Kapitel Nio: Nya Elever, Nya Idioter

150 8 0
                                    

Jag ska använda ett nytt sätt när personerna pratar :)

Crystals POV

Jag vaknade av ett pipande ljud, nämligen väckarklockan.

Jag slog till den, såsom alla gör i Kalle-anka och mer, men det misslyckades.

-Ta det lugnt, du behöver inte ta sönder min klocka, kvinna!, sa en bekant röst, som tillhörde Kitty.

-Kitty? Vad gör jag här?, frågade jag sömnigt.

-Du somnade hos mig, sa Kitty och fnittrade.

-Gjorde jag verkligen det?, sa jag och log.

-Har du hört att det ska komma nya elever?, sa Kitty nyfiket.

-Nej, hur ska jag kunna göra det när jag sover?, svarade jag.

-True. Jag hoppas de nya är snälla!, sa Kitty uppspelt.

-Du behöver inte vara så spänd inför dejten med de nya, retades jag.

Kitty svarade genom att kasta en kudde på mig, och skratta sitt underbara skratt.

Frukost time :D

-Tjena Kitty!, sa Harry när jag och Kitty anlände.

-Hej, sovit gott?, sa Kitty och log mo Harry, det kändes som om det var något kemiskt på gång mellan dom två.

Jag tittade runt omkring oss, på de andra borden. Till sist märkte jag att vårat bord var i mitten av allt.

Jag gillade inte mitten, det kändes så... populärt. Jag hade aldrig varit en av de populära, mer en av bokslukarna.

-Är det typ uppdelat i den här skolan?, frågade jag och satte mig ned bredvid Kitty och Lily.

-Hur menar du nu?, sa Sky och kliade sin arm vårdslöst.

-Typ.. Euhmm, populära vid ett bord, "nördarna" vid ett annat och så vidare, förklarade jag.

-Lite så, sa Sky.

-Exakt så, rättade Måns till det.

-Jaha, så var det i min gamla skola också, och jag var med bokslukarna.., sa jag.

-Okej.., sa Coco lite osäkert.

-Du ska bara veta att du sitter med de högrankade, sa Coco.

-Högrankade?, frågade jag förvirrat.

-Populära, sa Lily.

Jahapp, jag var med de populära nu. Förmodligen dumpar dom mig om någon vecka eller så, men förhoppningsvis inte.

-Titta, där sitter han, ensam, sa Harry och nickade mot Zero.

-Jag ignorerar honom bara, sa jag och lät bli att titta.

-Har det hänt någon mellan er två efter.. bråket?, frågade Sky försiktigt.

-Han hotade mig halvt med att kasta ner mig från balkongen, men inget annat om inte det, sa jag snabbt, jag ville egentligen bara springa iväg från det problemet, men det skulle orsaka mer problem.

-Nice, sa Måns.

Alla vid bordet tittade på honom och skrattade sedan, inklusive jag.

-När kommer de nya?, sa jag upphetsat, nu var jag nästan lika upphetsad som Kitty var.

-Om någon halvtimma, hurså?, sa Coco.

-Nä, inget. Jag ville bara veta när de kommer, sa jag och log. Coco log tillbaka, hon var trevlig, men kunde vara en så himla girly person ibland, smink, kläder, och smink, ni vet.

Efter frukosten på matten

Algebra, igen..

Något, eller någon petade på min arm bakifrån.

Jag vände mig om och fick se två flinande killar.

-Wow, så badass ni är, va?, viskade jag sarkastiskt.

Båda höll sig för skratt.

-Jarå, du då?, sa en av dom.

Han fick en irriterad blick av mig, då jag fick en flört tillbaka.

-Lär er att vara manliga istället, viskade jag och vände mig om,

-Crystal, vad är x för något?, sa matteläraren.

Shiet, nu skulle jag svara på en fråga jag inte ens varit uppmärksam med.

-Ursäkta, jag hörde inte uppgiften, sa jag förvirrat i hopp om att jag skulle få höra på lite rolig matte.

Time skip, orkar inte med mattelektionen :3

-Yeey.. Idrott, sa Coco sarkastiskt.

-Du som är så spinkig har väll ändå tränat?, retades Sky.

Han fick en ful grimas av Coco som svar.

Våran lilla grupp gick mot utomhusidrottshallen (Långt ord :P), vi var några stycken. Sky, Måns, Coco, Lily, Kitty, Harry, och sedan några andra jag inte riktigt kommer ihåg namnen på, något som liknade Amber.

En lång man kom fram från ett tält, hårig och stor.

-God förmiddag elever, dags för lite motion, sa han med en peppad röst som blev misslyckad enligt mig.

-Idag har vi några nya elever också! Välkomna Lydia, Vanna och River!, sa idrottsläraren högt och irriterande.

Tre tjejer, alla tre klädda i rosa eller vita magtröjor och tajta jeans.

Brunetten bland dom såg ut som någon Lydia, de två andra blonda var nog Vanna och River

Ursäkta för kort kapitel.. Jag har inte haft flyt på sistone.. Jag hade tänkt skriva en ny bok: Let The Adventure Begin, den ska vara på svenska.
Jag har sommarlov (äntligen) och kommer kanske uppdatera någon gång då och då. Ha en trevlig sommar

Skolan i ItronyeWhere stories live. Discover now