Chapter 17: Parting

1K 35 43
                                    

"𝒲𝒽𝑒𝓃 𝐼 𝒻𝒾𝓇𝓈𝓉 𝒸𝒶𝓂𝑒 𝒾𝓃𝓉𝑜 𝓉𝒽𝒾𝓈 𝓌𝑜𝓇𝓁𝒹, 𝒶𝓁𝓁 𝐼 𝒸𝑜𝓊𝓁𝒹 𝓈𝑒𝑒 𝓌𝒶𝓈 𝓇𝑒𝒹." Lucid began. "𝒯𝒽𝑒 𝒻𝓁𝑜𝑜𝓇, 𝓉𝒽𝑒 𝓌𝒶𝓁𝓁𝓈, 𝓂𝓎 𝒽𝒶𝓃𝒹𝓈... 𝓉𝒽𝑒𝓎 𝓌𝑒𝓇𝑒 𝒶𝓁𝓁 𝓈𝓉𝒶𝒾𝓃𝑒𝒹 𝓌𝒾𝓉𝒽 𝒷𝓁𝑜𝑜𝒹. 𝒴𝑜𝓊 𝒸𝑜𝓊𝓁𝒹 𝓈𝑒𝑒 𝒾𝓉 𝒾𝓃 𝓉𝒽𝑒 𝒶𝒾𝓇, 𝐼 𝓇𝑒𝓂𝑒𝓂𝒷𝑒𝓇, 𝒶𝓃𝒹 𝒾𝓉 𝓈𝓂𝑒𝓁𝓁𝑒𝒹 𝓁𝒾𝓀𝑒 𝒹𝑒𝒶𝓉𝒽."

He continued. "𝐼 𝒻𝑒𝓁𝓉 𝓅𝒶𝒾𝓃 𝒻𝓁𝑜𝑜𝒹 𝓂𝓎 𝓈𝑒𝓃𝓈𝑒𝓈, 𝒶𝓃𝒹 𝓌𝑜𝓇𝒹𝓈 𝒸𝓁𝒶𝓈𝒽𝑒𝒹 𝒾𝓃 𝓂𝓎 𝒽𝑒𝒶𝒹. 𝐵𝓊𝓉 𝓈𝓉𝓇𝒶𝓃𝑔𝑒𝓁𝓎 𝑒𝓃𝑜𝓊𝑔𝒽, 𝐼 𝒻𝑒𝓁𝓉 𝒸𝒶𝓁𝓂. 𝐼 𝒹𝒾𝒹 𝓃𝑜𝓉 𝒸𝒶𝓇𝑒 𝒶𝒷𝑜𝓊𝓉 𝓉𝒽𝑒 𝒹𝑒𝒶𝒹 𝒷𝑜𝒹𝒾𝑒𝓈 𝓉𝒽𝒶𝓉 𝓁𝒾𝑒𝒹 𝒾𝓃 𝒻𝓇𝑜𝓃𝓉 𝑜𝒻 𝓂𝑒, 𝓃𝑜𝓇 𝒹𝒾𝒹 𝐼 𝒸𝒶𝓇𝑒 𝓉𝒽𝒶𝓉 𝓉𝒽𝑒𝓎 𝓌𝑒𝓇𝑒 𝒹𝑒𝒶𝒹 𝒾𝓃 𝓉𝒽𝑒 𝒻𝒾𝓇𝓈𝓉 𝓅𝓁𝒶𝒸𝑒. 𝒜𝓁𝓁 𝐼 𝓌𝒶𝓈 𝓌𝑜𝓇𝓇𝒾𝑒𝒹 𝒶𝒷𝑜𝓊𝓉 𝓌𝒶𝓈 𝒽𝑜𝓌 𝓉𝑜 𝒹𝑒𝒶𝓁 𝓌𝒾𝓉𝒽 𝑒𝓋𝑒𝓇𝓎𝓉𝒽𝒾𝓃𝑔 𝒶𝒻𝓉𝑒𝓇𝓌𝑜𝓇𝒹𝓈."

"...You're insane." Delusion remarked, incredulous at how this demon in front of him talked about murder without a single quiver in his voice.

"𝐼 𝒶𝓂 𝓃𝑜𝓉 𝒾𝓃𝓈𝒶𝓃𝑒, 𝒽𝑒 𝒾𝓈." Lucid pointed towards Nightmare. "𝐼 𝒶𝓂 𝒿𝓊𝓈𝓉 𝓈𝑜𝓂𝑒𝑜𝓃𝑒 𝓌𝒽𝑜 𝓅𝓊𝓉𝓈 𝓌𝒽𝒶𝓉 𝒾𝓈 𝓃𝑒𝒸𝑒𝓈𝓈𝒶𝓇𝓎 𝒷𝑒𝒻𝑜𝓇𝑒 𝓌𝒽𝒶𝓉 𝒾𝓈 𝓃𝑜𝓉."

"𝐊𝐞𝐤𝐞, 𝐭𝐡𝐚𝐭'𝐬 𝐫𝐢𝐠𝐡𝐭! 𝐈 𝐚𝐦 𝐩𝐫𝐞𝐭𝐭𝐲 𝐢𝐧𝐬𝐚𝐧𝐞!!" Nightmare cackled. "𝐀𝐜𝐭𝐮𝐚𝐥𝐥𝐲, 𝐲𝐨𝐮 𝐬𝐡𝐨𝐮𝐥𝐝 𝐬𝐞𝐞 𝐦𝐞 𝐰𝐡𝐞𝐧 𝐈 𝐟𝐢𝐠𝐡𝐭! 𝐄𝐯𝐞𝐧 𝐈'𝐦 𝐬𝐜𝐚𝐫𝐞𝐝 𝐨𝐟 𝐦𝐞 𝐬𝐨𝐦𝐞𝐭𝐢𝐦𝐞𝐬!"

