"Ceraikan dia, Mark!"
"What do you mean Pa?!"
Sesuai makan malam selesai. Mark membawa Hanna ke kamarnya untuk berehat sementara dia harus ke kamar bacaan Tuan Smith atas arahan bapanya itu.
Situasi Tuan Smith dan Mark kelihatan tegang ketika itu.
"She's your sister!"
Mark tersentak. Apa benda yang bapanya merepek ketika ini?
"What the shit are you trying to say?! Who's she? Who's Julianne Avery?!"
"She's your biological mother!"
Mark tergamam. Dia dan Hanna adalah adik beradik? Mustahil! Selama ini dia tidak pernah mengenali ibu kandungnya. Bahkan setiap kali dia bertanya soal ibu kandungnya pasti akan dimarahi bapanya.
"I.. I thought her name is Bella.."
Ya! Seingat Mark, dia pernah terdengar perbualan Tuan Smith bersama ibu kandungnya melalui satu panggilan telefon dan ketika itu Tuan Smith memanggilnya dengan gelaran Bella.
"Only me who called her Bella."
"But maybe just the same name. How many people in this world share the same name. Maybe this is a coincidence!"
Mark masih tidak dapat menerima kenyataan Tuan Smith. Tidak mungkin Hanna adalah adiknya. Sungguh mengerikan kenyataan itu.
"Humans can indeed share the same name but not the necklace! That necklace is a special necklace that I ordered and gifted to her!"
"I will not divorce Hanna. Until death I will not divorce her! Biar mati memisahkan kami!"
Tegang urat leher Tuan Smith mendengar setiap baris perkataan yang dituturkan Mark ketika itu.
"She's your sister. So you like fucking your own sister?! Don't act crazy Mark! Don't be stupid!"
Kenyataan dia melakukan hubungan badan dengan darah daging sendiri tidak dapat diterima Mark.
"There must be a mistake. I'm fucking my own wife not my sister. It's all your fault! Your greed is destroying us!"
"Ceraikan dia atau pun your name will be dropped from your position in Royale Empire!"
"Until death I will not divorce her! Full stop!"
Pintu bilik bacaan itu dihempas kuat oleh Mark.
Fikirannya serabut. Hatinya bercelaru ketika itu. Jika benar Hanna adiknya... Tidak mungkin! Mustahil! Hanna bukan adik kandungnya.
Mark melangkah kaki memasuki ruangan kamarnya, dia dan Hanna harus pulang. Harus keluar dari rumah ini. Rumah ini tidak selamat! Hanna tidak boleh mengetahui hal ini!
Hanna tersentak ketika Mark memasuki kamar itu dengan wajah yang sukar diramal olehnya.
Adakah Mark bertengkar dengan bapanya kerana aku? Persoalan itu yang bermain di minda Hanna ketika ini.
Mark pantas memeluk Hanna erat. Tidak sanggup untuk dia berpisah dengan Hanna. Tambahan pula telah wujud bukti cinta yang kukuh didalam rahim milik Hanna ketika ini.
"Mark.. why?" Hanna membalas pelukkan Mark. Nyaman dirasai oleh Hanna kerana dapat memeluk badan sasa itu.
"Janji dengan aku walau apa pun yang akan terjadi, jangan pernah tinggalkan aku.."
Hanna terdiam sebentar. Kenapa Mark berkata begitu? Adakah Tuan Smith masih tidak dapat menerima kehadiran dia disitu.
"Please Hanna.. Janji dengan aku, yang kau tidak akan tinggalkan aku."
YOU ARE READING
TUAN MARK AYDEN
RomanceHari pertama menjejakkan kaki ke Korea Selatan melakar banyak peristiwa hitam buat Hanna. "Sudahlah kekasih aku kantoi curang, aku diperkosa oleh lelaki yang aku tidak kenal. Kenapa malang sangat hidup kau Hanna Andersson?!" "Sumpah aku tidak sengaj...