Kapitel Tolv: Välkommen Till Adalemar

130 7 0
                                    

Crystals Perspektiv

Jag vaknade på en stel säng, inget var bekvämt med den. Men kudden var otroligt mjuk. Mina tankar om mjuka kuddar stördes när jag hörde något.

-Crystal... Höger, kolla höger, viskade en bekant röst, som rösten sa tittade jag åt höger, där låg Sky i en liknande säng.

-Sky? Vad är det här för ställe?, frågade jag lika tyst. Jag kollade runt, minst åttahundra sängar låg i ett gigantiskt rum, större än matsalen. Flera personer satte sig upp runt om oss.

-Vet inte, måste vara det nya stället. Shit vad kuddarna är mjuka, önskar att vi hade sånna i skolan, sa Sky, nu med högre röst. Jag nickade medhållande, kuddarna var livet.
Vi småpratade lite, och vi blev riktigt bra vänner. Jag fick reda på att han var en ängel. Vårt småprat tystnades när en kvinna med stark röst talade.

-Välkommen ungdomar till kungariket Adalemar. Synd att ni tvingades lämna eran skola, en tragedi verkligen. Nu ska ni lämna det gamla och ta reda på det nya. Här ska ni delas in till fem olika klaner, Sky Clan är den helande klanen, basen finns uppe i skyn. Death Clan, klanen för de mer mörka. Beast Clan, kungarikets väktare, samt skogens. Aqua Clan är för vattnets varelser. Och sist men inte minst, Light Clan, klanen för de med ljusa krafter. Vi har tagit test på ert DNA och delat in er i grupper, sa kvinnan. Hon hade flammande rött hår. Flammande var det, håret brann.
Själv skulle jag vilja vara med i Beast Clan. Jag undrar vart Sirener skulle vara någonstans.
Sky tittade på mig oroligt, vi visste vart han skulle hamna, Sky Clan.

-Ri Bloodstone, sa kvinnan med flammande håret. En mörkhyad tjej i ungefär 13-årsåldern gick fram.
-Death Clan! Vampyrer ses som en mörkare magisort, därför passar Death Clan bra för dig, sa eldkvinnan. Jag märkte att bakom henne var det fem stora sköldar, en blå med en vit änglavinge, en blodröd med en döskalle på, den tredje var grön med en brun drake på, den fjärde var blå med en vattenkristall på, och den sista var vit med ljusgula stenar på.
Klansymbolerna.
Hon som tydligen hette Ri gick mot den röda skölden.

-Kitty Rivershade, sa kvinnan. Kitty? Jag såg att den blonda Kitty jag känner gå fram till den skumma eldkvinnan.
-En säker Beast Clan! Nekomimi, inte dåligt, sa hon. Kitty gick nöjt till drakskölden.

-Sky Draheim, sa hon. Sky gick motvilligt upp från sängen. Han höll hårt i kudden medan han gick upp.
-Sky Clan, ditt namn gör det redan säkert! Kudden får du behålla, alla får det, skrattade eldkvinnan. Sky rodnade och lipade åt henne skämtsamt, hon lipade tillbaka medan hennes underbara skratt fyllde rummet.

-Crystal Moon, sa hon, och skrattade fortfarande lite. Jag gick upp självsäkert, med kudden i handen.
-Du var svår, men det blev Beast Clan! Din röst skulle kunna fälla en armé, du passar bra som väktare, sa hon och log. Hennes leende var speciellt, det var mer än ett leende, det var så bekant.
Lättat gick jag raskt till Kitty och kramade henne. Jag kom senare på att Sky var ensam. Jag kollade besviket åt hans håll, han kollade tillbaka lika besviket. Lilys namn ropades upp, och hon blev indelad till Sky Clan.

Time Skip

Nu satt alla i ett rum, ett ganska litet rum för en hel skola.
Det var inga fönster, bara en dörr. Allting var instängt, man kunde nästan inte andas.

-Jag ber alla luftbändare att blåsa lite, sa en man medan han gick in. Han gick inte, han flög.
Som han sa började flera elever kontrollera luften och skapade en stark vind, nu kunde man andas ordentligt.

-Hej. Nu så ska nu få träffa era klanledare, de är som lärare. Men, nu blir det inte daglig matte. Utan daglig träning. Svärdslektioner för de som inte skapar magi med händerna, lektioner med hur man använder en pilbåge och mer. Dagen blir lång med två raster, sa han allvarligt. En del stönade ledsamt eller jublade, men det som fastnade i mitt huvud var; Dagen blir lång, med två raster.
Han hyschade alla som småpratade strängt.

-Vi börjar med Beast Clan ledaren, Nymeria Beast!, sa han medan en ung kvinna med vargöron och vargsvans klev fram från skuggorna. Hennes mörkbruna hår var rufsigt, som om hon inte kammat det på en vecka.
Allt hon gjorde var att vinka, hon pratade inte, och log inte. Efter att hon vinkat i fem sekunder slutade hon och nickade mot mannen. Han fortsatte att prata ostört.

-Light Clan ledaren är nu välkommen hit.

-Hejsan unga barn! Jag är Light Clan ledaren, sa den spinkiga kvinnan som kommit fram från ingenstans. Hon var högljudd, hennes vit-gula älvvingar surrade svagt, men ändå fylldes rummet av ljudet.

-Jo jag heter Fiona, sa hon efter en stund när hon förstått att hon gjort bort sig. Sky som stod bredvid mig fnittrade tyst. Lite skamset fladdrade Fiona dit Nymeria gått.

-Dåså, nästa klan; Death Clan!, sa mannen tydligt, men allvarsamt.

-Hej.. Ehh, ungar. Jag heter Fire HellStorm, sa en stor man med rött hår och skägg. Han gick också in i skuggorna efter sitt 'tal'.

-Sky Clan ledaren, välkommen fram!, fortsatte mannen som 'välkomnade' ledarna. Till min förvåning var det inte alls någon liten dam med ljust hår. Mer eldhåriga tjejen från innan. Skys mun var öppen av förvåning, min med.

-Hej, ni känner nog igen mig. Mitt namn är Harmony Shrier. Jag verkar inge vara så harmoniskt som min namn, men lita på mig. Jag är det, sa hon och gick självsäkert till skuggorna,

-Sist men inte minst, Aqua Clan som leds av.., sa han.

-Aqua Riverfall, sa en kvinna (Många kvinnor😏). Hennes hår såg ut att vara av vatten, riktigt vatten, fast färgat i blått. Aqua gick inte in till skuggorna, utan istället kom de andra klanledarna ut. De stod och kollade över oss som gamar redo att äta.

Hejsan! Ursäkta för den långa väntan, men seriously? Över 530 läsningar! Jag har ingen aning om hur jag ska tacka er, det betyder så mycket! Jag vet inte ifall ni tycker att kapitlet blev stelt. Musiken jag tog med är musiken som jag blev inspirerad av! Tack för att ni läser, jag ska FÖRSÖKA att skriva snabbt i framtiden.

Skolan i ItronyeWhere stories live. Discover now