZYTASZ
forests of narnia | meet my oc's & lore - fantasy ed
FanfictionA więc kompendium zawierające informacje dotyczące: • uzupełnień dziur w narnijskim lore • kanonu opek z ASoIaF'u oraz oc z: • ASoIaF • LoTR | Hobbit • Narnii • Avatar: The Last Airbender | Legend of Korra