Matthy POV:
Ik word aan de kant geduwd en Milo zoekt snel verder. Hij haalt een stripje met pillentjes eruit. Ik doe het licht aan, zodat hij kan lezen wat er op het stripje pilletjes staat. "Ja dit zijn de goeie!" Zegt hij en hij haalt er een pil. Ik pak een glas en vul hem met water. Als hij vol zit overhandig ik het glas aan Milo, en hij slikt de paracetamol door. Ik pak het stripje pilletjes van het aanrecht en ik lees nogmaals wat erop staat.Paracetamol, staat erop. Ik kijk naar de datum op het pakje die hij ook gevonden heeft. 03-10-2020. Godver. Nee dat meen je niet. "Miel heb je hem al doorgeslikt?!" Vraag ik in de stress. Hij knikt verward, "ja, hoezo? Dat wat toch gewoon een paracetamol?" "Ja het was wel een paracetamol, maar hij is al 4 jaar over datum! Hoezo de fuck heb ik dit nog ik heb laatst nog alles wat over datum is weggegooid?!" Roep ik in de stress.
"3 JAAR?! WAT DE FUCK?! GOOGLE SNEL WAT DE WERKINGEN ZIJN ALSJEBLIEFT?!" Schreeuwt hij. Ik pak m'n telefoon zo snel als ik kan en open Safari. Ik begin te typen, ik typ zo snel dat ik veel fouten getypt heb, maar het maakt niet uit want Google weet toch wel wat ik bedoel. Ik open de eerste link die ik zie, ik lees het hardop voor.
"Er kunnen giftige stoffen in vormen. Hierdoor kunt u nierschade, maag of darmklachten. Meest voorkomende is dat u ernstige hoofdpijn krijgt. Dus eigenlijk werkt het medicijn dan andersom." "Niet iets heel ergs dus?" Zegt hij opluchtend. "Niet echt, maar als je echt last krijgt moeten we denk ik wel even langs de huisarts, ja?" Hij knikt begrijpend, "nou goed dan... maar hoezo de fuck liggen die dingen die 4 FUCKING JAAR OVER DATUM ZIJN, IN DAT TYFUS KASTJE VAN JE?!"
Ik haal m'n schouders op, "ik weet het niet Miel, ik snap er ook echt geen ene kut van..." antwoord ik hem schuldig. Milo zucht. "Zullen we nu maar weer gaan slapen dan? Dan kan ik morgen gelijk even kijken hoe ik me voel, en als het echt niet gaat gaan we wel naar de dokter..." en hij loopt de trap alweer op.
Ik loop hem achterna en ga weer in m'n bed liggen. De kalende jongen komt naast mij liggen en hij valt al snel in slaap. Hij heeft nog niet geslapen, dus ik snap wel dat hij zo moe is. Het is ook al 03:56... Ik draai me met m'n rug naar Milo toe en sluit ook mijn ogen, en als snel voel ik mezelf weg vallen.
Milo POV:
Langzaam voel ik mezelf weer wakker worden, met echt tering veel hoofdpijn en buikpijn. Godver die paracetamol is kut zeg. Ik pak m'n telefoon en check hoe laat het is. Ah nee hè, het is al 10 uur, en om 10 uur moeten we altijd op kantoor zijn. Het is ook gewoon dinsdag dus er is geen reden om niet te komen. Of nou ja, ik voel me niet goed, dus dat is wel een reden.Naast mij wordt er ook iemand wakker. "Oh hey goedemorgen." Zegt Matthy met een zware ochtendstem. "Hoe voel je je?" "Kut, het voelt alsof ik elk moment m'n brein eruit kan kotsen of uit poepen zoveel pijn heb ik aan m'n buik en hoofd." Hij gaat tegen de rug leuning zitten, "dan gaan we wel even naar de huisarts. Maar wel gewoon even naar je eigen, want anders is het echt kut. Spreek uit ervaring!" Zegt hij moe.
"Oké ik ga wel even bellen." Zeg ik terwijl ik opzoek ga naar het telefoon nummer van mijn huisarts praktijk. Als ik hem gevonden heb druk ik op het bel icoontje, en word ik in de wacht gezet. Na een tijdje wachten word ik eindelijk aan de lijn gezet. "Hallo met huisartspraktijk Utrecht Zuid, met wie spreek ik?" Zegt de vrouw aan de andere kant van de lijn.
"Hey u spreekt met Milo ter Reegen, en ik heb vannacht een 3 jaar over datum paracetamol geslikt. Want ik kon niet slapen. En ik ben met enorme buikpijn en hoofdpijn wakker geworden." "Oei dat is niet best, mag ik uw geboortedatum?" "3 augustus 1999" "oké, kunt u om 2 uur hier zijn?" "Jawel dat lukt wel!" "Oké dan heeft u vandaag om 2 uur hier een afspraak, met dokter mevrouw Lakens! U moet wel het originele pakje paracetamol meenemen!" "Oké top, bedankt!!" "Alsjeblieft, tot zo!" "Joe!" En er wordt opgehangen.
"En?" Vraagt Matthy wanhopig. "Vandaag om 2 uur, en ik moet het pakje met paracetamol mee nemen." "Oké ik app wel ff naar kantoor dat wij niet komen, tenminste als jij het oké vindt dat ik met je mee ga naar de dokter." "Oh nee dat is oké hoor!" Hij glimlacht lief naar me, "oké dan app ik dat ff"
Ik kon niet wachten met het uploaden, dus daarom nu 3 nieuwe delen. Volgende week (hoop ik) weer 3 nieuwe delen!!
JE LEEST
Diepte- mitthy (bankzitters)
FanfictionZonder problemen kom je je leven te makkelijk door. Maar Matthy en Milo hebben wel heel veel problemen. Komt dit nog wel goed?