LPBC 2

1 0 0
                                    

Pagi yang sungguh indah dan langit begitu cerah. Tingkap dibuka perlahan-lahan. Bella menghirup udara segar. Fikirannya begitu tenang.

"Segarnya." Bella begitu gembira. Kamera di atas meja dia capai.

"Ini boleh tunjuk dekat ibu ni." Bella bangun dari katil dan berjalan pergi. Dia memberhentikan perjalanannya di tangga.

"Bukan aku duduk seorang ke?" Bella tanya seorang diri. Dia menggaru kepala yang tidak gatal.

Dia teruskan perjalanan. Satu letupan yang sangat kuat diluar rumah Bella. Bella cepat lari kearah bunyi kuat itu.  Bella mencari bunyi itu namun tidak menjumpai.

"Tadi, aku dengar bunyi apa?" Bella berjalan ke arah belakang rumah. Alangkah terkejutnya apabila melihat berlumuran darah di dinding rumahnya.

Awan secara tetiba berubah warna merah. Bella cepat lari masuk ke dalam rumah. Pintu dan tingkap dikunci. Bella masuk kedalam bilik dan menyorok di bawah katil.

"Find the girl." kata raksasa berkaki empat.

"Ok."

Raksasa berkaki empat itu memasuki rumah Bella tanpa perlu membuka pintu. Mereka mencari Bella merata-rata tempat.

Mereka memasuki bilik bella uang sudah terkunci namun mereka masih boleh masuk. Tiada gunanya Bella mengunci bilik kerana mereka hanyalah raksasa hantu.

Bella menutup mulutnya supaya tidak kedengaran nafasnya. Air mati mengalir membasahi pipi. Jantungnya mula berdegup kencang kerana takut dengan raksasa berkaki empat. Ini kali pertama dia menjumpai.

Secara tidak sengaja Bella terlanggar meja pasu bunga. Mata Bella membulat. Raksasa berkaki empat cepat-cepat mengalihkan pandangan setelah melihat meja itu jatuh.

"Aku tahu kau ada dalam bilik ni. Keluar lah, jangan menyorok." raksasa berkaki empat berada didepan katil.

Bella terkejut, makhluk itu boleh bercakap. Bella menelan air liur.

"Ini kali terakhir kau akan melihat dunia ini, bella." raksasa berkaki empat itu mengangkat katil lalu mencampaknya.

"Jumpa." kayu dibelakang dia mengambil lalu mengetuk kepala Bella sehingga pengsan.

"Bawa dia."

"Baik." raksasa berkaki empat membawa Bella ke dunia lain.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 11, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

LAST PERSON : BELLA CRYSTAL Where stories live. Discover now