"𝐵𝒶𝒸𝓀 𝓉𝑜 𝓂𝓎 𝓂𝑒𝓂𝑜𝓇𝒾𝑒𝓈."Lucid cooly cut in. "𝒜𝒻𝓉𝑒𝓇 𝒶𝓈𝓈𝑒𝓈𝓈𝒾𝓃𝑔 𝓉𝒽𝑒 𝓈𝒾𝓉𝓊𝒶𝓉𝒾𝑜𝓃, 𝐼 𝒹𝑒𝒸𝒾𝒹𝑒𝒹 𝓉𝒽𝒶𝓉 𝓉𝒽𝑒 𝒷𝑒𝓈𝓉 𝒸𝑜𝓊𝓇𝓈𝑒 𝑜𝒻 𝒶𝒸𝓉𝒾𝑜𝓃–𝓉𝑜 𝓃𝑜𝓉 𝑜𝓃𝓁𝓎 𝓉𝓊𝓇𝓃 𝒾𝓉 𝒾𝓃𝓉𝑜 𝒶𝓃 𝒶𝒸𝒸𝒾𝒹𝑒𝓃𝓉 𝒷𝓊𝓉 𝒶𝓁𝓈𝑜 𝓇𝑒𝓂𝑜𝓋𝑒 𝓂𝓎 𝑜𝒷𝓋𝒾𝑜𝓊𝓈 𝒾𝓃𝓋𝑜𝓁𝓋𝑒𝓂𝑒𝓃𝓉 𝒾𝓃 𝓉𝒽𝑒 𝒷𝓁𝑜𝑜𝒹𝓈𝒽𝑒𝒹–𝓌𝒶𝓈 𝓉𝑜 𝒹𝑒𝓈𝓉𝓇𝑜𝓎 𝒶𝓁𝓁 𝑜𝒻 𝓉𝒽𝑒 𝑒𝓋𝒾𝒹𝑒𝓃𝒸𝑒, 𝓌𝒽𝒾𝒸𝒽 𝒾𝓃𝒸𝓁𝓊𝒹𝑒𝒹 𝓉𝒽𝑒 𝒷𝑜𝒹𝒾𝑒𝓈. 𝒯𝒽𝑒𝓇𝑒𝒻𝑜𝓇𝑒, 𝐼 𝒶𝓇𝓇𝒶𝓃𝑔𝑒𝒹 𝓉𝒽𝑒 𝒸𝑜𝓇𝓅𝓈𝑒𝓈 𝓈𝑜 𝓉𝒽𝒶𝓉 𝒾𝓉 𝓁𝑜𝑜𝓀𝑒𝒹 𝓁𝒾𝓀𝑒 𝓉𝒽𝑒𝓎 𝓌𝑒𝓇𝑒 𝑒𝓃𝒿𝑜𝓎𝒾𝓃𝑔 𝒶 𝓅𝑒𝒶𝒸𝑒𝒻𝓊𝓁 𝓈𝓁𝑒𝑒𝓅 𝒾𝓃 𝒷𝑒𝒹, 𝒶𝓃𝒹 𝓅𝑜𝓊𝓇𝑒𝒹 𝑜𝒾𝓁 𝑜𝓃𝓉𝑜 𝓉𝒽𝑒 𝒻𝓁𝑜𝑜𝓇 𝑜𝒻 𝓉𝒽𝑒 𝓀𝒾𝓉𝒸𝒽𝑒𝓃. 𝒜𝒻𝓉𝑒𝓇 𝓉𝒽𝒶𝓉, 𝒶𝓁𝓁 𝓉𝒽𝒶𝓉 𝓌𝒶𝓈 𝓃𝑒𝑒𝒹𝑒𝒹 𝓌𝒶𝓈 𝓉𝑜 𝒷𝓊𝒾𝓁𝒹 𝒶 𝓈𝒾𝓂𝓅𝓁𝑒 𝒸𝑜𝓃𝓉𝓇𝒶𝓅𝓉𝒾𝑜𝓃 𝓈𝑜 𝓉𝒽𝒶𝓉 𝒶𝒻𝓉𝑒𝓇 𝐼 𝑒𝓈𝒸𝒶𝓅𝑒𝒹, 𝒶 𝓉𝑜𝓇𝒸𝒽 𝓌𝑜𝓊𝓁𝒹 𝒷𝓊𝓇𝓃 𝓉𝒽𝓇𝑜𝓊𝑔𝒽 𝓉𝒽𝑒 𝓇𝑜𝓅𝑒 𝒽𝑜𝓁𝒹𝒾𝓃𝑔 𝒾𝓉 𝒶𝓃𝒹 𝒹𝓇𝑜𝓅 𝑜𝓃𝓉𝑜 𝓉𝒽𝑒 𝑜𝒾𝓁 𝒷𝑒𝓁𝑜𝓌, 𝓈𝑒𝓉𝓉𝒾𝓃𝑔 𝓉𝒽𝑒 𝒽𝑜𝓊𝓈𝑒 𝒶𝒷𝓁𝒶𝓏𝑒."

Finally, FreeWhere stories live. Discover now