weeshuis

1.9K 36 8
                                    

P.o.v. Rosa

Hier zit ik dan in het het weeshuis. Het is niet eens zo slecht hier. Alleen ik verlang naar een eigen kamer. En naar mensen die me willen adopteren. Maar tot nu toe nog niet ook al zit ik pas twee jaar in het weeshuis. Dat is echt kort vergeleken met mijn vriendinnen hier. Sommige van hen zitten hier al vanaf hun vierde en zesde.

Meisjes en jongens kleed jullie om in jullie mooiste kleding er komen weer mensen die iemand willen adopteren. Schreeuwt de directrice van het weeshuis.

Ik spring blij op en pak me kleding en trek het aan. Ik ren naar benden en ga netjes in de rij staan.

Je zou eigenlijk denken dat mevrouw bolde streng zou zijn, maar ze is juist lief en grappig en ook nog eens heel intelligent. En dan heb je meneer bolde nog de zoon van mevrouw bolde. Hij is heel erg onhandig maar wel aardig en hij is ook pas 24 jaar.

Mevrouw bolde komt de zaal ingelopen met een man en een vrouw.

Kijk maar goed en stel maar een paar vragen aan de kinderen als je dat wilt. Zegt mevrouw bolde.

Dat meisje in die jurk met een blauwe strik in haar staart hoe heet je en hoe oud ben je? Vraagt de man aardig.

Ik ben Rosa en ik ben 13 jaar.

Oké Dankje.

Zo ging het wel tien minuten lang. En ze kozen voor een jongen van tien hij heet Lars.

Ik ging teleurgesteld terug naar de kamer en kleedde me weer om.

Ik pakte mijn Schrift en schreef: de zoveelste mensen die iemand wilden adopteren en weer niet geadopteerd. Maar ik vermaak me wel. Ik ga nu stoppen. Bye.

Ik ging met Inge een spelletje spelen. En Inge is één van mijn vriendinnen. Ze zit hier al sinds haar vijfde, en haar moeder heeft ze nog maar die kon niet meer voor haar zorgen en haar vader was overleden toen ze drie was.

Na het spelletje liep ik naar beneden, maar werd weer gelijk naar boven gestuurd.

Meisjes en jongens kleed jullie weer om in jullie mooie kleren er komen nog onverwachts mensen kijken! Schreeuwt mevrouw bolde weer.

Ik rende weer blij naar boven en kleedde me weer snel om. Ik rende naar beneden en ging weer in de rij staan.

Er kwam eerst één jongen binnen en daarna nog drie.

Aaaaaah hoorde je alle meisjes gillen. En ik dacht Omg One direction hier om iemand te adopteren!!!

Nou heren jullie mogen vragen stellen en overleg goed wie jullie meenemen.

Ze vroegen eerst aan een ander meisje hoe ze heette en hoe oud ze is?

Ze antwoordde ik ben Tessa en viertien jaar.

oké.

En jij? vroeg Niall aan mij.

Uhm ik ben Rosa en dertien jaar.

Na dat ze weg liepen begon iedereen te praten. Van ik hoop dat ze mij adopteren.

Mijn vriendin die naast mij staat zegt: ik ben echt een grote fan van ze en ik hoop dat ze één van ons tweeën adopteren.

Ja dat hoop ik ook. Ik ben niet zo'n fan als jij maar ik mag hun en hun muziek wel.

Toen mevrouw bolde weer binnen kwam ging iedereen weer in de rij staan.

Oké iedereen mag weer terug naar de kamers behalve... Rosa.

iedereen werd jaloers dat ik mee mocht en mijn vriendin zei: ik ben echt blij voor je.

Dankje jij word ook nog een keer geadopteerd hoor.

Ja denk ik ook.

Ik liep met mevrouw bolde mee naar het kantoor. Daar zaten de boys te wachten.

Jongens dit is Rosa.

Hoi Rosa zeggen ze alle vier blij.

Hoi zeg ik verlegen.

*een uur later*

Ik loop naar de slaapkamer. Ik trek de kast deur open en pak me koffer in.

Lola kwam binnen lopen en zei: Heey gaat de adoptie door?

Ja.

Oké veel plezier ik zal je echt gaan missen.

Dat hoeft niet want we blijven contact houden door brieven te schrijven.

Ja dat is waar.

Ik geef haar een knuffel. Ik loop terug naar me koffer en ga verder met inpakken.

Als ik klaar ben loop ik naar beneden en geef me koffer aan liam.

Liam legt de koffer in de achterbak en gaat aan de bestuurders kant zitten.

Ik neem afscheid van iedereen en stap de auto in.

Niall p.o.v.

We lopen het weeshuis binnen en mogen gelijk door naar de eetzaal.

In de eetzaal staan er allemaal meisjes en jongens. We mogen vragen stellen en we vragen hoe ze heten en hoe oud ze zijn. Als ik aan de beurt ben wijs ik het bruinharig meisje aan. En stel de vragen. Ze antwoord: uhm ik ben Rosa en ben dertien jaar.

Na al dat gevraag. Gingen we bespreken wie we wilden en ze werden het er mee eens dat we Rosa moesten adopteren.

Liam deed haar koffer in de achterbak en ging aan de bestuurders kant zitten.

Rosa nam van iedereen afscheid en stapte ook in.

Rosa p.o.v.

We reden door een helemaal onbekende straat met allemaal grote villa's.

We stopen voor een grote villa. Ik loop naar binnen, nadat Louis de deur had open gedaan. Ik keek mijn ogen uit. We kwamen een grote hal binnen. En liepen door naar de grote woonkamer.

Wil je je eigen kamer zien? Vraagt niall.

Ja leuk.

Geef mij je koffers maar. En volg me.

Oké.

We kwamen in een redelijk grote kamer met licht blauwe muren. En een mooi hemel bed. Een bureau met een computer en een tv.

Wauw dit is echt een mooie kamer.

Fijn dat je het leuk vind. Ik laat je nu even alleen om uit te pakken enzo. Ik kom je wel halen als we gaan eten.

Oké is goed. Tot zo.

Doei.

Ik loop naar een van de drie deuren en kom in een grote kast.
Ik denk hoe krijg ik deze kast ooit vol met kleren. Vergeleken met wat ik nu alleen heb.
Ik doe de deur weer dicht en loop de andere deur in. Ik kom dit keer uit in een badkamer.
Oeh ik heb een eigen badkamer.

*weer beneden*

Heey jongens.

Heey Rosa roept Louis hieper actief.

Waar zijn niall en Harry?

Die zijn aan het koken.

Oké.

Ik loop naar de keuken die ik na lang zoeken (1 minuut) eindelijk vond.

Heey boys. Wat eten we?

Kippensoep met brood.zegt Harry.

Lekker!!

Mooizo.

Heey
Ik ben een grote fan van One direction. Ik hoop dat jullie het een goed hoofdstuk vonden.

Xxx daantjehhdirectioner

Ps. Vote en comment

Pps. Dit zijn 1090 woorden.

Adopted by: One direction (dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu