25 - על פוליטיקה

3 0 0
                                    

מכתב שמעולם לא כתבתי (על פוליטיקה) : 1

שלא תבינו לא נכון , לפני שנה הייתי ביביסטית , הכי ביביסטית בעולם , הייתי צועקת דעות על אנשים שלא הצביעו לו , ונכון אני כולה ילדה בת 17 ומה לי ולפוליטיקה , אבל דבר אחד אני רוצה לבקש מהפוליטיקאים , אל תשכחו שגם אתם הייתם ילדים , ואני בתור ילדה רוצה לבקש דבר אחד , לחיות פה במדינה שלי בכבוד , בלי פחד ללכת ברחוב , ללבוש מה שבא לי , ושלא יגידו אחר כך שהוטרדתי בגלל מה שלבשתי , שיתנו לי את הזכויות שלי , אם בתור תלמידה , שהמערכת של המבוגרים לא תהרוס לי , עכשיו המורים שובתים , אבל זה בעצם פוגע בנו הילדים , פעם שאלתי פוליטיקאי אחד : ״תגיד למה אתה עושה את כל זה?עזוב אותך רגע ימין ושמאל אני באמת רוצה לשאול״ , הוא חייך אלי בחיוך ממתיק סוד , ״בשביל הילדים שלנו , שיהיה להם עתיד טוב יותר״ הוא אמר לי בשקט , אז אם כל זה בשבילנו , למה אתם פוגעים בנו ? - למה אתם גורמים לנו לפחד , למה אתם מגייסים כאלה שעד אתמול עוד שיחקו איתנו , למה בעצם יצרתם דברים שפוגעים בנו , אלכוהול , סמים , סיגריות , למה ילדה בת 15 שנאנסה לא יכולה עכשיו לעשות הפלה , ולמה היא לא משחקת בבובות ״אמא וילדה״ , ואיך כל זה בשבילנו אם בסוף אתם פוגעים בנו , ולמה הכנסתם אותנו למלחמות שלכם , ולמה העולם של המבוגרים נראה כזה , למה הכל מלחמות , ואיפה קבל את השונה שכל כך דיברתם עליו והיה חשוב לכם ללמד אותנו , ולמה יש גזענות , למה הוא שונה ולמה אתם לא רוצים אותו בארץ , במה הוא שונה , כי יש לו צבע שונה ממני ? -תעזבו אותו הוא בסך הכל ילד בגילי , ולמה שאח שלי שאל למה היו שתי אבות של שבת בגן האמהות צעקו על הגננת , אמרתם לי שצריך לקבל את כולם , ולמה אתם מסתכלים על אלו על הפאות כל כך שונה ? , ולמה כולם אומרים שתל אביב מקבלת את כולם ? מה כל כך רע בך ישאר בקרית ים? , ולמה עברנו מהשכונה הישנה , ומה זה פדופיל ? מה זה מהמשפחה של הפיל ? ולמה אבא אמר לי לא לחזור מאוחר בלילה ? ולמה אין לי ביטחון ברחוב , בסך הכל אני ילדה ואתם אמרתם שאתם רק רוצים שיהיה לי טוב , אבל במקום זה במרכז מיטל* מביאים לי סוכריה ודוב (מרכז מיטל* - מקום שנועד לילדים שנפגעו מינית)

מכתבים שמעולם לא כתבתי Where stories live. Discover now