Birinci Bölüm Ters Yüz

13.5K 547 856
                                    


Bölüm Şarkısı: Ruelle- Secrets and Lies

Bir yanının eksik olmasının nasıl hissettirdiğini biliyordum. Aslında iki yanının birden eksik olmasının da ne hissettirdiğini biliyordum. Bütünüyle eksik bir ruh. Beni tam olarak tanımlayamasa da bu sözcükler beni anlatıyordu. Bütün ve eksik. Hem yapbozunun çoğu parçasına sahip hem de onları birleştirdiğinde kayıp parçalarıyla anlamlı bir tablo. Bir yapbozu kayıp parçalarını bilerek tamamlamaya çalıştığınızda varolan parçalar başlı başına bir anlam ifade der. Yapbozunuzun şekli, üstündeki figürler hepsi apaçık ortadadır. Aynı satın aldığınız kutudaki gibidir. Eksik parçaların yarattığı boşluklar vardır ama siz yine de yapbozunuzu bütünüyle görebilirsiniz. Ben o yapbozdum.

"Haberleri gördün mü?"

Teyzemin sesiyle halıdaki desenden gözlerimi alıp ona baktım. "Bugün bakmadım," dedim bıkkınlıkla. "Yine ne olmuş?"

Teyzem küpesinin ucunu kulağına takıp salondaki boy aynasında kendini süzdü. "Diğerleri'nin geldiklerinden şüpheleniyorlar." Eteğinin pilesini eliyle düzelttikten sonra bana döndü. "Neyse, bugünkü planın ne?"

Konu değişim hızına şaşırarak ayaklandım. "Gracie sürücü ehliyetini aldığından beri turlayalım diye başımın etini yiyor, bugün ona teslim olurum sanırım."

Çantasını alıp kapıya yöneldi. "Annesi hemen araba almıştır ona," derken alayla güldü.

Yarım ağız tebessüm ettim ben de. Gracie ile dalga geçilmesi hoşuma gitmiyordu. Teyzem Gracie'nin annesininden pek haz etmiyordu. Bu yüzden her fırsatta söylenecek bir şey buluyordu. Yetişkin bireylerin bazen yirmi iki yaşındaki benden bile daha çocuksu davranabilmelerine artık şaşıramıyordum. İnsanlar büyüdükçe düşünceler küçülüyordu.

"Ben çıkıyorum, fazla uzaklaşmayın sakın. O kıza güvenmiyorum."

Bıkkınlığımı belli etmemeye çalışarak "Pekala," dedim kapıdan onu geçirdiğimde. "Dikkat ederim."

Kapıyı kapattıktan sonra reality show programının açık kaldığı televizyonun kumandasını alıp koltuğa geçtim. Teyzemin söylediği haberlerden bahseden bir kanalda durduğumda spiker kadına kulak verdim. Diğerleri hakkında konuşuyordu. Bu aralar sıklıkla kanallarda isimleri geçmeye başlamıştı. Spikerin yağmalama olayını anlatırken ki umursamaz bakışlarına aldırmadan haberi sonuna kadar dinledim.

Diğerleri bizden farklı, ayrı bir bölgede yaşayan insanlardı. Onlar hakkından pek fikrimiz olduğu söylenemezdi. Daha çok herkes kendi bölgesinde, kendi kuralları içerisinde yaşardı. Birbirimizden tamamen bağımsızdık hatta habersizdik. Daha önce onlardan birini hiç görmemiştim. Gören insanlar olduğunu biliyordum ama Diğerleri bizim tarafımıza hiç gelmezdi. Gören insanların uydurduğunu düşünüyordum. Onları görmek uzaylı görmek kadar önemli bir şey olmasa da aramızda gezindiklerini düşünmüyordum. Herkes kendi düzeninde işleyen bir saat gibi zamanı geçiriyordu. Yağmalama haberlerinin nedeninin Diğerleri'ne bağlanma sebebini bilmiyordum ama yine birisinin heyecan arayışı olma ihtimali yüksekti. Diğerleri'nden birini görsem fark eder miydim, onu bile bilmiyordum.

Gracie'nin aramasıyla sehpaya uzanıp telefonumu aldım. "Hazır mısın?"

Dışarıdan gelen bir çift korna sesiyle kıkırdadım. Gelmişti bile ve yeni arabasını şimdiden konuşturmaya başlamıştı. "Geliyorum..."

"Saat beşi geçiyor Gracie," dedim ön koltukta bacaklarımı sıktığımı fark ettiğimde. "Lily okuldan dönmek üzeredir."

JAMAIS VUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin