5. Meow

46 8 15
                                    

Nikon Pov:

"Allu haluutko sä jotai leffaherkkuja?" Kysyin kävellessäni tuon ohi keittiöön. Aleksi istui sohvalla silittäen Figaroa. Figaro makoili Aleksin sylissä ja näytti tyytyväiseltä.

"Onks jotai popparii ja hedelmiä?" Aleksi kysyi. "Mä voin hoitaa. Siltä sä rauhassa sitä kissaa" vastasin ja otin jääkaapista hedelmiä. Otin omenan, päärynän ja vesimelonin. Kuorin ja pilkoin hedelmät, jonka jälkeen otin hedelmälautasen, johon asettelin hedelmät.

Pian rommi hyppäsi keittiötason päälle. Yritin ottaa popcornsiemenpussijuttua mutta tuo pikkukissa puski kättäni. Päätin silittää kyseistä kissaa. Pian rommi nousi rintakehääni vasten yrittäen kiivetä olalleni. Tuo tykkäsi makoilla siinä, joten päätin auttaa pikkuista ja nostin sen olalleni. Rommi osasi pitää hyvin kiinni, sekä tippua jaloilleen.

Laitoin popcorn pussin mikroon ja päätin samalla tehdä meille vadelmajuomat. Ja toki olallani oli oma poika. Mun pikkunen kisu.

Otin kulmakaapista kaksi lasia, joihin laitoin kylmää vettä. Otin pakastimesta vadelmia ja jääpaloja, jotka laitoin laseihin. Kaadoin vielä hieman mehutiivistettä ja sekoitin juomat.

Pian mikro piippasi sen merkiksi että popparit olivat valmiit. Otin pussin mikrosta ja kaadoin popparit kulhoon. Laitoin kaikki kokkaamani tarjottimelle. Lopuksi siivosin jälkeni. Seuraavaksi piti olla hyvä tasapaino että ei käy mitään. Kissa olalla ja tarjotin kädessä. Kävelin olohuoneeseen laskien tarjottimen sohvapöydälle. Nostin myös rommin syliini koska alkoi pikkuhiljaa jo sattua kun tuo kissa piti kynsillään kiinni olkapäistäni.
--
"Kiva ku sain tulla teille. Nähää sit huomen. Hyvää yötä" Aleksi sanoi halaten minua ja lähti kohti kotiaan. Suljin ulko-oven romahtaen samantien lattialle. Keräsin kuitenkin nopeasti itseni ja nousin ylös lattialta.

Kävin hakemassa kaikki astiat sohvapöydältä ja menin keittiöön. Laitoin astiat astianpesukoneeseen ja laitoin roskat roskiin. Huomasin leikkuulaudalla keittiöveitsen. Terävän sellaisen..

Aleksin Pov:

Kävelin kotiini ärsyttävässä lumisateessa. Tämä olisi muuten ihana sää mutta on pimeää ja tämä on enemmän jotain räntäloskapaskaa jota sataa. Onneksi edes katulamput olivat valaisemassa tietä.

Avasin kotini oven avaimillani ja äitini tuli eteiseen. "Heippa kulta. Missäs sä näin pitkään olit?" Äitini kysyi. "Mä olin nikolla. Sillä on kaks söpöä kissaa ja niillä on kiva kämppä" selitin. Äitini hymähti ja katosi pian olohuoneeseen. Riisuin ulkovaatteeni ja menin huoneeseeni.

Suljin huoneeni oven ja menin koulupöytäni ääreen. Otin laatikosta kotipenaalini ja vihkon. Eli penaalin jota pidän kotonani ja piirrustusvihkon. Otin vihkosta tyhjän sivun esille ja aloin piirtää. Ajattelin piirtää Nikon kissat makoilemassa yhdessä sohvalla, koska sain niistä sellaisen söpön kuvan kun katsoimme elokuvia.
--
Olin vihdoin saanut kuvan valmiiksi. Siinä kesti vain kolme tuntia. Piirtäminen oli ihanaa ja myös auttoi viemään ajatukset muualle. Repäisin kuvan irti vihkostani ja laitoin sen seinälleni.

Otin pöydältäni kuulokkeeni ja tungin ne korviini. Yhdistin puhelimeni kuulokkeisiin ja laitoin linkin parkin musiikkia soimaan. Kävelin sänkyni luo ja menin siihen makaamaan ja chillaamaan. Iltatoimetkin pitäisi tehdä. Kerkeäähän sitä myöhemminkin.
--------------------------------------------------------------
Sanoja 442. Okei kysyn nyt teiltä että mp kissat? Miu Mau Miu Mau :D

Together // Nileksi [TAUOLLA]Where stories live. Discover now