Ateş ve Kelebek (VII)

9 3 7
                                    

"ve sonunda ikisi de yaşamak zorunda olduklarını bildikleri halde kendilerini ölümün kucağına bırakır..."

bir ateş, bir de kelebek vardı bir zamanlar bir birleri için yaratıldıklarını sanan. ateş emindi, kelebek korkaktı. kaçarak, uçarak kurtulacağını sanan bir korkaktı... 

"Umarım hep mutlu olursun bundan sonrasında son bir vedamız olsun istedim. bana iyi geliyordun, çok iyi geliyordun ama sen günden güne tükeniyordun, umarım artık tükenmez ve güzelce hayatını yaşarsın..." bunlar kelebeğin son sözleriydi ateşe olan. 

"...hoş kalmalı ve iyi geceler geçirmelisin iyi geceler dilerim..."

ateş hanım boş gözlerler ekrana bakıyor, aklından bir sürü düşünce geçiyor ama hiçbirini tamamlayamıyordu. bu kadar basit miydi her şey? bırakıp gitmek...

birisi sana "her şeyim" derken, senin bir andan "hiçbir şey" olman bu kadar basit miydi? ateşi düşünerek ateşi terk eden kelebek, iyi yaptığını mı düşünüyor? peki ya iyi yapmadıysa? ateş bunları kelebeğin yüzüne karşı da söylemek isterdi aslında ama ateş de korkuyor bir şeylerden... kalp kırmaktan, incitmekten... 

incinmekten korkmuyor çünkü zaten tuzla buz oldu. istediği tek şey kelebeğin onun yanında olmasıydı. ateşe gelmesin, ateşe girmesin ama uzakta da olsa ateşe "ben buradayım" diyebilmesiydi. 

kelebek bencildi. fazlasıyla bencildi ya da ateşi düşünüyordu her zamanki gibi... severdi çünkü ateşini, sevmeyi bilmezdi ama severdi işte... severmiş işte.

mastar eklerinde kalmış bütün filler...

oysa ateş hazırdı kelebeği için bir çiçek bahçesi olmaya... her neyse sevgili okurlar; artık ne ateş var ne de kelebek. ne ateşin herkesi korkutan heybeti var ne de kelebeğin masumiyeti. 

ve bir "yazar" olarak bilmenizi istediğim şey kelebek ve ateş gerçek insanlardı, diyaloglar ve yaşanılan duygular birebir gerçek insanların ağzından çıkan, klavyelere taşan sözlerdi...

kelebek kimdi bilmiyorum ama umarım iyidir çünkü ateş hiç iyi değil...

"Bir dahakine ateş hanım olmak yerine kelebek olmayı dene çünkü ateşin çok fazla yükü var kelebeğin korkuları var belki ama ateş onu koruyacaktır..." ya korumazsa?

02.04.2023 pazar

seçmelermişHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin