Zodiile si bucuria de a trai

1.8K 80 6
                                    

Berbec

Aparent pe berbec nu il sperie nimeni si nimic pentru ca el este razboinicul cercului zodiacal, cel al carui trup este invincibil si perfect controlat, cel care este primul care sare in apararea altora si caruia nu ii este teama sa incaseze si un pumn la o adica, mai ales ca asta este scuza perfecta pentru a riposta cum stie el mai bine. Si cu toate acestea si berbecul simte de multe ori ca moare pe dinauntru mai ales cand este condamnat la pasivitate, cand nu reuseste sa faca el ceea ce ii place si si-ar dori, cand nu are parte de iesirile lui in natura, de orele de miscare sustinuta, de munca aceea care sa ii permita sa isi valorifice entuziasmul si energia de care nu duce niciodata lipsa. Pe langa fricile acestea insa, apare pregnant frica de neputinta fizica, acea frica de a nu ajunge un handicapat, caruia sa ii schiumba altii scutecele la batranete. Frica de a-si pierde capacitatile fizice este foarte mare si asta de multe ori il impinge sa isi intretina corpul si sa il pastreze mereu in forma. Cand vedeti un nativ berbec care nu mai are grija de corpul lui fizic va puteti ingrijora caci inseamna ca persoana respectiva a lasat armele jos si s-a predat in fata rutinei si plictiselii. Omul acela va avea nevoie de ceva care sa il trezeasca si sa il faca sa isi doresca sa traiasca. Marte, planeta razboinica este cea care il face pe berbec sa caute confruntari, dar tot ea ii da energia de a iesi mereu la suprafata indiferent cat de greu pare sa fie.

Pentru a se bucura de viata, berbecul are nevoie de o competie, de oponenti, de vanatoare, de acele situatii care sa ii provoace deopotriva mintea si trupul, de situatii care sa il puna in postura de a-i sal va pe ceilalti, de a fi un fel de superman sau superwoman, eroul pozitiv fara de care s-ar sfarsi lumea. Daca aveti in preajma un berbec la care tineti, nu incercati sa ii limitati miscarile corpului si ale mintii, nu incercati sa il legati de voi, caci astfel il omorati incet si sigur. El din iubire este in stare sa se lase omorat precum mielul inainte de Pasti, dar asta nu va aduce decat ruperea relatiei in timp. Lasati-l sa pasca pe campiile cele verzi ale vietii si veti vedea cat de frumoas este totul alaturi de ei. Berbecul are nevoie de spatiu de miscare, are nevoie de actiune, sa fie el pionierul deschizator de drumuri pe care altii sa paseasca.


Taur

Ca tot vorbeam despre campii verzi, am ajuns si la taur. El are teama ca va pierde tot si nu va mai fi in stare sa acumuleze suficient cat sa ii dea senzatia ca nu ii mai fuge pamantul de sub picioare. Taurul este una dintre cele mai robuste zodii, doar ca trebuie sa ne aduce aminte ca intr-o furtuna, stejarul cade, iar firul de iarba ramane in picioare, pentru ca stie sa se unduiasca si sa se aplece. Taurul nu prea stie sa se aplece, el cand cade... cade, din aparenta forma fizica si psihica perfecta, taurul ajunge la extrema. Cand simte ca nu are destul, sau ca este in pericol sa piarda totul, taurul este mai intai paralizat de teama, nu mai este in stare sa gandeasca, sa gaseasca solutii. Asa cum unui berbec ii place sa isi umfle muschii, taurului ii place sa isi umfle portofelul cu cartile de credit, care trebuie sa fie cat mai mare si cat mai la vedere. De fapt pe taur nu il omoara atat de mult ca nu are destul, ci ca ceilalti stiu ca el nu are destul, ca stiu ca nu este atat de puternic si de independent financiar pe cat si-ar dori. Taurul tine mult la imaginea de om care isi permite orice si atunci cand isi da seama ca aceasta imagine nu mai are baza reala incepe sa sufere. El are nevoie de multa determinare pentru a iesi din starea de apatie si de „moarte clinica" in care il arunca lipsurile materiale sau mai bine zis faptul ca stie lumea ca trece printr-o perioada de lipsuri materiale. Lui ii este teama ca la batranete o sa aiba nevoie de banii altora ca sa sipravietuiasca si ca o sa ajunga singur si fara nimeni care sa ii dea un pahar cu apa.

Pentru a-si reveni si a depasi aceste temeri, pentru a iesi din capcana gandurilor desprte saracie si singuratate, taurul are nevoie sa iesiri in natura, de o planta sau o intreaga gradina pe care sa o ingrijeasca, are nevoie de o activitate sustinuta care sa ii dea sentimentul utilitatii dar care sa fie si corespunzator remunerata. Taurul va reveni usor daca va face lucruri frumoase, daca se va inconjura de oameni dragi si nu se va lasa mancat de viu de nisipurile miscatoare ale grijilor pentru ziua de maine. Venus ii da posibilitatea sa renasca mereu mai puternic cu conditia sa nu lasa iubirea sa ii paraseasca sufletul. Un taur mort este unul centrat doar pe problemele lui, care nu mai vrea sa mai impartaseasca nimic cu nimeni de teama de a nu pierde tot. Are nevoie de un pic de incredere in sine si totul revine la normal.

ZodiiUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum