19 Pregnant mummy

602 24 8
                                    

Hani: By! Tengok la macam-macam bonda beli jamu la herba semua for me dalam pantang ni. Jenuh la nak makan semua.

Haikal laughed.

Hani: Tolong la..

Haikal: Tolong apa?

Hani: Tolong la sorok ke apa..

Ibu: Eh suka hati je.. Hani Marissa untuk tau ada mak mertua yang prihatin macam Tengku tu. Nanti makan, ibu sediakan.

Hani: Ala... Ibu ni!

Ibu: Haikal, apa kena dengan isteri kamu ni? Payah betul.

Haikal: Entahla ibu.. mengandung ni lagi mengada. Semua yang berhasiat tak nak makan. Pahit la, tak lalu la.. kalau ice cram dengan jajan tu laju je.

Adam: Takpe bang nanti Adam tolong clearkan snacks kat rumah abang tu. Adam makan semua.

Hani: Ish.. lambat lagi kan nak beranak. Bagi la orang nak makan apa pun. Nanti dalam pantang dah tak boleh makan.

Ibu: Yelah, nanti check darah gula melambung tinggi. Siapa yang susah?
Takde stop makan semua ni. Makan apa yang ibu masak, jangan nak memilih sangat.

Hani pouted.

Adam: Kakak dah macam itik Adik tengok.

Hani: Memang kakak itik pun. Kau tu adik itik!

Adam buat bunyi itik. Adam usap perut Hani.

Adam: Baby tengok uncle! Quack -quack.

Hani: Kau ni, anak aku belum lahir dah ajar yang bukan-bukan.

Haikal: Angsa pula dik.

Adam: Angsa lain macam, yang suka patuk orang garang tak tentu pasal. Macam kakak..

Haikal laughed hardly.

Hani: Adik kau ni kan.. mujur perut aku dah besar tak larat nak kejar kau. Kalau tak habis kau dengan pemukul lalat ni!

Haikal: Dah la sayang.. jangan marah-marah. Baby nanti muka monyot macam you.

Hani took a deep breath.

Hani's pov: sabar je la..

Hani: By, stock kicap, sauce cili tomato semua dah?

Haikal: I dah order..

Ibu: Banyak ke nak dibawa ke Instanbul?

Hani: Banyak bu.. Hani dah survey benda-benda tu susah nak jumpa kat sana.

Haikal: Nanti ibu datang la dengan adik. Kiteorang bawa pegi jalan-jalan. Sana memang cantik, bangunan sejarah, suasana and orang semua spectacular.

Hani: Orang? Ni mesti cakap pasal minah Turki yang kita deal beli rumah haritu.

Haikal: I mean generally..

Hani: Pandai pun cover. Tapi memang pun semua good looking tak kira lelaki perempuan. Hopefully baby pun goodlooking la sama.

Haikal: Sayang, kita pergi lepas awak habis pantang.

Hani: Iya, sama la tu.

Adam: Macam mana boleh terfikir nak migrate to Turkey ni?

Haikal: Sejak kakak you mengandung  ni selalu tengok orang buat travelog kat youtube.

Adam: La terpengaruh youtube.

Haikal: Better la sejak mengandung banyak tengok travelog daripada si Jaemin tu.

Adam: Kakak still minat Jaemin?

Hani: Once a fan, forever a fan.

Adam: Abang lagi handsome kot..

Haikal raised his eyebrows.

Hani chuckled.

Ibu: Nah makan papaya ni. Sejuk-sejuk ni sedap.

Hani: Ibu, apple ada tak?

Adam: Makan je la betik ni. Kat depan mata kan.

Hani: Kau diam! Aku yang mengandung bukan kau.

Ibu: ada.. jap ibu kopek kan.

Haikal: takpe bu, haikal buat.

Haikal peeled the apple's skin and cut it into pieces.

Haikal: Sayang.. ahh

Hani opened her mouth. He fed her.

Hani: Emm manis macam you.

Haikal smiled.

Adam coughed.

Adam: Ingat sikit ada orang single kat sini.

Hani: Siapa suruh single?

A Flight To Your HeartWhere stories live. Discover now