Tanker i ettertid

2 0 0
                                    

Jeg sluttet som sagt med sjakken i ettertid. Helt ærlig vet jeg ikke helt grunnen til hvorfor jeg valgte å slutte. Det var mange faktorer, og jeg tenker mye på det. Jeg vet ikke om jeg angrer på at jeg slutta eller ikke, men det jeg vet er at jeg ble sterkt påvirket av det andre rundt meg syns om sjakk. Og det er trist. Uansett hvilken aktivitet du driver med, så bør du drive med det hvis det gir deg glede. Det skulle jeg ønske at jeg også forsto, før jeg valgte å slutte. Jeg følte meg alene, men jeg glemte helt at i sjakkmiljøet hadde jeg de som betydde noe rundt sjakken. Det er ikke noen grunn til å tenke på alle de som ikke driver med det samme som deg, for de som liker det som deg, er de som er de viktige å ha rundt seg. 

Jeg har brukt mye tid på å tenke på dette. "Det føltes riktig å slutte. Var det feil å slutte? Hvordan skal jeg holde kontakten med vennene mine fra sjakken? Hvorfor tok jeg denne avgjørelsen?". Og selv om jeg ikke kommer til å gå tilbake, så tror jeg at jeg tok feil avgjørelse. Jeg trivdes jo når jeg først var på trening og med andre. Men det er ikke så lett, når vennene dine utenom aktiviteten ikke liker det. Men jeg vil at du som leser dette skal vite at hvis du liker det du driver med, så fortsett med det uansett hva andre skulle mene om det. Det viktigste er at du syns at dette er noe som gir deg glede i hverdagen. 


Jeg håper dere syns det var ålreit å lese denne boka. Jeg vet at den handler om min historie, men budskapet jeg ønsker å få fram med dette, er at du skal følge drømmene dine, og ikke bry deg om hva andre synes. Det er verdt å følge drømmene sine, hvis ikke kan du angre mye i ettertid. 

Følg drømmen dinTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang