Hoofdstuk 5

285 16 0
                                    

Robbie POV:
Na een tijdje rijden kom ik uit bij het huis van Matthy. Ik stap m'n auto uit en klop op z'n deur. Ik hoor wat geklungel maar uit uiteindelijk gaat de deur toch open. Ik zie Matthy er verslagen bij staan. "Oh Matthy toch..." ik stap naar binnen en geef hem een knuffel. Hij knuffelt mij stevig terug en begint te snikken. "Kom we gaan wel even naar de woonkamer." Zeg ik terwijl ik zijn voordeur sluit. Ik voel hem knikken en we lopen samen naar zijn woonkamer. Als we op de bank zitten doet hij zijn handen voor z'n ogen en begint hij opnieuw te snikken. Ik aai hem zachtjes over zijn rug om hem te kalmeren.

Langzaam probeert hij mij aan te kijken. "Waarom ik Robbie...?" Zijn ogen zijn nog steeds waterig. Ik kijk hem aan. "Ik weet het niet Matthyas. Als ik het had geweten had ik het gezegd. Maar dit zijn van die dingen waar niemand het antwoord op weet." Vertel ik met veel medelijden. Weer knuffelt hij mij stevig. "Weet je waarom het uit is...?" Vraag ik voorzichtig. Hij knikt. "Wil je de reden uitleggen?" Weer knikt hij en hij pakt zijn telefoon erbij. Verbaast kijk ik naar hem, maar krijg al snel door dat de reden in een berichtje staat. Hij draait zijn scherm mijn kant op en ik lees het berichtje wat Carolijn naar hem gestuurd had.

ik voel me niet meer verliefd. Dat heeft niks met jou te maken maar mijn gevoelens zeggen dat wij niet voor elkaar gemaakt zijn.

De woorden raken mij ook. Ik voel me slecht voor hem. Ik kijk in zijn ogen en zie dat hij het lastig heeft. Weer pak ik hem stevig vast en geef ik hem een knuffel. Ik lees het bericht opnieuw, en opnieuw, totdat ik een zware adem hoor. Die arme jongen is door alle vermoeidheid weer in slaap gevallen. Zo vermoeid en het is pas 9 uur s' ochtends. Ik zucht en til hem op om hem naar zijn bed te brengen. Ik leg hem voorzichtig neer en stop hem in. Ik loop weer naar beneden om Jamie een appje te doen.

"Hey schat, ik blijf vannacht even bij Matt slapen. Hij ligt er nu al verslagen bij."

Loving you had consequences.

Diepte- mitthy (bankzitters)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu