CHAPTER 7

2K 111 8
                                    

"So macam mana malam pertama kau?"Meera mencuit cuit pinggangnya sambil tersenyum nakal.

Sara menjeling kearanya. "Aku tidur ngan Atin semalam sebab... aku tak ready lagi."

"Dahtu kenapa kau kahwin kalau tak ready lagi?"tanya Meera tak puas hati.

"Eleh aku bukan macam kau! Kahwin kahwin je terus nak anak. Anak tu pula nak lebih daripada lima orang!"kata Sara.

"Ofcourse lah! Kalau aku dah ready jadi bini orang, mestilah aku dah ready nak jadi seorang ibu."kata Meera.

Sara dah buat muka tak puas hati. Ada yang kena menumbuk sampai senget gigi kang.

"Malas ah aku cakap ngan kau. Aku nak balik dulu ah!"Sara berdiri dari duduknya.

"Hah baliklah! Pergi kat suami kau tu-!

"-aaaaa!"Sara mencubit lengannya.

"Aku nak kemas kemaslah. Mama ajak balik kampung. Rumah tokwan."kata Sara.

"Uishh mama erk."Meera senyum senget.

"Mak mertua aku kan."Meera segera melindungi mukanya apabila Sara sudah mengangkat tangan untuk menamparnya.

"Haa yelah yelah. Hati hati."kata Meera.

"Ha kau pun. Assalamualaikum."

"Waalaikumsalam."

...

S

etibanya di kampung...

Sara memandang tanpa senyum wajah makcik makcik kepada suaminya itu. Dia memang kenal sangat makcik dengan mulut takde insurans ni. Sejak dari kecil lagi.

"Macam dah takde perempuan lain kat dunia ni. Si budak Sara ni juga yang dijadikan isteri."kata makcik Saleha. Kakak kedua puan Airin.

Kuzaiqy dan Sara hanya diam dan makan makanan mereka. Lebih baik diam je, nanti kalau diorang dah balas, terdiam makcik makcik ni.

"Dari kecil lagi asyik berkepit dengan si Sara ni, sekarang dah besar... haish."makcik Nani kakak sulung puan Airin menghembuskan nafas tak puas hati. Tahu tahu jelah dia nak cakap apa.

"Kau ni dah macam takde laki lain kau nak kahwin, sampaikan Kuzai juga kau pilih!"saya yang kahwin makcik yang tak senang ni asal?

"Kalau dah mata duitan tu sanggup buat apa apa je. Tah tah nanti Ameer tu juga yang digodanya."selamba dia menunduh.

My Perfect HusbandWhere stories live. Discover now