Sabah erkenden kalkıp yine o çok sevdiğim göl kenarına gidip oturdum.Burası bana iyi geliyordu.Düşünmemi sağlıyordu.Dünü düşünüyordum.Neteyam'ı..Onu seviyor muyum?O beni seviyor mu?Aramızda bir şey var mı?Bundan sonra nolacak?Bunların hiç birinin cevabını bilmiyorum.Ama bir şeyi çok iyi biliyorum.Hiçbir şey aynı olmicak.Neteyam'a hiçbir şey olmamış gibi yaklaşamam.Ben bunları düşünürken hava aydınlanmıştı.Ama çadıra gitmek istemiyordum.Eleadora'yı çağırıp Neteyam'la oturduğumuz tepeye gittim.Tam ikranımdan indiğim sırada orada oturan birini gördüm.Bu Neteyam'dı.O da beni fark etmişti.Ayağa kalktı.Bana doğru geliyordu.Salvia:Kurusa bakma rahatsız ettim ben gidiyim.
Arkamı döndüğümde yanıma gelmişti bile.Kolumdan tuttu.Ona baktığımda bana çok değişik bakıyordu.Özlem,hüzün,pişmanlık,sevgi,korku..hepsi karışmış gibiydi sanki.
Neteyam:Gitme konuşalım.
Salvia:Konuşulcak bi şey yok Neteyam.
Neteyam:Bence var Salvia.Ben konuşurum sen ister dinle ister dinleme.
Salvia:Peki dinliyorum.
Neteyam:Bak..Geldiğiniz günden beri senden hoşlanıyorum.Evet dün bi şey oldu.Senin istemediğin bi şey.Ama bu yüzden aramıza mesafe koyma.Beni bir yabancıymışım gibi görme.
Salvia:Belki de öylesindir..
Neteyam:Ne..
Salvia:Neteyam olmaz..
Neteyam:Neden olmasın Salvia?Denemekten ne zarar gelir?
Salvia:Neteyam bak..Ben kendimi bir ilişki yürütebilecek gibi hissetmiyorum ve bir ilişki istediğimi de düşünmüyorum.
Neteyam:Tamam ama bu arkadaş olmamıza engel değil.Bunu ilişki anlamında söylemiyorum.
Salvia:Bizimkisi normal bir arkadaşlık olmayacak Neteyam üzgünüm..
Dedim ve arkama bakmadan ikranıma binip gittim.Keşke gitmek zorunda olmasam.Keşke yanında kalsam.Ama olmaz yapamayız.Ona zarar veremem..
-Neteyam'dan-
Ona karşı olan hislerimi söylemiştim.Arkadaş olmayı bile reddetti.Ona nazik davranmaya çalıştım.Anlayışlı olmaya çalıştım.Gerçekten anlamıyorum neyi zorluyor.Bir şeyden korktuğu belli ama neyden.Bundan sonra istediği gibi mesafeli olucam.Sonuçta ben artık onun için bir yabancıyım..
-Salvia'dan-
Köye döndüğümde Kiri beni görünce yanıma geldi.
Kiri:Hey Salvia noldu.Bu yüzünün hali ne böyle?
Salvia:Hiç sadece yorgunum.
Kiri:Yine mi uyuyamadın?
Salvia:Evet.Ben çadıra gidiyorum annemler merak etmiştir.
Kiri:Tamam görüşürüz.
Çadıra girdiğimde annem ve Aris oturuyordu.
Shatila:Nerdeydin sen?
Salvia:Dolaşmaya çıktım.
Shatila:Otur şuraya baban çok sinirli birazdan gelir.
Salvia:Noldu?
O sırada babam çadıra girdi.Burnundan soluyordu.Beni gördüğünde üstüme yürüdü ve bağırmaya başladı.
Logan:SEN NAPTIĞINI SANIYOSUN?
Salvia:Napmışım?
Logan:KLAN'IN OĞLUYLA FİNGİRDEŞMELERİNİ NE ÇABUK UNUTTUN HALBUKİ DAHA DÜN BU HALTI YEMİŞTİN.
Donup kalmıştım.Ne demişti bana o?Fingirdeşmek?
