Lucrez sa fac din aceste pagini monografiile unor idei. Idei principale care conlucrau cu conceptul de a zidi un rai de acurela pe pamant. Pamantul pamant, fortat numai din scheletele strazilor unde voiam sa ne costruim paradisul de uscat, cladea primaveri. Iara cum urma sa procedam|: trebuia sa transcriu taios, cu litere de tipar pe foi de carton, opt ore pe zi din Nichita. Desenam alaturi schite idilice: cum mi-am vandut paharul de lapte (maiastru, il culesesem din gradina pentru a ne ''imbata frumos'' si a ne preface ca am prins reveria liceenilor cu talpile slapilor nostri inestetici si puerili , intre care ne-am exaltat metafizica) unei ferestre graitoare, in schimbul a 42 de lei. Imi ajungea cat sa-mi rascumpar o luna de copilarie. O simteam deja- uscata si arida, dulce- incercam sa le-o descriu confratilor mei de munca (ceilalti de pe strada alaturi de care ne-am decis, intr-o vara, sa reasamblam rezervatia unui rai de carton, pe ulita) insa nu credeam ca au parasit gandul de a ma renega. Gardul ce ma despartea pe mine de ei se transfigura in mai multe bancnote sidefii. Ii tradasem. Majoritatea celor ramasi erau fete: maruntele, cu obraji cafenii ce miroseau a ocru, cu pulpe inguste- biciuri laptoase ale firii, ale universului nostru, ale mitologiei noastre- fiicele cerului, mecanismele simple care n-aveau ce sa cauta vreodata in altarul de marmura fara sa se gandeasca temeinic la monologul stupefiant, cinic care se confeseaza, pe rand, atat in ceea ce numim viata , cat si in ceea ce numesc neverosimil. In miscari puerile, aproape reluate din eseuri de postmodernism, ''ma vandusem''' copilului care am fost in chip uniform, liniar, perforat- pentru 42 de lei si ceva ce a mai ramas din buza carnoasa a paharului de lapte.
CITEȘTI
mecanisme simple
PoetryScriu mereu. Scriu chiar acum, la comanda, la 10 noaptea. Scriu pentru ca am gasit din nou caietul meu, primul meu caiet, primul meu jurnal. Prima mea fiinta coborata de pe covorul fraged al primaverii. Am dat pagina cu pagina si pagina cu pagina ia...