Haikal: Sayang, kita duduk rumah bonda dulu okay..
Hani: Kenapa tak balik terus rumah kita?
Haikal was packing her bags to discharge.
Haikal: Sayang belum sihat betul. Ada bonda boleh tolong tengokkan. By sibuk sikit dengan kerja. And rumah bonda pun dekat dengan office so I boleh selalu balik..
Hani nod.
*****
Haikal left Hani at Bonda's house.
He immediately rushed to his house with Adam.Adam: So kita nak tengok cctv ni kan?
Adam and Haikal were keenly searching for someone who may be suspicious putting something so hideous. A black magic that certainly the biggest sin a person can do. Allah will never forgive for those who worhip the demon.
Adam: Abang, amad ni secretary abang kan?
Haikal: Haah.. kenapa?
Adam: Dia ada keperluan ke, merayau dekat belakang rumah abang ni? Especially time abang dengan kakak takde. Time ni tak silap abang still kat Qatar.
Haikal: Nope he don't. Cuba zoom tengok dia buat apa.
Haikal went closer to Adam, and look into the monitor.
Adam: Betul la, dia yang buat. Look! Dia pegang cangkul tengah malam2 buta-buta.
Haikal: But why? I trust him more than anyone else besides me.
Haikal felt betrayed. He had treated Amad like his own brother rather than his secretary. Haikal saved the cctv recording in his pendrive. He called Amad and went to his apartment.
******
Haikal looked at the tea served by Amad cynically.
He smirked.
Haikal: Sekarang nak bunuh aku pula ke?
Amad: Tengku, saya tak faham. Kenapa pula...
Haikal: Sampai hati buat isteri aku macam ni. Kau nak apa sebenarnya? Tak cukup lagi ke apa yang aku dah bagi kat kau. Ni recording cctv!
Haikal threw the pendrive on the table.
Amad widened his eyes.
Haikal: Aku kutip kau Amad! Dulu kau kata kau susah, tak mampu sambung belajar. Tapi aku still ambil kau cause I looked at your talent. Lepas ni jangan harap jumpa aku lagi.
Amad: Tengku, please. Saya minta maaf. Semua ni saya ikut arahan Tengku Raja Muda sahaja. Saya takda niat, saya terpaksa.
Haikal: Nak minta maaf, minta kat Allah. Aku takda hak nak maafkan, kau buat dosa syirikkan Allah lagi besar daripada dosa khianat aku.
Amad: Betul! Tengku Raja Muda yang perintah. Dia taknak Tengku lagi berjaya daripada dia.
Haikal: ITU MASALAH DIA! YANG KAU PERGI IKUT TU APESAL? TAKDA AKAL, TAKDA IMAN? KALAU AKU SURUH KAU MAKAN BABI KAU MAKAN LA MACAM TU? NAK JADI BODOH PUN AGAK-AGAK LA!
Amad cried sarcastically. He had been a spy for Tengku Raja Muda since a long time ago. He had reported his every action to him.
Tengku Raja Muda, Tuanku Raja's son had always envy Haikal. Haikal had always been the clever kid and received compliments from Tuanku Raja. Haikal also had always given responsibility to handle country's project even when he was still studying in university.
Haikal, he knew that Tengku Raja Muda dislikes him but not to the point where he could harm his family. He felt betrayed. It was one of the worst night he had ever experience.
****
Haikal open the door slowly, trying not to disturb others. Bonda was still not sleeping, she was waiting for him.
Bonda: Dah selesai ke, Kal?
Haikal: Dah Bonda.. tak sangka betul.
Bonda: Memang selalu orang yang dekat je akan buat kita. Orang luar jarang, dieorang tak kenal pun kita.
Haikal: Macam mana bonda tau?
Bonda: Bonda dapat agak dari riaksi kamu.
Haikal: nanti esok Haikal cerita kat Bonda. Hani dah mandi limau dengan bunga?
Bonda: Dah.. dia lagi lemah lepas mandi terus tidur. Pergi la teman dia. Kalau ada apa-apa panggil bonda ke ayahanda. Jangan lupa ambil wuduk dulu sebelum tidur.
Haikal: Baik bonda.
Haikal climbed the bed quietly. He laid his body next to Hani, who was deeply asleep. Haikal wiped his wet face, and wiped it on Hani's face.
Haikal: Tak tau la you ingat tak ambil wuduk tadi sayang. Tapi harap la ada juga berkat I lap air wuduk I kat muka you.
He carresed her long wavy hair and silky face.
Haikal: Sorry sayang, I hope I can protect you. Takde you sakit macam ni sebab I. I love you so much Hani Marissa.
Ya Allah lindungilah kami dari segala dengki dan niat yang tak elok. Jagalah isteri ku ini, kau je mampu ya Allah. Kekalkanla rasa cinta kami sehingga akhir hayat. Ya Allah, panjangkanla usia kami, kekalkanla kebahagiaan ini. Jadikanla kami hamba mu yang sentiasa bersyukur dan memberi.
Semoga ujian ini membuat cinta kami lebih kuat dan lebih dekat kepada mu.After the dua, Haikal kissed Hani's forehead and fell asleep.
YOU ARE READING
A Flight To Your Heart
FanficA Top 10 Asian Most Influential Person, Tengku Haikal Amsyar was destined for seating besides Hani Marissa in British Airways business class. They were heading to the same destination, Oxford University. As they were conversing with each other like...