Salvia:BİLİP BİLMEDEN KONUŞMA ARKADAŞIZ BİZ SADECE.
Logan sinirle Salvia'nın yanağına bir tokat geçirir.
Logan:Bir daha böyle bir şey görürsem ya da öğrenirsem..sürgün edilirsin.
Cidden mi?Bunun için mi sürgün edilecektim.Gözlerimden neredeyse ateş çıkıyordu.Birden yanımızda bizi korkuyla dinleyen Aris'i gördüm.Bunu daha fazla uzatmayacaktım.Aris için..Sadece Aris için..Sinirle çadırdan çıktım.Şelaleye gidip bir kayaya oturdum.
Klan'ın oğluyla fingirdeşmelerini ne çabuk unuttun..
Bu haltı daha dün yemiştin..
Sürgün edilirsin..
Bu cümleler beynimde dolanıp duruyordu.Bunları hakedecek bi şey yapmamıştım.Bu zamana kadar bana yaptıklarının hiç birini hakedecek bi şey yapmamıştım.Kayadan kalktım ve Ruhlar Ağacı'na gittim.Bağımı kurup gözlerimi kapattım.
Hayır..
Yapmayın lütfen..
Baba yardım et..
Eski günleri gösteriyordu..Eski yaralarımı..Birden ormana gelişimizi ve savaşı gösterdi.Buraya kadar gayet normaldi.Birden bir savaş daha gösterdi.Kan..Her yerde kan vardı..Hemde çok fazla..Gözlerimi açamıyor,hareket edemiyordum.Bilincimi yitirmiş gibiydim.Bir süre sonra titrediğimi hissettim.Ve birinin beni çekip bağımı ağaçtan kopardığını.Ama gerisi yoktu...Uyandığımda sağlık çadırındaydım.Lo'ak Kiri hatta Neteyam bile buradaydı.Hepsi bana bakıyordu.
Lo'ak:Hey iyi misin?Seni bulduğumda nöbet geçiriyodun.
Demek beni Lo'ak bulmuştu.
Salvia:İyiyim.
Dedim sadece.Gözlerimi ovuşturup doğruldum.Bir anda Ruhlar Ağacı'nda gördüğüm şeyleri hatırladım ve gözlerim büyüdü.
Salvia:Ben bi şey gördüm.
Lo'ak:Ne gördün?
Salvia:Savaş..Kan..Çok fazla kan vardı.
Hepsi şaşkınlıkla beni dinliyordu.
Salvia:Halkı uyarmalıyız.
Kiri:Bu illa bir savaş olacak demek değil.Bu küçük bir kavganın işareti de olabilir.
Salvia:Hayır anlamıyors-
Neteyam:Salvia Kiri haklı.Ayrıca bir savaş olacaksa bunu önceden öğreniriz.Asker ve gözcülerimiz işlerini iyi yapar.
Salvia:Siz bildiğinizi yapın bende kendi bildiğimi.
Hışımla çadırdan çıktım ve Jake'in olduğu çadıra gittim.Babam da oradaydı.Jake beni görünce bakışları daha sert bir hal aldı.Sanırım dün olanları o da biliyordu.
Salvia:Ruhlar Ağacı'nda bir savaş çıkacağını gördüm.
Jake:Bu her zaman bir savaş demek değildir.
Salvia:Evet ama önlem almalıyız.Ya bu sefer bu anlamdaysa?Ya Eywa bana bi şey anlatmaya çalışıyorsa?Halkı uyarmalıy-
Jake:Yeter!Bu saçmalığı daha fazla dinlemicem.
Neden kimse beni dinlemiyordu?Neden kimse bana inanmıyordu?Bu kadar kâle alınmayacak kadar ne yapmış olabilirdim?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BUZ KADAR SOĞUK/Neteyam Sully Kurgusu
Teen Fictionsalvia bir buz navisi ve yaşadığı yerde savaş çıkması nedeniyle ormana yerleşmek isterler ailesi sully ailesiyle dost olur ve neteyam ile aralarında sıcak bir yakınlaşma olur başlarından türlü türlü olaylar geçer