4

43 9 22
                                    

Annemin dediğiyle oturup bir kenara sessizce beklemeye başladım. Hakkımda ne karar verileceğini. Ama duyduğum şeyle başımdan aşağı kaynar sular döküldü.
Babam:Şirkette bizim sekreterimiz yani asistanımız olarak çalışacaksın dediler.
"Baba ben boşunamı okudum okulu. Ben hukuk fakültesi okudum dereceyle bitirdim. Nasıl bana sekreterliği layık görürsün. Bu kadar mı değersizim senin için." dedim. Ama keşke demeseydim. Babam öyle bir tokat attı ki ne yapacağımı, ne düşüneceğimi bilemedim. Abilerim ise sadece gülümseyerek beni izlemeye devam ettiler. Birisi lise mezunu şirketi uönetiyor, diğerleri ise 2 yıllık işletme mezunları ama şirkette benden daha fazla söz sahipleri. Bense sadece susup oturup getir götür yapacak biriyim. Babam hemen söze başladı: " Helin haddini aşma sen kim oluyorsunda benim lafımın üstüne laf söyleyebiliyorsun. Sen sen hangi köpeksin. Erkeğin olduğu yerde kadınlar konuşamaz. Okul okudun diye kendini bir halt mı sandın? Ben göndermeseydim nasıl okuyabilirdin? Ben konuşunca ben lafımı söyleyince sakın tek kelime daha söyleme. Sonrasına karışmam haberin olsun" dedi ve gitti.
Tekrar anladım ki ne kadar okumuşta olsak, çalışkanda olsak, durumumuzda olsa cahillik çok kötü birşeymiş. Babam gittikten sonra annem; " sana sus demiyor muyum ben? Konuşma erkeklerin işlerine karışılmaz. En iyisini baban ve abilerin bilir. Sen sus otur. Bir daha babana ve abilerine karşı gelirsen seni ayağımın altına alırım. Haddini bil ve otur oturduğun yerde" dedi ve bir tokatta o atıp gitti. Bende ağlayarak odama çıktım, yatağıma oturdum ve kaç saat ağladığımı bilmeden ağladım. Sonra uyuyuya kalmıştım. Gözlerimi açtığımda hava aydınlanmaya başlamıştı. Saate baktığımda saat sabah 05:30 du. Kaç saat uyudum bende bilmiyordum. Kalkıp odamdaki banyoya girdim. Aynadan kendime baktığımda yediğim tokatlar yüzünden yanaklarım kızarıktı. Karnım acıkmıştı. Beni yemeğe dahi uyandırmamışlardı. Şimdi aşağa insem gürültü oluyor diye yine kızacaklarını bildiğim için tekrardan yattım. Ama açlığımdan uyuyamadığım için komidinin üzerindeki kitabımı alıp okumaya başladım.

Kadınların Sessiz  ÇığlıklarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin