ŞEM-Ü PERVANE

29 3 3
                                    

GİRİŞ

Şem aşkı için yanan, etrafa aşkı kadar kuvvetli bir ışık saçan mumdur. Karanlığın içinde asilce ışığını yayar.

Pervane kısacık ömrüne kocaman bir aşkı sığdıran kelebektir. Sevgilinin ışığına kendini bırakarak ruhunu aşka teslim eder.

Bir gün...
Pervane küçük kalbindeki yaradan güç aldı ve uçtu. O gün Şem'in ateşinin kanatlarına ulaşacağından habersizdi. O gün, onu görmemeliydi. O gün Şem Pervane'nin yürüdüğü yolda alev alıp dalga dalga göğe yükseldiğinde pervane küçük kalbindeki yaranın çoğalan acısıyla dönüp gitmeliydi. Gitmedi.

Kimse bilemezdi ki onlar o gün ıssız bir ormanda el ele tutuşup dokuz adım atmışlardı. Şem Pervane'nin kanatlarındaki ateşin sıcağıyla yanmış, Pervane Şem'e yaklaşarak kanatlarındaki ateşi harlamıştı. Acı vermiyordu. Acı vermeliydi bu yangın ama vermiyordu.

Şem'in elinden tutup o ıssız ormanda ilerlerken bir gün kanatlarının kül olacağını, ense kökünden omurgasına uzanan o yanık izindeki sonsuz acının mahkûmu olacağını bilmiyordu. Bilseydi? O yoldan geri döner miydi?

O da bilmiyordu ki; bir aşık ense kökünden omurgasına uzanan acılara rağmen direnirdi.

Pervane'nin elinden tutup o ıssız ormanda ilerlerken bir gün onun kanatlarını küle çevireceğini, onu ense kökünden omurgasına uzanan bir yanık izinin mahkûmu edeceğini bilmiyordu. Bilseydi? Onu gördüğünde göğe dalga dalga yükselen alevini söndürebilir miydi?

O da bilmiyordu ki; mumu bağrına bastığı ip yakar, bağrına bastığı ip eritir, bağrına bastığı ip yok ederdi.

Başlıyoruz✒️🕯🦋

ŞEM-Ü PERVANE
NURSİMA KIYMACI.

ŞEM-Ü PERVANEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin