Keesokan harinya, Alexa keluar dari rumah untuk menghirup udara yang segar. Akan tetapi, itu bukan sebenar Alexa. Dia hanya malas ingin melihat ibu bapanya bermesra. Meluat kalau di tengok lama lama.
Baru sahaja Alexa melangkah ke pintu utama rumahnya, seseorang menarik hujung bajunya. Alexa meoleh kebelakang dan melihat adik lelakinya iaitu adryan.
"Kakak Ica nak pergi mana? Yayan nak ikut. Yayan bosan lah duduk rumah asyik tenngok mommy dengan papa berpeluk, berkiss kiss.." Adryan memandang Alexa dengan mata polosnya. Alexa menghela nafas perlahan dan mengangguk.
"Ok, jom." Alexa memberikan senyuman manis kepada adiknya. Alexa meminta izin kedua ibu bapanya dan mereka hanya bersetuju.
Alexa dan Adryan keluar dari rumah tersebut dan pergi ke motornya. Alexa mengangkat adiknya naik ke atas motor. susah juga dapat adik katek walaupun dia lelaki. Alexa naik keatas motornya dan menghidupkan enjin motor tersebut.
"Hold tight, Yayan. akak ica nak terus laju ni." Alexa mula bersuara. Adryan yang faham akan maksud kakaknya itu terus memegang Alexa dengan kuat. Alexa terus meluncur laju dan hilang dari kawasan perumahannya.
♤♤♤♤
Farhan, Aayan dan Rafiq sedang duduk lepak di hadapan kedai runcit. Tiba-tiba, mereka bertiga merasakan angin yang kencang menampar mereka.
"Woi! bawak moto tu slow slow lah! Dah lah bawa budak kat belakang!" Aayan berteriak memarahi motor yang meluncur laju dihadapan mereka. Rafiq dan Farhan hanya melihat sahaja motor tersebut. Tak berapa lama kemudian, Farhan menyadari sesuatu.
"Wait..aku macam kenal motor tu." Farhan berfikir lagi.
"Woi! Tu perempuan yang semalam tu." Farhan hanya memandang motor tersebut yang kini berlalu pergi. Aayan dan Rafiq hanya mengangguk faham. Jujur sebenarnya dorang tak tau nak jawab apa sebenarnya.
hallo, gess. wah lama aku tak sentuh book ni. jujur lah aku sebenarnya takde idea untuk book ni. i'm sorry lah for you guys yang baca book ni and dapat pulak author yang macam aku. malas and idea gone memanjang. i'm so so sorry again
YOU ARE READING
Farhan & Alexa
Teen FictionHati farhan yang terlalu beku dan tiada sesiapa dapat mencairkan hati bekunya termasuk keluarganya sendiri. Suatu hari dimana tempat Farhan melepak dengan kawan kawannya, dia berjumpa dengan gadis yang tak pernah dia kenali selama ini. Tetapi kenapa...