"YA ALLAH TANDAS AKU!!"Sara dan Meera berhenti mengunyah dan memandang satu sama lain.
"Kenapa opah?"tanya Zaki apabila wanita tua itu muncul dimeja makan.
"Hangus hitam tandas aku tu. Siapa yang bako?!!"jerit opah. Betul betul marah ni.
Sara dan Meera memandang antara satu sama lain. Hanya mereka berdua saja yang tahu tentang kejadian pukul 3 pagi takdi. Kedua duanya menelan air liur.
'jujurlah!'Meera beri isyarat mulut kepada Sara dihadapannya.
'takutlah'Sara dah getar lutut.
"Mengaku cepat!"
"Ara opah."Meera menunjukkan Sara dihadapannya.
'pengkhianat!!'
"Ara..."suara opah bergetar memanggilnya.
"Erkk..."
"Kenapa kau bako tandas aku!?"
"Manalah tahu..."
"HAH!?"
"Dahtu kenapa boleh ada biawak pula dalam tandas tu?!"jerit Sara pula. Itulah sebenarnya something yang menyeramkan tu.
"Biawak?"
"Yelah! Ara terkejut waktu nak ambil lilin. Ambil ambil je tetibe tereye contact ngan biawak tu. Mau tak terkejut nye."jawab Sara. Ini bukan salah aku.
Opah mengeluh panjang. Stres betul dengar jawapan dari Sara.
"Beso mana biawak tu?"tanya opah.
"Beso ni."tapak tangannya.
Anak biawak.
"Haihh kau ni!!"
...
"Sebab kaulah kita kena mandi dekat sungai. Pagi pagi dahlah sejuk."kata Meera tak puas hati.
"Alah alah bukan salah aku. Salah biawak tulah."jawab Sara.
"Ara biawak!!"jerit Zaki sambil menunjukkan pada kakinya.
"Mana mana?!!"terus Sara gelabah menjarakkan diri dari tempat itu.
"HAHAHAHAHA!!"Zaki ketawa terbahak bahak. Suka dia kenakan perempuan itu.
"Ada kang yang kena bako ni."
...
Setelah selesai membersihkan diri. Mereka pergi kerumah jiran menyuruhnya untuk membuat tandas yang baru.
Dan kini tandas itu siap dengan cantik dan luasnya sekali. Ia di perbuat dari batu bata jadi tak mudah terbakar.
"Aku harap tandas aku tak terbako dah lepas ni."sindir opah sambil memandang tandas barunya itu.
"Eh eh."Sara memandang opah tak puas hati.
"Opah. Wada nak makan bihun goreng. Masakkan."muncul sepupu Meera. Wada.
"Bihun takdok!"sampuk Meera tak puas hati.
"Kalau takde pergilah beli."kata Wada selamba. Sempat dia menjeling kepada Meera sebelum kembali bercakap dengan opah.
YOU ARE READING
My Perfect Husband
Romance𝐌𝐘 𝐏𝐄𝐑𝐅𝐄𝐂𝐓 𝐇𝐔𝐒𝐁𝐀𝐍𝐃 [𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄] 𝐰𝐫𝐢𝐭𝐭𝐞𝐧 𝐛𝐲 𝐮𝐧𝐚𝐚𝐬𝐥𝐚𝐲 [𝐤𝐧𝐨𝐰 𝐚𝐬 𝐇𝐢𝐬 𝐏𝐫𝐞𝐭𝐭𝐲 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥] :𝐀𝐋𝐈𝐅𝐅 𝐊𝐔𝐙𝐀𝐈𝐐𝐘 seorang bos yang sangat tegas, serius dan menyeramkan. Mempunyai wajah yang tampan d...