Bölüm 2:DÜRÜSTLÜK

5 0 0
                                    

Hayatımızdaki kişilerinin ne kadarı doğru söylüyor? Bence bir çoğu gerçeği söylemiyor ki bununla beraber yansıtmıyor da.Gerçekten iyi oyunculuk.Ama aslında haklılar.Kendi açımızdan baktığımızda biz ne kadar doğruyu söylüyoruz.Eminim bir çoğumuz çoğu şeyi saklıyor veya eksik anlatıyoruz ya da fazla.Bunun sebebi psikolojik olmakla beraber saklamak zorunda olduğumuz sırlar da bizi buna iter.Aile içinde yaşanan olumsuz bir olayı anlatırken duyulmasını istemediğimiz şeyleri bir çoğumuz saklarız ya da kendimizi ortamda yetersiz gördüğümüz zaman olmamış bir şeyi olmuş gibi anlatabiliriz.Hal böyleyken kime inanıyorsunuz hayatta? Ben en yakınıma bile güvenemiyorum.Kendimiz bile zor da olduğumuz için yalan söylerken bir başkası bunu eğlencesine bile yapabilir.Belki farkında olmadan hayatımızı kötü bile etkiler o yalanlar.Mesela ortamda sen susarken o daha iyi hissetmek için yapmadığı veya sahip olmadığı şeyleri yapmış varmış gibi anlatır.Bunu gerçek sanıp kendimizle bir iç çatışma yaşarız (genelleme).O bunu yapmış ben neden yapamadım o bunu almış ben neden alamıyorum.Günün sonunda biraz da olsa kötü hissederiz.Bu bu şekilde ilerler ve bir süre sonra bu kötü hissetmeler artarken katlanır da ve bir bakmışsınız özgüven eksikliği,can sıkıntısı,asosyallik vb.Eminim bir çoğunuz zaten inanmıyordur fark ediyordur böyle şeyleri ama yine de dikkat edip kimim yalan söyleyip söylemediğini anlamaya çalışın.Aslında biraz konumuzdan saptık,toparlayayım.Dürüstlük büyük erdemdir herkesin taşıyabileceği bir şey değildir.Birine bir soru sordunuz ama o soru onun hayatını tehlikeye atıyor ona rağmen doğruyu söylüyor bunu herkes yapamaz 100 kişiden 5i belki.Bence bu yüzden günümüz ilişkileri sağlam olmuyor.Baktığımızda güvenin olmadığı yer de iletişim de yürümez.Sırf kendi hayatı için yalan söylüyor.Kulağa mantıklı gelse de (genelleme) belki başka kişilerin hayatını etkileyecek bu yalan.İnsanın dürüst olması çok zordur bunu kabul ederim.Ama vicdan.O nasıl rahat edecek.Gerçekten dürüst olan insanları takdir ediyorum bu gerçekten büyük bir erdemlik.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 28, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

DÜŞÜNCELERİMWhere stories live. Discover now