2.Indulás egy kalandra

66 6 5
                                    




- Betörő?! – horkant fel gúnyosan az egyik törp.- Sokkal inkább fest úgy, mint akihez betörnek! – kiáltotta el magát, mire mindenki felnevetett. A törp, aki a gúnyos kijelentést tette, könnyeit visszafojtva nevetett, miközben a sapkáját egyre a fejére húzta.

Bilbó kellemetlenül ráncolta homlokát, ám nem a hallottak miatt, jobban zavarta a látvány, amely elétárulkozott. Éléskamrájának szinte egész tartalma kipakolva, megrágcsálva, széttrancsírozva vagy éppenséggel szétdobálva. Az arcán táncoló árnyékok még haragosabbá festették az apró kis teremtést. Oldalra pillantott, észrevette, hogy egy törp (akinek a neve –mint később kiderült- nem más, mint Ori) egy horgolt terítőjébe törölgette maszatos arcát. Bilbó kikapta a törp kezéből.

- Ez egy kis terítő, nem egy törlőkendő.- hajtogatni kezdte. Megszólalt a sapkás, akinek nem sokkal érkezése után kihallotta a nevét egy félmondatból.

-De hisz csupa lyuk! – mondta meglepődötten Bofur.

-Igen, mert egy horgolt terítő így néz ki!

-Horkolás közben ilyet tudsz csinálni?! Szavamra mondom, kipróbálom.- lenyűgözve bólogatott. Mire Marigold mellé lépett, majd felajánlotta, hogy szívesen megtanítja horgolni. A törp felcsattant örömében, így egy másik is meghallotta.

-Én is szívesen csatlakoznék!- fogta meg a hobbit lány vállát Fili.

-Még mit nem!- rántotta el a vállát Marigold. –És ne merj hozzám érni még egyszer!- mondta a leány, majd elviharzott.

-Ezt jól elszúrtad.- mondta a nevetéstől alig hallhatóan Bofur, ám a szőke ezt meg se hallotta.

-Imádom a makacs nőket.- jelentette ki, majd a hobbit lány után indult.

A félresikerült romantikus jelenet, a horgolt terítő és a tizenkét hangos törp Bilbó utolsó idegszálán táncikált. Értetlenül és idegesen a mágus felé fordult.

- Frász essen ezekbe a törpökbe! – Gandalf mosolyogva mélyet szippantott a pipájában füstölgő dohányból, mire szóhoz jutott volna, Bilbó folytatta.- A szőnyegem tocsog a sártól, a csatornámnak annyi, gőzöm sincs mit műveltek és nem is akarom tudni, a kamrámat pedig kifosztották.- mély levegőt vett, szétnézett, mintha keresne valakit, de tekintetét hamar visszavezette Gandalfra. – Ráadásul az egyik nem hagyja nyugodni Marigoldot.- fejezte be végül a panaszkodást.

-Őket ketten biztos, és még közületek néhányat a sors egymásnak teremtett.- mondta, s ellágyult tekintettel nézett el Marigold és Fili felé. Filinek rávette a lányt, hogy egy kicsit beszéljen vele. A lánynak nem sikerült végig közömbös tekintettel figyelnie a törpöt. Akaratlanul, de néha elengedett egy halvány mosolyt, melynek láttán Fili csak jobban felbátorodott. Bilbó tiltakozó pillantást vetett rájuk, amit a törp egyből észrevett, így inkább egy másik társa mellé csapódott a lányt egyedül hagyva. Marigold kissé csalódott arccal sétált Nienna és Dwalin társaságába. Bilbóban enyhe bűntudat ébredt, valahogy nem illett közéjük, ám a göndör hajú meglepetésére a lány könnyedén bekapcsolódott a társalgásba.

-Ennek gondolom semmi köze ahhoz, amiért itt vannak. Szóval áruld el, mit keres ennyi törp a házamban??- tört ki a kérdés Bilbóból.

Mielőtt Gandalf válaszolni tudott volna Ori félbeszakította őket.

- Sajnálom, hogy megzavarlak, de mit csináljak a tányérommal?- fordult Bilbóhoz, aki a felgyülemlett dühtől nem tudott megszólalni.

-Bízd rám Ori, add ide!- Kapta ki kezéből Fili, majd öccsének dobta. Bilbó hüledezve bámult, majd utánuk kiáltott.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 25, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Középfölde KrónikáiWhere stories live. Discover now