4. kapitola

1 0 0
                                    

Týden uplynul jako voda. Členi naší partičky si připadali, že se znají celý život. Dan se Simčou si pověděli, co se za celou dobu stalo, jak se měli a spoustu dalších věcí.

„Dnes vám místo mě bude, na téma Internet, přednášet youtuber Stejk, tak si to užijte," řekl profesor při příchodu na přednášku a místo uvolnil Stejkovi, sám si sednul do první řady, protože byl na svého kamaráda a jeho přednášku zvědavý.

Stejk se pustil do přednášky, ale v polovině se místo prezentace objevil na plátně alert s Nini, který má SpoiledMouse nastavený na streamu, když ho někdo hostne. Nini i Mouse byli Vtubeři streamující na Twitchi.

„Rád bych to vypnul, ale někdo je k počítači připojený z druhé strany," řekl Stejk do hrobového ticha až na Nini vzdechy. Nikdo nechápal, co se děje, a proč je někdo hacknul. První se vzpamatoval Dan a rozběhl se k počítači, aby to zkusil vypnout, ale než se tam dostal, vše ustalo. Stejk se chtěl vrátit k přednášce, ale to by do posluchárny nemohl přiběhnout odvedle nějakou kluk a začít mlít páté přes deváté. Jediná srozumitelná slova byla smrt, neviděl a holka. Profesor chlapce musel stopnout a říct mu, že nerozumí tomu, co mele. Chlapec se nadechl a tentokrát se do vysvětlování pustil pomaleji.

„Čekali jsme na profesora, který musel někam odběhnout, když se na plátně objevil ten alert. Všichni jsme se zasekli a nemohli nic dělat. Když konečně zmizel odtrhli jsme od plátna oči a podívali se po sobě. Jedna dívka mezi námi chyběla. Podívali jsme se na zem. Ležela mrtvá v kaluži krve s nožem v srdci. Začali jsme hned panikařit a zkusili utéct ze školy, ale všechny únikové cesty jsou zamčené a okna také."

„Hlavně zachovat klid. Měli bychom to nahlásit řediteli," promluvil tiše nervózní profesor.

„Ředitel už to ví, prý se pokusí to vyřešit co nejrychleji, ale nezaručuje, že to bude do konce týdne."

„Měli bychom zachovat klid, myslet pozitivně a vymyslet, jak se dostat ven," řekl Luky, protože v této situaci bylo ticho nejstrašidelnější a nejvíc znervózňující.

„Luky má pravdu. Zapomeňte, že nemůžete ven a jděte se kouknout na tu dívku. Nůž vytáhněte s pytlíkem v ruce a v tom pytlíku ho odneste do laboratoře, ať se podívají na otisky. Bylo by dobré zjistit, kdo je vrah, abyste si na toho člověka dali pozor, když tu s ním jste zavření a teď s ním je určitě duch té dívky, takže na to si dávejte ještě větší pozor, ale teď jděte. My to omrkneme venku," rozkázala blondýnka jako zkušený detektiv.

„Gratuluji Simi, konečně můžeš využít svůj částečný potenciál být detektivem a duch v jednom," zasmál se Dan a uhnul se před mířící rukou k jeho obličeji, ale Simča to čekala, otočila se a ruka prošla Danovou usměvavou tváří, ještě na něj vyplázla jazyk a prolétla zdí ven. Většina duchů létat neuměla, ale ona do té většiny nepatřila. Vyletěla nad město, aby měla lepší rozhled a zjistila, zda uzavření školy nezpůsobil někdo zvenčí. Ničeho podezřelého si nevšimla, tak se vrátila do posluchárny s mrtvým tělem. 

Vražda na vysoké úrovniKde žijí příběhy. Začni objevovat